Τα ιδιόκτητα γραφεία της εταιρείας στο Μαρούσι, αντικατοπτρίζουν τη σημασία που ο ιδρυτής της δίνει στην ύπαρξη ενός περιβάλλοντος μέσα στο οποίο οι εργαζόμενοι μπορούν να είναι δημιουργικοί και αποτελεσματικοί. Η επένδυση που έγινε πριν από περίπου μία δεκαετία για τη μετεγκατάσταση ήταν της τάξης του 1,7 εκατ. ευρώ, αλλά σύμφωνα με τον Κώστα Σιγαλό, ήταν μια κίνηση απαραίτητη που έδωσε στην εταιρεία σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Γιορτάζοντας φέτος 26 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στο χώρο της Έρευνας Αγοράς και σημειώνοντας ρυθμούς ανάπτυξης εν μέσω κρίσης, η εταιρεία επιβεβαιώνει την ορθότητα των επιλογών που την οδήγησαν ως εδώ.

Εκτός από τα ιδιόκτητα γραφεία, ο Κώστας Σιγαλός τονίζει την τεράστια σημασία του ανθρώπινου δυναμικού, τη δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες, αλλά και καίριες συνεργασίες, όπως η είσοδος στο δίκτυο της Global, αλλά και η εισαγωγή εργαλείων όπως το διεθνές μοντέλο pre-testing διαφημίσεων, Add+Impact. Και η κρίση; Ο Κώστας Σιγαλός είναι ξεκάθαρος: «Όταν υπάρχει έμπνευση, δημιουργικότητα και σκληρή δουλειά, η κρίση, ακυρώνεται»…

MW: H Global Link έκλεισε 26 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά. Ποια είναι κατ’ αρχάς τα συναισθήματα που σας δημιουργούνται λόγω αυτής της επετείου;
Κώστας Σιγαλός:
Μετά από 26 χρόνια εξακολουθούμε να αισθανόμαστε ιδιαίτερα νέοι, δυναμικοί και σίγουροι για το μέλλον! Τα χρόνια που πέρασαν, μας πρόσθεσαν επίσης εμπειρία στη διαχείριση δύσκολων, απαιτητικών οικονομικών συνθηκών, κάτι που αποτελεί ένα χρήσιμο συστατικό για τη συνέχεια της επιτυχίας μας.

MW: Ποια θα λέγατε ότι υπήρξαν τα σημεία – σταθμός στην εξέλιξη της Global Link όλα αυτά τα χρόνια;
Κ. Σ.:
Νομίζω ότι σημαντικός σταθμός ήταν η επένδυση που κάναμε για τη μετεγκατάστασή μας σε νέα ιδιόκτητα γραφεία, εξοπλισμένα με την πλέον σύγχρονη τεχνολογία. Η επένδυση αυτή ξεπέρασε το 1.750.000 ευρώ, ποσό ιδιαίτερα σημαντικό για τα μεγέθη του κλάδου μας. Πιστεύω όμως ότι ήταν απαραίτητη και ότι μας έδωσε ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Τα στελέχη μας εργάζονται σε ένα ιδιαίτερα άνετο, αποτελεσματικό και εργονομικό περιβάλλον το οποίο μπορώ να πω ότι έχει παίξει σίγουρα κάποιο ρόλο και όσον αφορά στην προσέλκυση ταλαντούχων συνεργατών. Άλλο σημαντικό σημείο ήταν η εισαγωγή στην Ελλάδα του διεθνούς μοντέλου pre-testing διαφημίσεων Add+Impact. Η μεθοδολογία αυτή που συνδυάζει ποιοτικές και ποσοτικές τεχνικές, προβλέπει κατά πόσο μια διαφήμιση θα είναι αποτελεσματική, εντοπίζει τα δυνατά και αδύνατα σημεία της και προτείνει πιθανές βελτιώσεις. Στην Ελλάδα έχουμε ήδη διεξάγει πάνω από 300 έρευνες Add+Impact για σημαντικές ελληνικές και πολυεθνικές εταιρίες. Τα τελευταία χρόνια έχουμε δώσει βάρος στην ανάπτυξη ερευνών Customer Satisfaction και Mystery Shopping. Διεθνείς μελέτες έχουν δείξει ότι ο κύριος λόγος που οι πελάτες αλλάζουν μία μάρκα ή ένα κατάστημα έχουν να κάνουν με δυσαρέσκεια από την εξυπηρέτησή τους, παρά με προβλήματα του προϊόντος.

