O Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος ξεκίνησε την καταγραφή των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο, μέσω εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος.

Η έρευνα πραγματοποιείται με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του ΟΠΑ. Η πρώτη έρευνα πραγματοποιήθηκε την περίοδο 19-29 Οκτωβρίου μέσω πανελλήνιας έρευνας καταναλωτών με δείγμα 995 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα. Το 74% του κοινού ξοδεύει πάνω από το 80% του διαθέσιμου εισοδήματός του σε μηνιαία βάση, ενώ το 10% ξοδεύει πάνω από 100%.

Όσον αφορά την κατανομή των λιανικών αγορών, η κύρια κατηγορία αγορών είναι τα τρόφιμα και ποτά με ποσοστό 41%. Ακολουθεί η εστίαση με 12%, τα είδη ρουχισμού με 10% και τα φάρμακα με 8%. Το 63% του κοινού δηλώνει ότι «κυνηγάει τις προσφορές», ενώ μόλις 7% δεν το κάνει. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 58% του κοινού περιμένει τις προσφορές και τις εκπτώσεις για να πραγματοποιήσει αγορές.

Το 64% του κοινού επιθυμεί οι περίοδοι των εκπτώσεων να διαρκούν περισσότερο μέσα στο έτος, ενώ χαρακτηριστική είναι και η προσεχής περίοδος του Black Friday, η οποία τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται σε μία επιπλέον εκπτωτική περίοδο. Επιπλέον, το 59% του κοινού ενημερώνεται συστηματικά από το διαδίκτυο πριν προβεί σε αγορές, ενώ το 47% πρώτα ψάχνει στο διαδίκτυο για να κάνει τις αγορές από το παραδοσιακό κατάστημα.