Tα τελευταία χρόνια, η μαγειρική έχει αναδειχθεί σε lifestyle trend και το food blogging σε σημαντικό εργαλείο engagement των brands με το κοινό τους. Το γεγονός αυτό ανοίγει ένα νέο πεδίο παροχής υπηρεσιών και δημιουργίας περιεχομένου, είτε για offline αλλά κυρίως για digital κατανάλωση. Η Μαριλού Παντάκη, Food Blogger και Owner του MadameGinger.com, μοιράζεται τις απόψεις της και μιλά για το Madame Ginger Food Studio που άνοιξε πρόσφατα στο κέντρο της Αθήνας.

MW: Πείτε μας λίγα λόγια για το Madame Ginger Food Studio. Ποιες ανάγκες τις αγοράς οδήγησαν στη δημιουργία του και τι υπηρεσίες θα προσφέρει;
Μαριλού Παντάκη:
Η ιδέα της δημιουργίας του Madame Ginger Food Studio προέκυψε μέσα από την προσωπική μου ανάγκη να βρω και να νοικιάσω μία κουζίνα κατάλληλη για γυρίσματα. Ο περιορισμένος αριθμός των διαθέσιμων χώρων, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η χρήση του βίντεο διευρύνεται συνεχώς σε πλατφόρμες όπως το Facebook και το YouTube, με έκανε να σκεφτώ ότι θα μπορούσα να εκμεταλλευτώ το κενό, δημιουργώντας ένα food studio στο κέντρο της Αθήνας.
Όσον αφορά τις υπηρεσίες του Madame Ginger Food Studio, εκτός από τη διάθεση του χώρου προς ενοικίαση, λειτουργούμε και σαν μικρή εταιρεία παραγωγής, αναλαμβάνοντας τη σκηνοθεσία, τα γυρίσματα, το editing κ.λπ. Εκτός από τα παραπάνω, στο πρόγραμμά μας είναι επίσης η πραγματοποίηση σεμιναρίων για bloggers, με αντικείμενο το Digital Marketing, το SEO και άλλα αντίστοιχα θέματα επικοινωνίας που αφορούν αυτό το κοινό.

Με ποιο τρόπο τα ψηφιακά και τα κοινωνικά Μέσα έχουν αλλάξει τα δεδομένα στη επικοινωνία των food brands; Πιστεύετε πως από τα Μέσα αυτά έχουν αναδυθεί νέα κοινά με νέα ζητούμενα;
Είναι γεγονός ότι τα ψηφιακά Μέσα έχουν αλλάξει τα δεδομένα της επικοινωνίας των food brands σε τεράστιο βαθμό. Οι εταιρείες του κλάδου αντιμετωπίζουν διαφορετικά τόσο τα επιμέρους brands, όσο και τα επιμέρους κοινά τους.
Η σημαντικότερη νέα ανάγκη που εντοπίζω είναι αυτή για αυξημένη διαφάνεια σχετικά με το τι προσφέρει μια εταιρεία και το τι ακριβώς είναι το κάθε προϊόν της. Γκρίζες ζώνες που ενδεχομένως υπήρχαν στο παρελθόν δεν γίνονται αποδεκτές από τον σημερινό καταναλωτή, ο οποίος θέλει να γνωρίζει τι βάζει στο τραπέζι του –ακόμα κι αν κάνει συνειδητά μια λιγότερο υγιεινή επιλογή.

Παράλληλα, οι εταιρείες έχουν αποκτήσει αμεσότερη επικοινωνία με το κοινό τους. Ξεκινώντας από την εξωστρέφεια που προϋποθέτει η αυξημένη χρήση του βίντεο και της φωτογραφίας και φτάνοντας μέχρι την χιουμοριστική και φιλική διάθεση του digital manager που απαντά στα σχόλια των καταναλωτών στα social media, τα brands έχουν γίνει πιο προσιτά σε όλα τα επίπεδα. Η έξαρση του ενδιαφέροντος για τη γαστρονομία και τη μαγειρική μπορεί να έχει οδηγήσει σε έναν κορεσμό της τοποθέτησης προϊόντων σε όλα τα πιθανά μέσα, αλλά πιστεύω ότι κι αυτό είναι κάτι που θα βρει αργά ή γρήγορα την ισορροπία του.

Ποια είναι η σχέση των Millennials με το φαγητό και τη μαγειρική; Καταναλώνουν μόνο εικόνες και περιεχόμενο ή ενδιαφέρονται και για την καθεαυτή διαδικασία της μαγειρικής;
Δεν είμαι σίγουρη αν ξέρουν να μαγειρεύουν, αλλά σίγουρα ασχολούνται με το φαγητό. Ακολουθούν τις τάσεις, παρακολουθούν τα βίντεο, διαβάζουν συνταγές αλλά, αν κάποια τους ενδιαφέρει, το πιθανότερο είναι ότι θα τις προωθήσουν στη μαμά τους ή στο μέλος της παρέας που μαγειρεύει. Συνολικά, είναι περισσότερο στο Facebook,  παρά στην κατσαρόλα.

Ποια είναι τα κριτήρια βάσει των οποίων δημιουργείτε το περιεχόμενο για το blog σας;
Το blog το ξεκίνησα από στενοχώρια, όταν έφυγε η προγιαγιά μου και αφού συνειδητοποίησα με θλίψη ότι κανένας μας δεν είχε αφιερώσει δέκα λεπτά για να καταγράψει τις συνταγές της. Ξεκίνησα λοιπόν να καταγράφω συστηματικά παραδοσιακές συνταγές από γιαγιάδες και σταδιακά πρόσθεσα και δικές μου καθημερινές συνταγές ή συνταγές που ανακάλυψα ταξιδεύοντας. Σήμερα, εστιάζω περισσότερο σε συνταγές που δίνουν λύσεις σε καθημερινές ανάγκες και που είναι γρήγορες και οικονομικές. Όσον αφορά τις παρουσιάσεις εστιατορίων, γράφω μόνο για εκείνα που πραγματικά μου αρέσουν. Το ίδιο ισχύει και για τις συνταγές, οι οποίες περιλαμβάνουν τοποθέτηση προϊόντος. Απευθύνομαι μόνο σε εταιρείες τα προϊόντα των οποίων θα χρησιμοποιούσα ανεξαρτήτως.