Το 2016 ήταν μια χρονιά-σταθμός για την QIVOS, το ελληνικό marketing technology agency με τη διεθνή δραστηριότητα. Κεφαλαιοποιώντας τις αλλαγές και διαβλέποντας νέες ευκαιρίες, η QIVOS αναδεικνύεται σε ελληνικό success story, στον απαιτητικό χώρο του CRM & Loyalty.

Το 2016 ήταν σημείο-σταθμός για την εταιρεία QIVOS, η οποία προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με τον Όμιλο FF Group με στόχο τη δυναμική είσοδο και επέκτασή της σε νέες διεθνείς αγορές. Παράλληλα, εισήλθε και στον τομέα του e-commerce, προσφέροντας πλέον περισσότερες και πιο ολοκληρωμένες υπηρεσίες και μία ενοποιημένη εμπειρία καταναλωτή τόσο στο φυσικό όσο και στο ηλεκτρονικό κατάστημα.

«Το 2016 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για την QIVOS καθώς σημειώσαμε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών μας, η οποία ανήλθε σε 32,3%», επισημαίνουν οι Βαγγέλης Καραλής, CEO & Founder και η Φανή Χαρμπή, COO & Co-founder της εταιρείας. Ωστόσο η εταιρεία δεν σταματά εδώ. Στις αρχές του 2017 προχώρησε σε συνεργασία με την εταιρεία Salesforce Commerce cloud, κορυφαία στον τομέα των e-commerce και digital υπηρεσιών για εκατοντάδες brands του λιανεμπορίου παγκοσμίως καθώς και με την εταιρεία Emarsys, κορυφαίο πάροχο λογισμικού αυτοματοποίησης στον τομέα του marketing για το λιανικό και ηλεκτρονικό εμπόριο.

«Το πρώτο τρίμηνο του 2017 συνεχίζουμε να καταγράφουμε θετικούς ρυθμούς, έχοντας σημειώσει 30% αύξηση του τζίρου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016, ενώ μέσω της συνεργασίας μας με τον Όμιλο FF Group διαθέτουμε ήδη φυσική παρουσία στο Λονδίνο, σχεδιάζοντας και τη λειτουργία γραφείου στο Χονγκ Κονγκ ως το τέλος του πρώτου εξαμήνου», μας λένε τα στελέχη της εταιρείας. Μέσα από το ελληνικό success story της QIVOS, ο Βαγγέλης Καραλής και η Φανή Χαρμπή, αναδεικνύουν τάσεις και ευκαιρίες στον απαιτητικό χώρο του CRM & Loyalty.

MW: Πώς βλέπετε να διαμορφώνονται οι ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις στη διεθνή αγορά, για ένα ελληνικό agency;
Οι προκλήσεις σαφέστατα είναι πολλές – κυρίως λόγω της οικονομικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται η χώρα μας– αλλά για τις εταιρείες που λειτουργούν σωστά και διαθέτουν ένα βιώσιμο business plan οι προκλήσεις μετατρέπονται σε ευκαιρίες. Λαμβάνοντας υπόψη και τη σύγκλιση που υπάρχει τα τελευταία χρόνια μεταξύ φυσικού και ηλεκτρονικού καταστήματος, έχει δημιουργηθεί ένα παρθένο έδαφος, στο οποίο συναντιούνται και έχουν την ευκαιρία να αναπτυχθούν επιχειρήσεις από διάφορους σχετικούς κλάδους.

Ως ένα ελληνικό marketing technology agency, έχοντας δει αυτό το νέο έδαφος και μέσα από τη μέχρι τώρα εμπειρία μας και τις συνεργασίες μας σε 10 χώρες, θεωρούμε πως οι υπηρεσίες που προσφέρουμε και οι οποίες σχεδιάζονται αποκλειστικά εδώ, στην Ελλάδα, δεν υστερούν σε τίποτα από αυτές που παρέχουν αλλά μεγάλα agencies του εξωτερικού. Ταυτόχρονα είναι πιο ανταγωνιστικές, δεδομένου ότι έχουμε μεγάλη εξειδίκευση και χαμηλότερα κόστη σε σχέση με τα marketing technology agencies σε Αγγλία, Γερμανία και στην υπόλοιπη Κεντροδυτική Ευρώπη.

