Marketing Week - 12ο Corporate Communication Conference: Η εταιρική επικοινωνία στη νέα εποχή της εξωστρέφειας

Δευτέρα, 20 Μαΐου 2019

Δωρεάν εγγραφή

Συμπληρώστε τα παρακάτω στοιχεία για να εγγραφείτε στην Online έκδοση του Marketing Week και να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενό του.
*
*
*
*
*
*
* Άνδρας   Γυναίκα
*

Τα πεδία με * είναι υποχρεωτικά

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Public Relations

12ο Corporate Communication Conference: Η εταιρική επικοινωνία στη νέα εποχή της εξωστρέφειας

23 Ιανουαρίου 2019 | 09:00 Γράφει η Κατερίνα  Πολυμερίδου Topics: Conferences

Τηρώντας την υπόσχεση για τοποθέτηση της Εταιρικής Επικοινωνίας σε πρωταγωνιστικό ρόλο και για έναν εξαιρετικά πλούσιο «μαραθώνιο» περιεχομένου 450+ λεπτών, το 12ο Corporate Communication Conference άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στους επαγγελματίες της Εταιρικής Επικοινωνίας που συμμετείχαν στο ετήσιο ραντεβού του κλάδου τους στις 6 Δεκεμβρίου 2018.

Τα θέματα που ανέπτυξαν οι διεθνείς ομιλητές έδωσαν τροφή για σκέψη και νέες ιδέες πάνω στους κεντρικούς πυλώνες ενδιαφέροντος των Corporate Communication Officers, ενώ τα πάνελ συζήτησης εμπλούτισαν τον διάλογο για την επόμενη μέρα. Σε θέματα ιδιαίτερου ενδιαφέροντος αναδείχθηκαν το ζήτημα της διαχείρισης κρίσεων στη νέα εποχή, η ανάγκη σύναψης ενός νέου «κοινωνικού συμβολαίου» μεταξύ πολιτών και επιχειρήσεων, η ανάδειξη της καινοτομίας και των ιδεών στο πλαίσιο της Εταιρικής Επικοινωνίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι χαιρετισμό στο συνέδριο έκανε μέσω Skype ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Δημοσίων Σχέσεων (IPRA), Bart de Vries. Οι εργασίες του συνεδρίου τέθηκαν υπό την αιγίδα του τομέα PR της ΕΔΕΕ, που εκπροσωπήθηκε από τον Μάνο Σιφονιό. Το περιεχόμενο του 12ου Corporate Communication Conference επιμελήθηκε ο Δημήτρης Κωνσταντέλλος, Σύμβουλος Επικοινωνίας & Public Affairs.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
Ένα ταξίδι στην ιστορία της επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσεων μέσα από μεγάλα γεγονότα της βιομηχανίας αυτοκινήτου, με αποκορύφωμα το emissions scandal της VW, προσέφερε στους συμμετέχοντες ο Hans-Gerd Bode, former VP Communications της Volkswagen. Σύμφωνα με τον ίδιο, η εμπλοκή των νομικών τμημάτων σε ανάλογες περιπτώσεις είναι αναγκαία αλλά καθυστερεί την άμεση ανταπόκριση, τα στελέχη της επικοινωνίας συχνά δεν γνωρίζουν τις λεπτομέρειες του θέματος που έχει ανακύψει, ενώ, δεν μπορεί κανείς ποτέ να λειτουργήσει με τη βεβαιότητα ότι το χειρότερο «έχει περάσει».

Ο ίδιος, έδωσε 10 βήματα για ορθή διαχείριση κρίσεων:
- Προβλέψτε την κρίση.
- Αναλάβετε την ευθύνη, με διαφάνεια.
- Προσπαθήστε να κατανοήσετε την κατάσταση.
- Μείνετε μπροστά από τις εξελίξεις.
- Θυμηθείτε να είστε ανθρώπινοι, πρώτα να απολογηθείτε και μετά να δράσετε.
- Να έχετε εντοπίσει και να γνωρίζετε όλους τους stakeholders σας.
- Αναπτύξτε εταιρικές δηλώσεις.
- Οριστικοποιήστε και υιοθετήστε μηνύματα-κλειδιά.
- Προσαρμόστε ανάλογα το σύστημα monitoring.
- Ετοιμάστε τις ιστορίες που θα επανατοποθετήσουν την εταιρεία σας.

