Marketing Week - Μελέτη ELTRUN: Το ελληνικό εμπόριο σε ψηφιακό μετασχηματισμό

Κυριακή, 25 Αυγούστου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Μελέτη ELTRUN: Το ελληνικό εμπόριο σε ψηφιακό μετασχηματισμό

30 Ιανουαρίου 2019 | 09:00 Γράφει η Κατερίνα  Νικολοπούλου Topics: e-commerce,Έρευνες

Πολυκαναλικότητα, ηλεκτρονικό επιχειρείν και ψηφιακές πληρωμές αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά της επόμενης μέρας του ελληνικού εμπορίου, με τους marketers να αναζητούν τρόπους διασύνδεσης των στρατηγικών e-commerce και επικοινωνίας. Η πρόσφατη έρευνα του ELTRUN χαρτογραφεί το νέο τοπίο, αναδεικνύοντας τις προοπτικές αλλά και τις προκλήσεις του διαδικτυακού εμπορίου στην Ελλάδα.

Τα 5 δισ. ευρώ αναμένεται να ξεπεράσει η αξία των διαδικτυακών αγορών προϊόντων και υπηρεσιών μέσα στο 2019, ενώ περισσότερες από 7.000 ελληνικές επιχειρήσεις θα διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πώλησης. Τα στοιχεία αυτά αποκαλύπτει η ετήσια μελέτη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του ΟΠΑ με τίτλο «Οι Προοπτικές του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα το 2019», εφιστώντας την προσοχή στην εδραίωση ενός omnichannel καταναλωτικού μοτίβου, καθώς και στην επίδραση των τεχνολογικών εξελίξεων σε κάθε διάσταση του οικοσυστήματος.

ΣΠΑΕΙ ΤΟ ΦΡΑΓΜΑ ΤΩΝ 5 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ
Τα 4 εκατ. εκτιμάται ότι θα φθάσουν το 2019 οι Έλληνες που θα καταφύγουν στις ψηφιακές «βιτρίνες» για να προμηθευτούν προϊόντα και υπηρεσίες, με τη συνολική αξία του B-C να υπερβαίνει τα 5 δισ. ευρώ. Τα χαμηλά, ακόμη, ποσοστά online αγορών αφήνουν πολύ σημαντικά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης, καθώς μόνο το 40% του πληθυσμού θα πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές, όταν τα αντίστοιχα ποσοστά σε «ώριμες» online ευρωπαϊκές αγορές ξεπερνούν το 70-75%.

Η κατηγορία με τη μεγαλύτερη αύξηση το 2018 ήταν η «παραγγελία έτοιμου φαγητού» που έφθασε τα 500 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτό οφείλεται στην υπολογίσιμη, πλέον, συνήθεια για online παραγγελία έτοιμου φαγητού (το 50% των online αγοραστών παραγγέλνει φαγητό/καφέ όταν είναι στο σπίτι και το 30% όταν βρίσκεται στην δουλειά), στις νέες διατροφικές συνήθειες των millennials, στις σημαντικές επενδύσεις σε ψηφιακές υπηρεσίες που έκαναν οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου «food-to-go», αλλά και στα αποτελεσματικά κανάλια διανομής και εξυπηρέτησης από μικρότερες εταιρείες.

ΑΥΞΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ
Τη στροφή στο digital εμπορικό περιβάλλον συμπληρώνει και η αύξηση των e-shops ελληνικών επιχειρήσεων. Περισσότερες από 7.000 θα είναι πλέον οι εταιρείες που θα λειτουργούν οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης, εκ των οποίων τα 2/3 είναι μεσαίες ή μεγάλες επιχειρήσεις (με απασχόληση πάνω από 10 άτομα) και το 1/3 είναι μικρές δυναμικές εταιρείες με κύριο κανάλι πώλησης το ψηφιακό.

Τα στοιχεία έρχονται να επιβεβαιώσουν την αξιοσημείωτη ενίσχυση του εγχώριου ψηφιακού επιχειρείν, δεδομένου ότι το 85% των διαδικτυακών αγοραστών πραγματοποιεί πάνω από το 80% των online αγορών του από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, πρόκειται για σημαντική εξέλιξη αφού το 2016 μόλις το 60% των καταναλωτών είχε την αντίστοιχη συμπεριφορά.

