Ευελιξία, ομαδικότητα και πληροφορημένη λήψη αποφάσεων είναι μερικές μόνο από τις δεξιότητες που απαιτεί ο κλάδος της διαφήμισης. Η Αρετή Κρέπαπα, Dean, School of Graduate and Professional Education του Deree, εξηγεί πώς το νέο MA in Advertising Communications ανταποκρίνεται στις εξελισσόμενες απαιτήσεις του.

Ένα σημαντικό κενό στο ελληνικό ακαδημαϊκό περιβάλλον έρχεται να καλύψει το MA in Advertising Communications του Deree, προσφέροντας ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών εστιασμένο αμιγώς στη διαφήμιση. Η Αρετή Κρέπαπα αναλύει τις δυνατότητες που δίνει στους σπουδαστές του, εστιάζοντας στον συνδυασμό θεωρητικών γνώσεων και επαγγελματικών δεξιοτήτων.

    MW: Ο κλάδος της διαφήμισης διευρύνεται συνεχώς. Πώς ανταποκρίνεται το MA in Advertising Communications;

Αρετή Κρέπαπα: Ο κλάδος της διαφήμισης διευρύνεται συνεχώς λόγω των δυνατοτήτων που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες και έτσι τόσο οι διαφημιστικές εταιρείες, όσο και τα τμήματα marketing χρειάζονται ανθρώπινο δυναμικό που να μπορεί να ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις άμεσα και αποτελεσματικά, με αυτό που ονομάζουμε agility.

Εκτός από τις απαραίτητες γνώσεις, ο κλάδος απαιτεί στελέχη με δημιουργικότητα και ανοιχτό μυαλό που να μπορούν να δουλέψουν αποτελεσματικά μέσα σε ομάδες, που έχουν κοινωνικές δεξιότητες, επαγγελματισμό και διαλλακτικότητα στις σχέσεις, και που μπορούν να παίρνουν και να υλοποιούν σωστές αποφάσεις σε στενά χρονικά πλαίσια, βασισμένοι σε data.

Το νέο μεταπτυχιακό ισορροπεί άρτια ανάμεσα στις θεωρητικές γνώσεις αλλά και στην καλλιέργεια τεχνικών, πρακτικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων, ώστε οι απόφοιτοι να μπορούν να ενταχθούν άμεσα στον απαιτητικό χώρο της διαφήμισης.

    Ποιες ανάγκες έρχεται να καλύψει το νέο πρόγραμμα και ποια στοιχεία το διαφοροποιούν;

Ξαφνιαστήκαμε πολύ όταν –μέσω έρευνας– διαπιστώσαμε ότι δεν υπάρχει αμιγές μεταπτυχιακό στη διαφήμιση στην Ελλάδα. Συζητήσαμε με πολλά στελέχη του χώρου που μας μίλησαν για τη μεγάλη ανάγκη για εξειδικευμένο training στη διαφήμιση, καθώς πολλοί εργαζόμενοι προέρχονται από διαφορετικούς χώρους και πεδία σπουδών. Το μεταπτυχιακό μας έρχεται να καλύψει ένα κενό για ολοκληρωμένες, εξειδικευμένες και advanced σπουδές στη διαφήμιση.

Το Deere έχει μεγάλη και πετυχημένη ιστορία στο χώρο του marketing, της διαφήμισης και της επικοινωνίας, που άλλωστε αποδεικνύεται από τον αριθμό των αποφοίτων μας που εργάζονται στις εταιρείες του χώρου. Θεωρούμε λοιπόν ότι μπορούμε να στηρίξουμε ένα τέτοιο πρόγραμμα καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο εκπαιδευτικό ίδρυμα στη χώρα. Διαθέτουμε διδακτικό προσωπικό με εξειδίκευση και διεθνές ερευνητικό έργο στον χώρο της διαφήμισης, καθώς και καθηγητές με μακρά εργασιακή εμπειρία τόσο σε ελληνικές, όσο και σε διεθνείς διαφημιστικές.

Από άποψη σχεδιασμού, το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να διερευνήσουν σε βάθος και τη δημιουργική (creative) και τη στρατηγική πλευρά (strategic planning) της διαφήμισης και, εφόσον το επιθυμούν, να εξειδικευτούν σε μία από τις δύο με μαθήματα επιλογής. Για παράδειγμα, μπορούν να επιλέξουν μαθήματα όπως media planning, account handling, αλλά και πιο δημιουργικά μαθήματα όπως brand identity design, copywriting και art direction.

    Τι προοπτικές δημιουργεί για τους αποφοίτους του; Ποια θα είναι τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα με την ολοκλήρωσή του;

Όπως όλα τα μεταπτυχιακά του Deree, το πρόγραμμα αυτό γεφυρώνει τη θεωρία με την πράξη. Οι απόφοιτοί μας θα είναι έτοιμοι να αναλάβουν υπεύθυνες θέσεις στο χώρο και να διαπρέψουν. Για τους νέους αποφοίτους που θέλουν να ενταχθούν στον χώρο, το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα πρακτικής άσκησης (internship) σε εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόμαστε μέσω του Office of Career Services ή Γραφείου Διασύνδεσης. Για τους ήδη εργαζόμενους στον χώρο, το πρόγραμμα πραγματοποιείται απογευματινές ώρες, και θα τους δώσει γνώσεις και δεξιότητες για να ανέλιξη.