Η ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΑΞΙΑ, ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ
Τη δική του οπτική για τη διαχείριση κρίσεων έφερε στους συνέδρους ο Chris Kofinis, CEO της αμερικανικής Park Street Strategies και ιθύνων νους πίσω από πολιτικές καμπάνιες μεγάλου impact στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Χρησιμοποιώντας παραδείγματα μεγάλων κρίσεων της πρόσφατης ιστορίας, ο Chris Kofinis έδωσε 6 «μαθήματα» για τη διαχείριση κρίσεων, ενώ τόνισε επίσης ότι οι άνθρωποι της επικοινωνίας δεν έχουν την ικανότητα να… διαβάζουν τις σκέψεις: «Έχουμε στη διάθεσή μας ερευνητικά εργαλεία, focus groups κλπ, ώστε να τεστάρουμε τα μηνύματα της επικοινωνίας και να επιλέγουμε εκείνα που πράγματι συνδέονται με το κοινό μας».
- Αποδομήστε τον τρόπο σκέψης σας. Μην θεωρείτε ότι γνωρίζετε τι είναι αυτό που θέλει να ακούσει το κοινό σας.
- Προσδιορίστε την εταιρική αξία, η οποία είναι το θεμέλιο για να ξεπεραστεί κάθε μελλοντική κρίση
- Η απλή εκδήλωση συμπόνοιας και κατανόησης, δεν αποτελεί μήνυμα διαχείρισης κρίσης. Το να πείτε ότι λυπάστε για ότι έγινε, είναι το ελάχιστο που μπορείτε να κάνετε.
- Η ανάληψη της ευθύνης, η ανάπτυξη λύσεων και η πραγματική δράση, είναι κρίσιμης σημασίας.
- Οι πιο σημαντικοί «αγγελιοφόροι» των μηνυμάτων σε μια κρίση, είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι.
- Στην πραγματικότητα, βρισκόμαστε πάντα σε μια καμπάνια διαχείρισης κρίσης.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΕ ΚΡΙΣΗ;
Τρείς Γενικοί Διευθυντές εταιρειών PR και δύο εκ των keynote speakers του συνεδρίου, κλήθηκαν να σχολιάσουν γνωστές υποθέσεις διαχείρισης κρίσεων της διεθνούς επικαιρότητας, εξάγοντας μέσα από τη διαδικασία αυτή πολύτιμα συμπεράσματα για την διαδικασία του crisis management. Οι Στέλιος Ζωντός (The Newtons Laboratory), Στάθης Χαϊκάλης (Communication Effect), Πάνος Τσιρίδης (V+O Communication Cyprus) Hans-Gerd Bode και Chris Kofinis, ανέδειξαν τα παρακάτω σημεία:
- Οι κρίσεις γίνονται σήμερα αντικείμενο εκμετάλλευσης από τον ανταγωνισμό.
- Το κοινό είναι πολύ πιο ώριμο και δεν μπορεί να ξεγελαστεί.
- Τα social media έχουν αλλάξει τα πάντα, θέτοντας σε κρίση την ίδια τη διαχείριση κρίσεων.
- Καμία κρίση και καμία εταιρεία δεν είναι ίδιες, δεν υπάρχει μία λύση για όλα.
- Κάποια brands είναι πιο «δυνατά» απέναντι στην κρίση διαθέτοντας μεγάλο απόθεμα φήμης.
- To PR οφείλει να «εμβολιαστεί» με legal thinking.
- Οι εργαζόμενοι είναι ένα από τα πιο σημαντικά κοινά στη διαχείριση κρίσεων.
- Χρειάζεται εμπιστοσύνη μεταξύ των δύο πλευρών, εταιρείας και συμβούλου επικοινωνίας.
- Πρόκληση η προετοιμασία σε συναισθηματικό επίπεδο και η άμεση αναγνώριση του προβλήματος.
- Οι εταιρείες οφείλουν να τιμούν τα values των brands τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω πάνελ έκανε για πρώτη φορά τη σύνδεση ανάμεσα στα αναγνωρισμένα στελέχη του κλάδου και στη νέα γενιά: Τη χρονική εξέλιξη της δημοσιότητας των υποθέσεων που συζητήθηκαν ανέλαβαν να εκπονήσουν και να παρουσιάσουν οι φοιτήτριες Σπυριδούλα Κακλατζή (ΑΠΘ), Έλενα Μαντουρέκα (Deree College), Αναστασία Καποδίστρια και Δήμητρα Μιχαήλ (Πανεπιστήμιο Πειραιά).