Την ίδια στιγμή ωστόσο, τα ποσοστά πιστοποίησης παραμένουν χαμηλά: μόνο 160 ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν λάβει το σήμα πιστοποίησης ηλεκτρονικού εμπορίου (TrustMark) που παρέχει ο GRECA (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου), κάτι που ενδεχομένως εξηγεί εν μέρει τα προβλήματα που αναφέρουν οι online αγοραστές.

ΕΔΡΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΙΚΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ
Επιμένει το πρότυπο της πολυκαναλικής καταναλωτικής συμπεριφοράς, επιδεικνύοντας μάλιστα αυξητικές τάσεις, καθώς οι έλληνες online καταναλωτές προέβησαν στα 2/3 των συνολικών φυσικών αγορών τους το 2018 έχοντας πραγματοποιήσει ηλεκτρονική έρευνα. Ενδεικτικά, για να αγοράσουν ένα προϊόν, οι καταναλωτές επηρεάζονται από newsletters που τους αποστέλλονται (52%), διαφημίσεις σε sites που επισκέπτονται (33%), ενημερώσεις που λαμβάνουν στο κινητό (31%), διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησης (19%), διαφημίσεις στο Facebook (16%) και διαφημίσεις στο YouTube (13%).

Τα στοιχεία αυτά έρχονται προς επιβεβαίωση της σημασίας του ψηφιακού marketing, ανεξάρτητα από το κανάλι πώλησης, δικαιολογώντας την αναμενόμενη αύξηση στις επενδύσεις στα ψηφιακά κανάλια προώθησης για τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα, το 1/4 των συνολικών διαδικτυακών αγορών από τους online αγοραστές έγινε αφού πραγματοποιήθηκε επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα, εξέλιξη που εξηγεί γιατί μεγάλες αλυσίδες φυσικών καταστημάτων επενδύουν στο omnichannel εμπόριο, με την ψηφιακή αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών εντός των φυσικών καταστημάτων. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το 42% των καταναλωτών αναζητά πληροφορίες στο διαδίκτυο για προϊόντα ενώ βρίσκεται στο κατάστημα και το 38% μετά την επίσκεψή του σε αυτό, προβαίνοντας στη συνέχεια σε ηλεκτρονική αγορά.

ΑΓΟΡΕΣ «ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ»
Με αυτά τα δεδομένα, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το 2018 καταγράφηκε μεγάλη αύξηση της πρόσβασης των online αγοραστών στο internet «on the go», φτάνοντας σε ποσοστό 60% από το 39% το 2017. Οι αναλυτές εξηγούν ότι η τάση αυτή θα συνεχισθεί, λαμβάνοντας υπόψη ότι συμβαδίζει και με το εύρημα ότι η πρόσβαση των ψηφιακών shoppers στο διαδίκτυο γίνεται πρωτίστως μέσω κινητού τηλεφώνου (93%), ενώ έπονται ο φορητός Η/Υ (73%), ο σταθερός Η/Υ (57%) και το tablet (33%).

Επιπλέον, περισσότερες από τις μισές μεσαίες/μεγάλες επιχειρήσεις παρέχουν στους υπαλλήλους τους φορητές συσκευές με πρόσβαση στο διαδίκτυο (αύξηση 20% σε σχέση με το 2017). Παρά το γεγονός ότι οι online αγοραστές χρησιμοποιούν τις κινητές συσκευές για αναζήτηση προσφορών (93%), για εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης (84%), για αναζήτηση τιμών ενώ βρίσκονται σε φυσικό κατάστημα (65%) και για κατέβασμα εφαρμογών (64%), κύρια συσκευή για πραγματοποίηση των διαδικτυακών αγορών παραμένει ο Η/Υ με ποσοστό 80%. Μόλις το 15% αναφέρει το κινητό και το 5% το tablet, εύρημα που οι ερευνητές αποδίδουν μερικώς στη χρηστικότητα των διεπαφων των ηλεκτρονικών καταστημάτων στις κινητές συσκευές.