Επίσης ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι το ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτουμε στην QIVOS έχει υψηλές δεξιότητες και όλη την απαραίτητη τεχνογνωσία προκείμενου να σχεδιάζει και να υλοποιεί έργα CRM & loyalty σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές που ακολουθούνται παγκοσμίως. Οπότε, η μεγαλύτερη πρόκληση για εμάς είναι να επιτύχουμε ακόμα περισσότερες συνεργασίες, παρέχοντας ανταγωνιστικές CRM & loyalty υπηρεσίες στις μεγαλύτερες retail εταιρείες. 

Kατά πόσο η διεθνής εμπειρία και δραστηριότητα, μπορεί να αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την ελληνική αγορά;
Είναι αλήθεια ότι η διεθνής εμπειρία μας δίνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα να υλοποιούμε  καινοτόμα προγράμματα με βάση τα καλύτερα παραδείγματα και case studies του εξωτερικού, γεγονός που εξελίσσει ευρύτερα τον κλάδο των CRM και loyalty προγραμμάτων στη  Ελλάδα, θέτοντας τον πήχη ψηλά τόσο σε επίπεδο ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, όσο και σε επίπεδο αποτελεσμάτων και απόδοσης. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να σημειώσω πως αρκετά από τα προγράμματα που υλοποιούμε για εταιρείες – πελάτες μας στην ελληνική αγορά έχουν υιοθετηθεί και από θυγατρικές των συγκεκριμένων εταιρειών στο εξωτερικό, γεγονός που αποδεικνύει έμπρακτα πως η διεθνής εμπειρία αποτελεί σημαντικό asset για την περαιτέρω ανάπτυξη της QIVOS εντός της Ελλάδας αλλά και για την περαιτέρω επέκτασή μας στο εξωτερικό. Ενδεικτικά παραδείγματα πελατών μας που υιοθέτησαν το ελληνικό CRM και loyalty σχήμα αποτελούν η IKEA, Intersport και FF Group. 

Πριν λίγο καιρό, ανακοινώσατε την ενίσχυση των υπηρεσιών σας στον τομέα του e-commerce. Σε ποια νέα ζητούμενα της αγοράς επιχειρείτε να απαντήσετε με την κίνηση αυτή;
Το e-commerce είναι ένας τομέας που γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη παγκοσμίως και θα συνεχίσει να εξελίσσεται δυναμικά, καθώς η χρήση του Internet και των Social Media αυξάνεται. Μέσω του νέου τμήματος digital business unit, έχοντας πάντα ως γνώμονα να παρέχουμε ανταγωνιστικές υπηρεσίες γύρω από το unified commerce στο CRM & loyalty, αναλαμβάνουμε πλέον τη δημιουργία e-shop και τη συνολική διαχείρισή τους, παράλληλα με τη σχεδίαση και υλοποίηση digital retail marketing καμπανιών, παρέχοντας έτσι ολοκληρωμένες υπηρεσίες τόσο στο φυσικό όσο και στο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Η τεχνολογία έχει σίγουρα αλλάξει τα δεδομένα και σε αυτό τον τομέα. Πώς ανταποκρίνεστε εσείς στις νέες προκλήσεις και με ποιό τρόπο η τεχνολογία έχει εμπλουτίσει/αναβαθμίσει τις υπηρεσίες σας;
Η τεχνολογία εξελίσσεται διαρκώς και αυτό είναι ιδιαίτερα θετικό για εμάς, γιατί μέσω αυτής αποκτούμε ακόμα περισσότερους τρόπους επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με τους σύγχρονους καταναλωτές, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να αναπτύξουμε περαιτέρω τα corporate εργαλεία μας, όπως η πλατφόρμα QIVOS CLOUD, ώστε να είναι ακόμα πιο αποτελεσματικά.

Η πολύγλωσση πλατφόρμα QIVOS CLOUD αποτελεί την πλέον εξειδικευμένη λύση για την υλοποίηση και τη διαχείριση οποιουδήποτε προγράμματος επιβράβευσης πελατών. Η πλατφόρμα QIVOS CLOUD αποτελεί μια end-to-end λύση για CRM / Loyalty απαιτήσεις, σχεδιασμένη ώστε να καλύπτει κάθε πτυχή της λειτουργίας του προγράμματoς. Από την εγγραφή του μέλους και την ανταμοιβή/εξαργύρωση, μέχρι στις διαδικασίες εξυπηρέτησης μελών και επαφής τους με την εταιρεία, η πλατφόρμα εγγυάται την σωστή διαχείριση δεδομένων, την απρόσκοπτη λειτουργία, την προσαρμοστικότητα σε σύνθετες ανάγκες και σύγχρονα, προσαρμόσιμα εργαλεία reporting για άμεσο feedback από την αγορά. Λόγω της δομής της, έχει τη δυνατότητα να υποστηρίζει πολλαπλά σχήματα loyalty καθώς και loyalty σχήματα που αφορούν προϊόντα ξεχωριστά.