Τα θέματα που ανέπτυξαν οι διεθνείς ομιλητές έδωσαν τροφή για σκέψη και νέες ιδέες πάνω στους κεντρικούς πυλώνες ενδιαφέροντος των Corporate Communication Officers, ενώ τα πάνελ συζήτησης εμπλούτισαν τον διάλογο για την επόμενη μέρα. Σε θέματα ιδιαίτερου ενδιαφέροντος αναδείχθηκαν το ζήτημα της διαχείρισης κρίσεων στη νέα εποχή, η ανάγκη σύναψης ενός νέου «κοινωνικού συμβολαίου» μεταξύ πολιτών και επιχειρήσεων, η ανάδειξη της καινοτομίας και των ιδεών στο πλαίσιο της Εταιρικής Επικοινωνίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι χαιρετισμό στο συνέδριο έκανε μέσω Skype ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Δημοσίων Σχέσεων (IPRA), Bart de Vries. Οι εργασίες του συνεδρίου τέθηκαν υπό την αιγίδα του τομέα PR της ΕΔΕΕ, που εκπροσωπήθηκε από τον Μάνο Σιφονιό. Το περιεχόμενο του 12ου Corporate Communication Conference επιμελήθηκε ο Δημήτρης Κωνσταντέλλος, Σύμβουλος Επικοινωνίας & Public Affairs.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
Ένα ταξίδι στην ιστορία της επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσεων μέσα από μεγάλα γεγονότα της βιομηχανίας αυτοκινήτου, με αποκορύφωμα το emissions scandal της VW, προσέφερε στους συμμετέχοντες ο Hans-Gerd Bode, former VP Communications της Volkswagen. Σύμφωνα με τον ίδιο, η εμπλοκή των νομικών τμημάτων σε ανάλογες περιπτώσεις είναι αναγκαία αλλά καθυστερεί την άμεση ανταπόκριση, τα στελέχη της επικοινωνίας συχνά δεν γνωρίζουν τις λεπτομέρειες του θέματος που έχει ανακύψει, ενώ, δεν μπορεί κανείς ποτέ να λειτουργήσει με τη βεβαιότητα ότι το χειρότερο «έχει περάσει».

Ο ίδιος, έδωσε 10 βήματα για ορθή διαχείριση κρίσεων:
- Προβλέψτε την κρίση.
- Αναλάβετε την ευθύνη, με διαφάνεια.
- Προσπαθήστε να κατανοήσετε την κατάσταση.
- Μείνετε μπροστά από τις εξελίξεις.
- Θυμηθείτε να είστε ανθρώπινοι, πρώτα να απολογηθείτε και μετά να δράσετε.
- Να έχετε εντοπίσει και να γνωρίζετε όλους τους stakeholders σας.
- Αναπτύξτε εταιρικές δηλώσεις.
- Οριστικοποιήστε και υιοθετήστε μηνύματα-κλειδιά.
- Προσαρμόστε ανάλογα το σύστημα monitoring.
- Ετοιμάστε τις ιστορίες που θα επανατοποθετήσουν την εταιρεία σας.