Τα 5 δισ. ευρώ αναμένεται να ξεπεράσει η αξία των διαδικτυακών αγορών προϊόντων και υπηρεσιών μέσα στο 2019, ενώ περισσότερες από 7.000 ελληνικές επιχειρήσεις θα διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πώλησης. Τα στοιχεία αυτά αποκαλύπτει η ετήσια μελέτη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του ΟΠΑ με τίτλο «Οι Προοπτικές του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα το 2019», εφιστώντας την προσοχή στην εδραίωση ενός omnichannel καταναλωτικού μοτίβου, καθώς και στην επίδραση των τεχνολογικών εξελίξεων σε κάθε διάσταση του οικοσυστήματος.

ΣΠΑΕΙ ΤΟ ΦΡΑΓΜΑ ΤΩΝ 5 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ
Τα 4 εκατ. εκτιμάται ότι θα φθάσουν το 2019 οι Έλληνες που θα καταφύγουν στις ψηφιακές «βιτρίνες» για να προμηθευτούν προϊόντα και υπηρεσίες, με τη συνολική αξία του B-C να υπερβαίνει τα 5 δισ. ευρώ. Τα χαμηλά, ακόμη, ποσοστά online αγορών αφήνουν πολύ σημαντικά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης, καθώς μόνο το 40% του πληθυσμού θα πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές, όταν τα αντίστοιχα ποσοστά σε «ώριμες» online ευρωπαϊκές αγορές ξεπερνούν το 70-75%.

Η κατηγορία με τη μεγαλύτερη αύξηση το 2018 ήταν η «παραγγελία έτοιμου φαγητού» που έφθασε τα 500 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτό οφείλεται στην υπολογίσιμη, πλέον, συνήθεια για online παραγγελία έτοιμου φαγητού (το 50% των online αγοραστών παραγγέλνει φαγητό/καφέ όταν είναι στο σπίτι και το 30% όταν βρίσκεται στην δουλειά), στις νέες διατροφικές συνήθειες των millennials, στις σημαντικές επενδύσεις σε ψηφιακές υπηρεσίες που έκαναν οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου «food-to-go», αλλά και στα αποτελεσματικά κανάλια διανομής και εξυπηρέτησης από μικρότερες εταιρείες.

ΑΥΞΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ
Τη στροφή στο digital εμπορικό περιβάλλον συμπληρώνει και η αύξηση των e-shops ελληνικών επιχειρήσεων. Περισσότερες από 7.000 θα είναι πλέον οι εταιρείες που θα λειτουργούν οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης, εκ των οποίων τα 2/3 είναι μεσαίες ή μεγάλες επιχειρήσεις (με απασχόληση πάνω από 10 άτομα) και το 1/3 είναι μικρές δυναμικές εταιρείες με κύριο κανάλι πώλησης το ψηφιακό.

Τα στοιχεία έρχονται να επιβεβαιώσουν την αξιοσημείωτη ενίσχυση του εγχώριου ψηφιακού επιχειρείν, δεδομένου ότι το 85% των διαδικτυακών αγοραστών πραγματοποιεί πάνω από το 80% των online αγορών του από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, πρόκειται για σημαντική εξέλιξη αφού το 2016 μόλις το 60% των καταναλωτών είχε την αντίστοιχη συμπεριφορά.

Την ίδια στιγμή ωστόσο, τα ποσοστά πιστοποίησης παραμένουν χαμηλά: μόνο 160 ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν λάβει το σήμα πιστοποίησης ηλεκτρονικού εμπορίου (TrustMark) που παρέχει ο GRECA (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου), κάτι που ενδεχομένως εξηγεί εν μέρει τα προβλήματα που αναφέρουν οι online αγοραστές.

ΕΔΡΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΙΚΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ
Επιμένει το πρότυπο της πολυκαναλικής καταναλωτικής συμπεριφοράς, επιδεικνύοντας μάλιστα αυξητικές τάσεις, καθώς οι έλληνες online καταναλωτές προέβησαν στα 2/3 των συνολικών φυσικών αγορών τους το 2018 έχοντας πραγματοποιήσει ηλεκτρονική έρευνα. Ενδεικτικά, για να αγοράσουν ένα προϊόν, οι καταναλωτές επηρεάζονται από newsletters που τους αποστέλλονται (52%), διαφημίσεις σε sites που επισκέπτονται (33%), ενημερώσεις που λαμβάνουν στο κινητό (31%), διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησης (19%), διαφημίσεις στο Facebook (16%) και διαφημίσεις στο YouTube (13%).