Μέσα από την QIVOS CLOUD πλατφόρμα η οποία στηρίζεται στην επιστήμη των δεδομένων (data science) και την τεχνητή νοημοσύνη (artificial intelligence), υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργηθεί ένα ενοποιημένο προφίλ πελατών μαζί με τα αντίστοιχα μοτίβα αγορών  Ταυτόχρονα, δημιουργούνται οι κατάλληλες προυποθέσεις για για έξυπνη αυτοματοποιημένη επικοινωνία ώστε να χτίσουμε πιστότητα (loyalty) με τους πελάτες και να μεγιστοποιηθεί το Customer Lifetime Value.
Η πλατφόρμα αυτή παρέχεται σαν software as a service (SaaS-Υπηρεσία Επιχειρηματικού λογισμικού). Επιπροσθέτως, η πλατφόρμα QIVOS CLOUD είναι σχεδιασμένη ώστε να ενοποιείται με POS συστήματα και να παραμετροποιείται σύμφωνα με τις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης, ώστε να διασφαλίσει μια απρόσκοπτη εμπειρία για την εταιρεία και τους πελάτες της.

«Γνωρiστε τους πελάτες σας»
Αξιοποιώντας όλη τη γνώση γύρω από την καταναλωτική συμπεριφορά του εκάστοτε πελάτη, τα brands έχουν πλέον τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τις κατάλληλες στρατηγικές για να προσεγγίσουν το σωστό πελάτη, τη σωστή στιγμή, στο σωστό σημείο. Οι περισσότερες εταιρείες συνεχίζουν να δαπανούν αρκετούς πόρους ετησίως, χωρίς όμως να γνωρίζουν το πραγματικό τους κοινό και τις ανάγκες του, αφού στην ουσία δεν γνωρίζουν τελικά ποιος είναι ο πελάτης τους και τι θέλει. Διαθέτοντας μία βάση εγγεγραμμένων μελών που ξεπερνάει τους 4 εκ. καταναλωτές, στην QIVOS υλοποιούμε επιτυχημένα CRM & Loyalty σχήματα με μετρήσιμα αποτελέσματα καθώς ξέρουμε να αναγνωρίζουμε τις διαφορετικές ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών, προσεγγίζοντας τους την κατάλληλη στιγμή, με το κατάλληλο μήνυμα και το κατάλληλο μέσο, αυξάνοντας σταθερά το ROI για την κάθε εταιρεία.

«Data και insights δεν πρέπει να περιορίζονται στο τμήμα μαρκετινγκ»
Η συμβουλή μας προς ένα διαφημιζόμενο brand όσον αφορά στην σχεδίαση και ανάπτυξη ενός προγράμματος πιστότητας, θα ήταν κατ’ αρχάς να θυμάται πως πρέπει πρώτα να αναγνωρίσει τους καταναλωτές σε κάθε σημείο και να μάθει όσο περισσότερα μπορεί για την καταναλωτική τους συμπεριφορά, καθώς μόνο τότε θα μπορέσει να τους προσεγγίσει σωστά. Θα πρέπει να βρει τα κατάλληλα μηνύματα και κανάλια, παρέχοντάς τους προϊόντα και υπηρεσίες που τους ταιριάζουν και απαντώντας στις ανάγκες και τα «θέλω» τους. Είναι σημαντικό οι καταναλωτές να αισθάνονται ότι το brand εκτιμά την αφοσίωσή τους και αυτό είναι κάτι που έχει σημαντικό αντίκτυπο στη σχέση τους μαζί τους. Για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται οι επιχειρήσεις να κατανοήσουν ότι οι πληροφορίες και τα data/insights δεν πρέπει να περιορίζονται αποκλειστικά στο τμήμα μάρκετινγκ που συνήθως φέρει την ευθύνη του προγράμματος, αλλά να μοιράζονται σε όλα τα τμήματα της επιχείρησης. Εμπλέκοντας τις ομάδες διαφόρων τμημάτων δημιουργείται αυτόματα η ευκαιρία να προσφέρεις μια ολοκληρωμένη εμπειρία στον καταναλωτή.