Η ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΑΞΙΑ, ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ
Τη δική του οπτική για τη διαχείριση κρίσεων έφερε στους συνέδρους ο Chris Kofinis, CEO της αμερικανικής Park Street Strategies και ιθύνων νους πίσω από πολιτικές καμπάνιες μεγάλου impact στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Χρησιμοποιώντας παραδείγματα μεγάλων κρίσεων της πρόσφατης ιστορίας, ο Chris Kofinis έδωσε 6 «μαθήματα» για τη διαχείριση κρίσεων, ενώ τόνισε επίσης ότι οι άνθρωποι της επικοινωνίας δεν έχουν την ικανότητα να… διαβάζουν τις σκέψεις: «Έχουμε στη διάθεσή μας ερευνητικά εργαλεία, focus groups κλπ, ώστε να τεστάρουμε τα μηνύματα της επικοινωνίας και να επιλέγουμε εκείνα που πράγματι συνδέονται με το κοινό μας».
- Αποδομήστε τον τρόπο σκέψης σας. Μην θεωρείτε ότι γνωρίζετε τι είναι αυτό που θέλει να ακούσει το κοινό σας.
- Προσδιορίστε την εταιρική αξία, η οποία είναι το θεμέλιο για να ξεπεραστεί κάθε μελλοντική κρίση
- Η απλή εκδήλωση συμπόνοιας και κατανόησης, δεν αποτελεί μήνυμα διαχείρισης κρίσης. Το να πείτε ότι λυπάστε για ότι έγινε, είναι το ελάχιστο που μπορείτε να κάνετε.
- Η ανάληψη της ευθύνης, η ανάπτυξη λύσεων και η πραγματική δράση, είναι κρίσιμης σημασίας.
- Οι πιο σημαντικοί «αγγελιοφόροι» των μηνυμάτων σε μια κρίση, είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι.
- Στην πραγματικότητα, βρισκόμαστε πάντα σε μια καμπάνια διαχείρισης κρίσης.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΕ ΚΡΙΣΗ;
Τρείς Γενικοί Διευθυντές εταιρειών PR και δύο εκ των keynote speakers του συνεδρίου, κλήθηκαν να σχολιάσουν γνωστές υποθέσεις διαχείρισης κρίσεων της διεθνούς επικαιρότητας, εξάγοντας μέσα από τη διαδικασία αυτή πολύτιμα συμπεράσματα για την διαδικασία του crisis management. Οι Στέλιος Ζωντός (The Newtons Laboratory), Στάθης Χαϊκάλης (Communication Effect), Πάνος Τσιρίδης (V+O Communication Cyprus) Hans-Gerd Bode και Chris Kofinis, ανέδειξαν τα παρακάτω σημεία:
- Οι κρίσεις γίνονται σήμερα αντικείμενο εκμετάλλευσης από τον ανταγωνισμό.
- Το κοινό είναι πολύ πιο ώριμο και δεν μπορεί να ξεγελαστεί.
- Τα social media έχουν αλλάξει τα πάντα, θέτοντας σε κρίση την ίδια τη διαχείριση κρίσεων.
- Καμία κρίση και καμία εταιρεία δεν είναι ίδιες, δεν υπάρχει μία λύση για όλα.
- Κάποια brands είναι πιο «δυνατά» απέναντι στην κρίση διαθέτοντας μεγάλο απόθεμα φήμης.
- To PR οφείλει να «εμβολιαστεί» με legal thinking.
- Οι εργαζόμενοι είναι ένα από τα πιο σημαντικά κοινά στη διαχείριση κρίσεων.
- Χρειάζεται εμπιστοσύνη μεταξύ των δύο πλευρών, εταιρείας και συμβούλου επικοινωνίας.
- Πρόκληση η προετοιμασία σε συναισθηματικό επίπεδο και η άμεση αναγνώριση του προβλήματος.
- Οι εταιρείες οφείλουν να τιμούν τα values των brands τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω πάνελ έκανε για πρώτη φορά τη σύνδεση ανάμεσα στα αναγνωρισμένα στελέχη του κλάδου και στη νέα γενιά: Τη χρονική εξέλιξη της δημοσιότητας των υποθέσεων που συζητήθηκαν ανέλαβαν να εκπονήσουν και να παρουσιάσουν οι φοιτήτριες Σπυριδούλα Κακλατζή (ΑΠΘ), Έλενα Μαντουρέκα (Deree College), Αναστασία Καποδίστρια και Δήμητρα Μιχαήλ (Πανεπιστήμιο Πειραιά).


ΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ
«Ζούμε σε μια εποχή όπου τα μεγάλα κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά προβλήματα έρχονται στην πρώτη γραμμή του διαλόγου, ενώ η εμπιστοσύνη των πολιτών σε θεσμούς αλλά και επιχειρήσεις μειώνεται», ανέφερε ο Peter Allen, Executive Director Corporate Affairs & Communications των βρετανικών αυτοκινητοδρόμων, κάνοντας λόγο για το νέο «κοινωνικό συμβόλαιο» το οποίο οφείλουν σήμερα να συνάψουν οι επιχειρήσεις με τους πολίτες.

«Τα ερωτήματα που θέτουν σήμερα οι επιχειρήσεις είναι “τι μπορούμε να σας πουλήσουμε;” και “κάνουμε ότι είναι απαραίτητο για να είμαστε σύννομοι;”. Αντ’ αυτών, θα έπρεπε να αναρωτηθούν: “κάνουμε το σωστό; ” και “τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε κοινωνικά χρήσιμοι;”», ανέφερε θέτοντας τον προβληματισμό. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι το 64% των καταναλωτών ανά τον κόσμο βασίζουν πλέον τις αγοραστικές τους αποφάσεις στο σύστημα των πεποιθήσεών τους και επιλέγουν, αποφεύγουν ή μποϋκοτάρουν μάρκες ανάλογα με το που αυτές στέκονται σε σχέση με πολιτικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα που τους ενδιαφέρουν.

Επίσης, νέες έρευνες δείχνουν την ωρίμανση και αποκρυστάλλωση της τάσης, καθώς οι ηλικίες 35-54 ακολουθούν αριθμητικά τους 18-34 στις αγορές βάσει πεποιθήσεων, ενώ και οι 55+ εμφανίζουν ποσοστιαία αύξηση 18 μονάδων και πάνω. Το «mantra» που χαρακτήρισε την επιχειρηματικότητα από την βιομηχανική επανάσταση και μετά, ήταν το «maximization of shareholder value». Ίσως, όπως επισημαίνει ο Allen, έχει έρθει η ώρα αυτό να αντικατασταθεί με το «maximization of social value». Φυσικά, σε ένα τέτοιο πλαίσιο, η «παραδοσιακή» εταιρική επικοινωνία οφείλει κι αυτή να προσαρμοστεί: Από την παραδοσιακή «αμυντική» στάση της, οφείλει να περάσει στην καλλιέργεια μιας ανοιχτής και συνεργατικής κουλτούρας για όλο τον οργανισμό.

Αναζητώντας τους CCOs του αύριο
Μια νέα και άκρως εποικοδομητική για τον κλάδο ενότητα εγκαινίασε το 12ο Corporate Communication Conference, ανοίγοντας τον διάλογο για τα skillsets των σημερινών και αυριανών Corporate Communication Directors. Στο πλαίσιο αυτό, η Μaaike Schröder, επικεφαλής για τις γερμανόφωνες αγορές της εταιρείας VMAGroup που εξειδικεύεται στην επιλογή και τοποθέτηση στελεχών της εταιρικής επικοινωνίας σε παγκόσμιο επίπεδο, παρουσίασε τα ευρήματα έρευνας για το τι περιμένουν από τους επαγγελματίες της εταιρικής επικοινωνίας οι CEOs. Σύμφωνα με αυτά, οι CEOs σήμερα ζητούν από τους CCOs να επανεφεύρουν τους εαυτούς τους και να καταστήσουν τη λειτουργία τους πραγματικά στρατηγική. Αναφέρονται επίσης στην ανάγκη μετακίνησης από τη διαχείριση μηνυμάτων, στην ενεργό συνεισφορά τους στην επιχειρηματική ανάπτυξη.