Τα στοιχεία αυτά έρχονται προς επιβεβαίωση της σημασίας του ψηφιακού marketing, ανεξάρτητα από το κανάλι πώλησης, δικαιολογώντας την αναμενόμενη αύξηση στις επενδύσεις στα ψηφιακά κανάλια προώθησης για τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα, το 1/4 των συνολικών διαδικτυακών αγορών από τους online αγοραστές έγινε αφού πραγματοποιήθηκε επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα, εξέλιξη που εξηγεί γιατί μεγάλες αλυσίδες φυσικών καταστημάτων επενδύουν στο omnichannel εμπόριο, με την ψηφιακή αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών εντός των φυσικών καταστημάτων. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το 42% των καταναλωτών αναζητά πληροφορίες στο διαδίκτυο για προϊόντα ενώ βρίσκεται στο κατάστημα και το 38% μετά την επίσκεψή του σε αυτό, προβαίνοντας στη συνέχεια σε ηλεκτρονική αγορά.

ΑΓΟΡΕΣ «ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ»
Με αυτά τα δεδομένα, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το 2018 καταγράφηκε μεγάλη αύξηση της πρόσβασης των online αγοραστών στο internet «on the go», φτάνοντας σε ποσοστό 60% από το 39% το 2017. Οι αναλυτές εξηγούν ότι η τάση αυτή θα συνεχισθεί, λαμβάνοντας υπόψη ότι συμβαδίζει και με το εύρημα ότι η πρόσβαση των ψηφιακών shoppers στο διαδίκτυο γίνεται πρωτίστως μέσω κινητού τηλεφώνου (93%), ενώ έπονται ο φορητός Η/Υ (73%), ο σταθερός Η/Υ (57%) και το tablet (33%).

Επιπλέον, περισσότερες από τις μισές μεσαίες/μεγάλες επιχειρήσεις παρέχουν στους υπαλλήλους τους φορητές συσκευές με πρόσβαση στο διαδίκτυο (αύξηση 20% σε σχέση με το 2017). Παρά το γεγονός ότι οι online αγοραστές χρησιμοποιούν τις κινητές συσκευές για αναζήτηση προσφορών (93%), για εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης (84%), για αναζήτηση τιμών ενώ βρίσκονται σε φυσικό κατάστημα (65%) και για κατέβασμα εφαρμογών (64%), κύρια συσκευή για πραγματοποίηση των διαδικτυακών αγορών παραμένει ο Η/Υ με ποσοστό 80%. Μόλις το 15% αναφέρει το κινητό και το 5% το tablet, εύρημα που οι ερευνητές αποδίδουν μερικώς στη χρηστικότητα των διεπαφων των ηλεκτρονικών καταστημάτων στις κινητές συσκευές.


ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΠΛΗΡΩΜΩΝ
Υπερτριπλασιάστηκε σε αξία την περίοδο 2014-17 η χρήση καρτών πληρωμής στην Ελλάδα, με το λιανεμπόριο να καλύπτει περισσότερο από το 85% της αξίας και του αριθμού των συναλλαγών. Σωρευτικά, την ίδια περίοδο, ο αριθμός ενεργών χρηστών e-banking αυξήθηκε 2,5 φορές και των ενεργών χρηστών mobile banking κατά 10 φορές. Παρά ταύτα, το μέσο επίπεδο χρήσης καρτών στην Ελλάδα παραμένει χαμηλότερο του μέσου όρου της ΕΕ. Η αυξητική τάση στις ηλεκτρονικές πληρωμές και την ηλεκτρονική τραπεζική υπολογίζεται ότι θα συνεχισθεί, ενώ προβλέπεται ότι το 2019, πάνω από το 40% του ενεργού πληθυσμού θα χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για τραπεζικές συναλλαγές.