Έχει καταγραφεί ότι η απόκτηση ενός νέου πελάτη είναι 5 φορές ακριβότερη από τη διατήρηση ενός υπάρχοντος, η δε επαναφορά ενός δυσαρεστημένου πελάτη είναι 25 φορές ακριβότερη. Γι’ αυτούς τους λόγους οι επιχειρήσεις επενδύουν στην βελτίωση της εξυπηρέτησης, καθώς αυτή παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και κερδοφορία τους. Τέλος, πρέπει να αναφερθώ στον ανθρώπινο παράγοντα, που αποτελεί εξαιρετικά σημαντικό κεφάλαιο στη δουλειά μας. Το αναφέρω τελευταίο γιατί για εμάς η ανάπτυξη των στελεχών μας δεν είναι ένας σταθμός αλλά μια συνεχής επένδυση.

MW: Ποιοι ήταν οι στόχοι που είχατε θέσει όταν ξεκινήσατε το εγχείρημα της Global Link; Κατά πόσο αυτοί οι στόχοι επιτεύχθηκαν;
Κ. Σ.:
Οι κύριοι στόχοι που είχαμε θέσει στο ξεκίνημα της Global Link ήταν τρεις: Ο πρώτος ήταν να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας κτίζοντας μακροπρόθεσμες σχέσεις. Αυτό πιστεύω ότι το πετύχαμε. Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι 26 χρόνια μετά εξακολουθούμε να έχουμε στενή συνεργασία με κάποιους από τους πρώτους πελάτες μας όπως οι Coca-Cola, Pepsico, Όμιλος Μαρινόπουλου, Μέλισσα – Κίκιζας. Ο δεύτερος στόχος ήταν να προσφέρουμε πρωτοποριακές υπηρεσίες. Αυτό το καταφέραμε επενδύοντας στην ανάπτυξη των στελεχών μας, στην τεχνολογία και συνάπτοντας συνεργασίες με διακεκριμένες διεθνείς εταιρίες όπως η Add+Impact International και η Global. Τέλος, θέλαμε να πετύχουμε τους στόχους αυτούς περνώντας καλά! Πιστεύω ότι και αυτό το καταφέραμε!

MW: Ποια είναι τα «συστατικά», οι λόγοι που οδήγησαν στην επιτυχία της Global Link;
Κ. Σ.:
Η συμμετοχή της Global Link στα διεθνή δίκτυα Add+Impact, International Qualitative, Global και MSPA μας άνοιξε νέους ορίζοντες τόσο σε επίπεδο τεχνογνωσίας όσο και σε επίπεδο νέων πελατών. Μεγάλο κέρδος αποτελεί η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα, η πρόσβαση σε νέα εργαλεία και σε μια μεγάλη βάση ερευνητικών μεθοδολογιών καθώς και η πρόσβαση σε δεδομένα για benchmarking, όπου είναι δυνατόν. Τη γνώση αυτή τη μεταφέρουμε στους πελάτες μας σαν προστιθέμενη αξία στα αποτελέσματα των ερευνών που διεξάγουμε. Διαχρονικά έχουμε υπάρξει πρωτοπόροι στην εισαγωγή CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing), CAWI (Computer Assisted Web Interviewing), eye-tracking, κλπ.

Οι επενδύσεις στην τεχνολογία προσφέρουν στους πελάτες μας ταχύτητα στη συλλογή στοιχείων με χαμηλότερο κόστος, μεγαλύτερη στατιστική ακρίβεια, ενώ μας δίνουν απόλυτο έλεγχο της κάθε συνέντευξης. Τέλος, ιδιαίτερα σημαντική για την ανάπτυξη μας έχει σταθεί η υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση των πελατών μας. Η Global Link είναι στελεχωμένη με έμπειρα και υψηλού μορφωτικού επιπέδου στελέχη. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν περιοριζόμαστε στο να παραθέτουμε στοιχεία, αλλά αξιοποιούμε τον ενθουσιασμό, τις γνώσεις και τη δημιουργικότητά μας για να προτείνουμε λύσεις στα προβλήματα των πελατών μας. Όλα αυτά έχουν γίνει με συστηματική δουλειά και με τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που γεννάει ιδέες και αναπτύσσει τη συνεργασία μεταξύ των ανθρώπων, αποδεικνύοντας ακόμη μια φορά ότι αυτό που είναι σημαντικό είναι η επένδυση στον ανθρώπινο παράγοντα.