Η Maike Schröder συζήτησε στη συνέχεια επί σκηνής με την Isabelle Moser, Chief People Officer του ΟΠΑΠ, φέρνοντας την οπτική της ελληνικής αγοράς σχετικά με τον επαγγελματία της επικοινωνίας και τις δεξιότητές του. Σύμφωνα με την Isabelle Moser, ο ΟΠΑΠ έχει υπάρξει early adopter των νέων τάσεων στην εμπορική επικοινωνία, όπως είναι η τεχνολογία, τα social media κλπ, εκφράζοντας την ανάγκη για στελέχη με ειδικές δεξιότητες. Την ενότητα έκλεισε ο Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΥΠ, Βασίλης Λώλας, παρουσιάζοντας την πρωτοβουλία «Mentoring Young Professionals». Σκοπός του Τομέα Εταιρικών Υποθέσεων της ΕΕΔΕ μέσα από την πρωτοβουλία αυτή, είναι η ανάπτυξη των ταλέντων του κλάδου, μέσα από πρόγραμμα mentoring έμπειρων στελεχών του Τομέα.

THE PERSUASION PARADOX ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΕΤΕ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΣΑΣ
Ο συγγραφέας του βιβλίου «A Sale Is A Love Affair. Seduce, Engage and Win Customers», Jack Vincent, ήρθε να καλύψει μια άλλη περιοχή προβληματισμού για την Εταιρική Επικοινωνία, που είναι η ίδια η προώθησή της. «Οι περισσότεροι από εμάς θέλουμε να κάνουμε τη διαφορά, όμως συχνά δυσκολευόμαστε να πουλήσουμε τις ιδέες μας», τόνισε και μοιράστηκε με τους συνέδρους tips και μεθοδολογίες που μπορούν να ενισχύσουν τη δύναμη της πειθούς, παρουσιάζοντας το «Yin» και το «Yang» ενός νικηφόρου pitch ιδεών:
- Αδράξτε την προσοχή.
- Παραμείνετε σχετικοί.
- Αξιοποιήστε τη δύναμη των συναισθημάτων.
- Κερδίστε το δικαίωμά σας να θέσετε τις σωστές ερωτήσεις.
- Καταλύτης για την απόκτηση εμπιστοσύνης είναι η ακρόαση.
- Ακούστε ενεργά.
- Μην «ωθείτε», αλλά «εκμαιεύστε».
- Προσδιορίστε μαζί το επιθυμητό αποτέλεσμα.
- Χτίστε μαζί τις κατάλληλες λύσεις.
- Δημιουργήστε δέσμευση.

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τον παλμό της ελληνικής πραγματικότητας όσον αφορά στην εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών Εταιρικής Επικοινωνίας, έφεραν στο συνέδριο οι επικεφαλής Corporate Communication 7 μεγάλων εταιρειών, παρουσιάζοντας συγκεκριμένα έργα. Η Ιωάννα Δρέττα σκιαγράφησε τον τρόπο με τον οποίο η Marketing Greece αξιοποιεί όλα τα διαθέσιμα σήμερα εργαλεία για να εκσυγχρονίσει την επικοινωνία του τουριστικού προϊόντος, εισάγοντας έννοιες λίγο-πολύ «άγνωστες» μέχρι σήμερα για το χώρο, όπως η αυθεντικότητα, ο άνθρωπος-πρωταγωνιστής, το storytelling, η αξιοποίηση των data και οι συνέργειες.

Η Σίσσυ Ηλιοπούλου παρουσίασε το project Zero Waste Cities της Coca-Cola, ως ένα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο οι εταιρείες μπορούν να αναπτύξουν δράσεις που εκτείνονται πέρα από το απλό CSR και εισάγουν την έννοια του purposeful growth. Ειδικότερα αναφέρθηκε στη σχετική δράση που αναπτύχθηκε από την εταιρεία στη Θεσσαλονίκη, υιοθετώντας δημιουργικές ενέργειες επικοινωνίας με διαχρονικό σκοπό. Η Έλλη Παναγιωτοπούλου αναφέρθηκε στο επαναλανσάρισμα της ιστορικής μπίρας Μάμος στην Πάτρα από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ως ένα δείγμα ανάπτυξης μιας δράσης σε τοπικό επίπεδο, που έχει επιχειρηματικό νόημα για την εταιρεία.