Οι εκτιμήσεις αυτές ενισχύονται και από το γεγονός ότι η ηλεκτρονική τραπεζική είναι ένας από τους κυρίους λόγους που οι online αγοραστές χρησιμοποιούν το internet ολοένα και περισσότερο (66% το 2018 σε σχέση με 51% το 2017). Αναφορικά με τις διαδικτυακές πληρωμές, σταθεροποιείται ως δημοφιλέστερος τρόπος η χρεωστική κάρτα, με το 64% των ερωτηθέντων να την αναφέρει ως «συνήθη τρόπο πληρωμής». Στη δεύτερη θέση κατατάσσεται η αντικαταβολή (54% από 57% το 2017) και έπονται η πιστωτική κάρτα (37%) και το PayPal (33%).

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗΣ
Υποχρεωτική θα είναι από 1/1/2020 για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες η ηλεκτρονική τιμολόγηση, σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση της ΑΑΔΕ. Ήδη, σύμφωνα με την έρευνα του ELTRUN, πάνω από 5.000 ελληνικές επιχειρήσεις κάνουν τις προμήθειες/αγορές τους ηλεκτρονικά, ενώ τουλάχιστον 25.000 ελληνικές επιχειρήσεις διακινούν ετησίως πάνω από 25 εκατομμύρια Β-Β τιμολόγια ηλεκτρονικά. Αυτό γίνεται κυρίως μέσω service providers, που προσφέρουν τις σχετικές υπηρεσίες ασφαλούς διακίνησης των παραστατικών αυτών μεταξύ εμπορικών εταίρων.

Μάλιστα 1.000 εξ αυτών των εταιρειών, λόγω του μεγάλου μεγέθους τους, παίζουν ρόλο «κόμβου», εμπλέκοντας προμηθευτές και πελάτες τους στα αρχικά στάδια του οργανωμένου Β-Β ηλεκτρονικού επιχειρείν. Η δράση αυτή τοποθετεί την ηλεκτρονική τιμολόγηση ως την κορυφαία πρακτική διαδικτυακής επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα για το 2019, αλλά και για αρκετά ακόμη χρόνια. Όπως σημειώνεται στην έκθεση, πέρα από τους κυβερνητικούς στόχους, η καθολική υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μπορεί να εξοικονομήσει κόστη πάνω από 1 δισ. ευρώ ετησίως για τις ελληνικές επιχειρήσεις και να τις βοηθήσει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους.

E-COMMERCE ΚΑΙ MARKETING ΣΕ ΚΟΙΝΗ «ΓΡΑΜΜΗ ΠΛΕΥΣΗΣ»
Με την έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου σε διεθνές επίπεδο να μεταβάλλει τις συνήθειες των καταναλωτών περιπλέκοντας το αγοραστικό ταξίδι, ανακατατάξεις επέρχονται αναπόφευκτα και στον τρόπο λειτουργίας των ομάδων marketing, προκειμένου να εγκολπώσουν τις διαδικτυακές αγορές στις στρατηγικές επικοινωνίας και πωλήσεων. Σύμφωνα με τους Gregg Paull και Shufen Goh του R3 Consultancy, εταιρείες που μετατοπίζονται από μια στρατηγική που περιστρέφεται πρωτίστως γύρω από το φυσικό κατάστημα σε μια νέα, με βάση το e-commerce, αντιμετωπίζουν μια σειρά προκλήσεων: από το πώς να αναδιοργανώσουν τη διανομή και τα logistics της εφοδιαστικής αλυσίδας, έως το να διαχειριστούν τις υψηλότερες καταναλωτικές προσδοκίες και να ανταπεξέλθουν στην ολοκληρωμένη ψηφιοποίηση των πωλήσεων και του marketing.

Για πολλές μεγάλες CPG (Consumer Packaged Goods) εταιρείες, πρόκειται για μια επώδυνη μετάβαση, καθώς συνεχίζουν να εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από φυσικά καταστήματα τα οποία διαχειρίζονται τρίτοι, χωρίς να έχουν έτσι δυνατότητα να συλλέξουν data των καταναλωτών, αλλά και χωρίς να έχουν τον έλεγχο επί της εμπειρίας του πελάτη τους. Σε κάποια στιγμή, η αξιοποίηση των δικτύων των online γιγάντων όπως το Amazon συνέβαλε στην ενίσχυση των πωλήσεων τέτοιου είδους εταιρειών, κάτι που όμως σταδιακά παύει να ισχύει, σύμφωνα με τους συγγραφείς.

