Οι μεγαλύτερες προκλήσεις του marketing σήμερα είναι… Μέσα σε ένα γρήγορα εναλλασσόμενο ψηφιακό περιβάλλον, οι μάρκες που θέλουν να αυξήσουν την αξία τους, πρέπει να παρέχουν υψηλού επιπέδου προσωποποιημένη επικοινωνία και εμπειρίες/λύσεις στον καταναλωτή. Το συναισθηματικό δέσιμο μάρκας και καταναλωτή είναι πάντα μια πρόκληση. Τα μέσα και οι τεχνολογικές δυνατότητες είναι αυτά που το βοηθούν να γίνει πραγματικότητα ή όχι.

Αυτό που βλέπω ως τη μεγαλύτερη τάση στην επικοινωνία σήμερα είναι… Ο γρήγορος και ολοκληρωτικός ψηφιακός μετασχηματισμός που έχει φέρει και θα συνεχίσει να εξελίσσει το Internet of Things (IoT). Πολλές μάρκες προσπαθούν να δημιουργήσουν «δεσμούς» με τους καταναλωτές ψηφιακά, με μεγαλύτερη και μικρότερη επιτυχία. Οι μάρκες που πέτυχαν, επένδυσαν περισσότερο στην επικοινωνία των αξιών που πρεσβεύουν.

Μια δουλειά που ζήλεψα είναι… Θαυμάζω τις καλές δουλειές! Ειδικά αυτές που πετυχαίνουν έναν «δεσμό» με τον τελικό καταναλωτή και δημιουργούν ένα κύμα συναισθημάτων και μηνυμάτων τα οποία είναι δυνατά και με μεγάλη διάρκεια. Μια τέτοια δουλειά που θαύμασα στο ξεκίνημα της καριέρας μου ήταν η παγκόσμια καμπάνια της Nescafe «Open up», η οποία είχε καταφέρει να «ανοίξει» ορίζοντες και να «σπάσει» κάποια από τα ταμπού της εποχής.

Μια χαμένη ευκαιρία ήταν… Η ακύρωση ενός πολλά υποσχόμενου project, λόγω πιθανού, πλην όμως μικρού σχετικά νομικού ρίσκου, πράγμα το οποίο με έχει οδηγήσει στο να κάνω challenge το παραμικρό εμπόδιο σε κάθε project.

Οι δεξιότητες που θα πρέπει να έχει ο marketer του αύριο είναι… να προσαρμόζεται γρήγορα και αποτελεσματικά στις συνθήκες που επικρατούν και να μπορεί να «διαβάζει» μέσα από την πολύπλοκη καθημερινότητα τις μελλοντικές ανάγκες του καταναλωτή. Η δε κατάρτισή του στα ψηφιακά πεπραγμένα πρέπει να είναι συνεχής. Να είναι ανήσυχος, το μότο «τίποτα δεν είναι τόσο καλό που να μην μπορεί να βελτιωθεί» πρέπει να γίνει οδηγός του.

Εάν είχα το «μαγικό ραβδί του marketing» θα… προκαλούσα όλους να περάσουν από το τμήμα marketing για ένα μήνα. Για να βιώσουν την ευθύνη και τη σημαντικότητα των καθημερινών αποφάσεών μας, απέναντι στην κάθε μάρκα που αναπτύσσουμε.

Το κείμενο υπογράφει Σταύρος Παπαδόπουλος, Marketing Director, BSH Οικιακές Συσκευές Α.Β.Ε.