MW: Πώς αναδιαμορφώθηκε η συμπεριφορά των καταναλωτών τα τελευταία χρόνια;
Κ. Σ.:
Πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση, την οποία μπορούμε να συζητάμε επί ώρες και θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο ενός επόμενου συνεδρίου. Επιγραμματικά όμως μπορώ να πω ότι η παρατεταμένη οικονομική ύφεση προφανώς και έχει επηρεάσει σημαντικά την συμπεριφορά των καταναλωτών. Το ενδιαφέρον τους έχει μετατοπιστεί σε πιο προσιτές λύσεις, value for money αγορές και private label προϊόντα. Πιο σημαντική όμως είναι η αλλαγή στην ψυχοσύνθεση και αξίες του καταναλωτή. Από την υπερκατανάλωση και επίδειξη μετατοπίστηκε στην λιτότητα και απλότητα. Θεωρώ ότι όταν επιτέλους έρθει η ανάπτυξη, οι συνήθειες αυτές δεν θα αλλάξουν ή θα αργήσουν πολύ να αλλάξουν. Στο νέο ευμετάβλητο περιβάλλον θεωρώ ότι η έρευνα χρησιμοποιώντας ευέλικτες τεχνικές είναι πιο αναγκαία από ποτέ. Η κατανόηση του πως αντιδρά και επαναπροσδιορίζει τις ανάγκες του ο καταναλωτής γίνεται πιο επιτακτική.

MW: Ποια ήταν η πορεία της Global Link τα τελευταία χρόνια της κρίσης;
Κ. Σ.:
Προφανώς η κρίση είχε δυσμενές αντίκτυπο στην εταιρεία. Όμως προσαρμοστήκαμε, εξορθολογήσαμε περισσότερο τις δομές μας και δουλέψαμε πιο σκληρά. Έτσι, παρά το εξαιρετικά απαιτητικό οικονομικό και κοινωνικό κλίμα, τα τελευταία 2-3 χρόνια η Global Link έχει πετύχει έντονα θετικούς και κερδοφόρους ρυθμούς ανάπτυξης. Το κλειδί για αυτή τη θετική πορεία είναι η πελατοκεντρική φιλοσοφία και η προσφορά εξελιγμένων υπηρεσιών έρευνας αγοράς. Άλλωστε όταν υπάρχει έμπνευση, δημιουργικότητα και σκληρή δουλειά, η κρίση ακυρώνεται.

Το μέλλον της έρευνας
Κώστας Σιγαλός: Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει μία έκρηξη στις νέες τεχνολογίες. Για παράδειγμα, οι online έρευνες αποτελούν την κύρια μέθοδο συλλογής στοιχείων σε κάποιες χώρες. Η έρευνα έχει υιοθετήσει αυτές τις νέες τεχνολογίες, αλλά αυτό δεν έχει οδηγήσει την αγορά σε ανάπτυξη, αλλά στη συγκέντρωση της σε λιγότερους παίκτες. Η έρευνα διεθνώς δείχνει για το 2015 μικρούς ρυθμούς ανάπτυξης, της τάξης του 1%-2%.  Σε αντίθεση, συναφείς κλάδοι στην ευρύτερη παροχή επιχειρηματικών πληροφοριών αναπτύσσονται με διψήφιους ρυθμούς.  Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες μας αναζητούν νέους τύπους στοιχείων για να υποστηρίξουν τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων. Η έρευνα λοιπόν πρέπει να γίνει proactive και να δεχθεί στους κόλπους της τεχνογνωσίες από άλλους κλάδους που θα  προσθέσουν αξία στα ερευνητικά αποτελέσματα. Πρέπει να εξακολουθήσει να παρέχει υψηλής ποιότητας ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία, αλλά συγχρόνως να επενδύσει στην εξαγωγή πολύτιμων insights από αυτά.

Focus Points
– Η εταιρεία έχει διεξάγει πάνω από 300 έρευνες pre-testing διαφημίσεων με το εργαλείο Add+Impact, για ελληνικές και πολυεθνικές εταιρείες.
– Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία δίνει έμφαση στις έρευνες Customer Satisfaction και Mystery Shopping, απαντώντας στο αίτημα των πελατών για διατήρηση της καταναλωτικής πιστότητας.
– Εικοσιέξι χρόνια μετά την ίδρυσή της, η Global Link εξακολουθεί να συνεργάζεται στενά με κάποιους από τους πρώτους πελάτες της, όπως Coca Cola, Pepsico, Όμιλος Μαρινόπουλου, Μέλισσα – Κίκιζας.
– Διαχρονικά, η Global Link έχει υπάρξει πρωτοπόρος στην εισαγωγή CATI, CAPI, CAWI, eye-tracking και άλλων ερευνητικών μεθοδολογιών.
– Πελατοκεντρική φιλοσοφία και εξελιγμένες υπηρεσίες, είναι το «κλειδί» για τους έντονους και κερδοφόρους ρυθμούς ανάπτυξης της εταιρείας εν μέσω κρίσης.