Προκειμένου να έχουν επιτυχία στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οι μάρκες καλούνται να διασφαλίσουν ότι αλληλεπιδρούν με τον καταναλωτή σε όλα τα σωστά touchpoints, μια, παραδοσιακά, αρχή του marketing, επιτυγχάνοντας την ταύτιση της ευρύτερης ψηφιακής στρατηγικής με τη στρατηγική e-commerce. Την ίδια στιγμή, το e-commerce μπορεί να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο, πέρα από την απλή πώληση. Η τάση του O2O (online-to-offline) έχει δώσει τη δυνατότητα σε εταιρείες να αξιοποιήσουν ψηφιακά touchpoints ώστε να οδηγήσουν το κοινό στο φυσικό κατάστημα ή να χρησιμοποιήσουν τεχνικές gamification στα φυσικά σημεία πώλησης, προσθέτοντας έτσι μια digital αίσθηση για τους καταναλωτές, ενισχύοντας παράλληλα το brand loyalty.

ΚΑΘ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΟΥΚΙΔΗΣ: «ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ BUDGET ΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΟ MARKETING»
«Το 2018 καταγράφηκε μια αύξηση της συνολικής αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου B-C της τάξης του 15-20%, λόγω της αύξησης του μέσου αριθμού των online αγορών, της μέσης αξίας των αγορών και της προτίμησης σε ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Κατηγορία «πρωταθλητής» στην ανάπτυξη αναδείχθηκαν οι online παραγγελίες έτοιμου φαγητού που έφθασαν τα 500 εκατ. ευρώ λόγω της αλλαγής των καταναλωτικών συνηθειών των millennials, αλλά και των σημαντικών επενδύσεων των οργανωμένων αλυσίδων του κλάδου food-to-go. Για το 2019, αναμένουμε ότι 4 εκατ. Έλληνες θα κάνουν online αγορές που θα ξεπεράσουν τα 5 δισ. ευρώ Επίσης θα συνεχισθεί η σοβαρή πολυκαναλική τάση, αφού τα 2/3 των αγορών από φυσικά καταστήματα οι online αγοραστές τις έκαναν αφού ενημερώθηκαν πρώτα ψηφιακά. Αυτό προσδιορίζει και την αύξηση που αναμένουμε στα budget των επιχειρήσεων (brands) για το ψηφιακό marketing. Παράλληλα, η υποχρεωτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης από τις αρχές του 2020 θα δώσει και ουσιαστική ώθηση στο ηλεκτρονικό επιχειρείν μεταξύ επιχειρήσεων».

H ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Την επιστημονική επιμέλεια της ετήσιας μελέτης προοπτικών της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου είχαν ο Καθηγητής Γεώργιος Δουκίδης, διευθυντής του Εργαστηρίου ELTRUN/ΟΠΑ και η Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, διευθύντρια ερευνών του ELTRUN/ΟΠΑ και Πρόεδρος του ΔΣ GRECA. Τα στοιχεία βασίζονται σε σχετικές μελέτες των ELTRUN/ΟΠΑ, ΕΛΣΤΑΤ, ΙΟΒΕ, καθώς και σε συνεντεύξεις με ειδικούς της αγοράς.

ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ONLINE ΑΓΟΡΩΝ (01-09/2018)
Δια΅ονή σε καταλύ΅ατα 50%
Ταξιδιωτικές υπηρεσίες 46%
Έτοι΅ο φαγητό 43%
Ένδυση/υπόδηση 42%
Εξοπλισ΅ός Η/Υ 41%
Ηλεκτρονικές συσκευές 40%
Εισιτήρια για εκδηλώσεις 39%
Βιβλία 37%
Οικιακά είδη 36%
Είδη φαρ΅ακείου 30%
Προσωπική φροντίδα (30%)
Ασφάλειες (26%)

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ONLINE ΑΓΟΡΕΣ
Ψηφιακές Συναλλαγές
Δυσκολία στην πλοήγηση 14%
Δυσκολία στον τρόπο πληρω΅ής 6%
Παράδοση Προϊόντων
Υψηλές χρεώσεις παράδοσης 70%
Ωράριο παραλαβής των προϊόντων 31%
Υποστήριξη
Πληροφόρηση ΅ετά την αγορά 19%
Δυσκολία στην τηλεφωνική επικοινωνία 13%

Marketing Week (T. 1556)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778