Η Αγγελική Πατρούμπα ανέπτυξε το σκεπτικό του προγράμματος «Youth Empowered» της Coca-Cola 3E, ως ένα παράδειγμα της αξίας που προκύπτει από τη δημιουργία συνεργειών μεταξύ των επιχειρήσεων στον τομέα της Εταιρικής Υπευθυνότητας, αλλά και της αξίας που προκύπτει για την ίδια την εταιρεία. Το Youth Empowered είναι ένα μεγάλο πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης που αφορά στο κατεξοχήν κοινό της εταιρείας τόσο σε επίπεδο καταναλωτών όσο και εργαζομένων, τους νέους.

Από την πλευρά της η Χριστίνα Ακουρή μίλησε για «εταιρικό ακτιβισμό», σκιαγραφώντας τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία Παπαστράτος έλαβε την απόφαση να πάρει θέση στο θέμα του καπνίσματος και να οραματιστεί έναν κόσμο χωρίς καπνό. Αναφέρθηκε παράλληλα στην δραστηριοποίηση της εταιρείας όσον αφορά στο ζήτημα της βίας κατά των γυναικών, τονίζοντας ότι οι επιχειρήσεις οφείλουν σήμερα να παίρνουν θέση στα μεγάλα κοινωνικά ζητήματα. Όλα αυτά, απαιτούν συστηματική δουλειά και έρευνα, σύνδεση με τον επιχειρηματικό σκοπό, επιχειρηματολογία προς τη διοίκηση της εταιρείας.

Την ενότητα συμπλήρωσε η Φωτεινή Μπαμπανάρα, αναλύοντας το case της επικοινωνιακής προσέγγισης της Novartis και κάνοντας μέσα από αυτό λόγο για τις βασικές παραμέτρους που ορίζουν σήμερα την επικοινωνία στο χώρο του φαρμάκου, όπως διαφάνεια και υπευθυνότητα. Η Novartis επενδύει στα παραπάνω, υποστηρίζοντας το όραμά της που συμπυκνώνεται στη φράση «re-imagine medicine».

Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Εάν η χώρα βρίσκεται στην αφετηρία μιας νέας φάσης ανάκαμψης και ανάπτυξης, τότε από την εξέταση του ρόλου της επικοινωνίας σε αυτό το πλαίσιο, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει το θέμα του πολιτισμού. Για το σκοπό αυτό, ο Δημήτρης Κωνσταντέλλος συντόνισε σχετικό πάνελ με τη συμμετοχή εκπροσώπων των διαφορετικών πλευρών που αλληλεπιδρούν στον τομέα αυτό. Ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης από το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και η Εριφύλη Μαρωνίτη του Athens Culture Net, συζήτησαν με τον δημοσιογράφο του πολιτιστικού ρεπορτάζ και συγγραφέα Ηλία Μαγκλίνη, παρουσιάζοντας τις ιδιαιτερότητες επικοινωνίας του sector.

Οι συνομιλητές συμφώνησαν ότι σήμερα έχει αλλάξει το ίδιο το πολιτιστικό προϊόν το οποίο «βγαίνει» από την ακαδημαϊκή του απομόνωση και τον ελιτισμό, με τα όρια ανάμεσα στις προτιμήσεις του κοινού να μην είναι πλέον τόσο ξεκάθαρα. Στο πλαίσιο αυτό, ζητούμενο είναι το «audience development», δηλαδή η διεύρυνση και εμπλουτισμός του ακροατηρίου, με παράλληλη εμβάθυνση της σχέσης και οργανική σύνδεση με τις τοπικές κοινότητες.

Όσον αφορά στην υποστήριξη του πολιτιστικού προϊόντος από τα brands και τις επιχειρήσεις, κατέστη σαφές ότι υπάρχει αναθέρμανση του ενδιαφέροντος που είχε ίσως ανακοπεί την περίοδο της βαθειάς κρίσης, ενώ διαφαίνεται η ωρίμανση και των ίδιων των επιχειρήσεων που δείχνουν να κατανοούν ότι έχουν να αποκομίσουν μεγαλύτερα οφέλη εάν είναι λιγότερο παρεμβατικές στο πλαίσιο της χορηγίας τους. Ιδιαίτερη σημασία έχουν επίσης σήμερα οι συνέργειες που αναπτύσσονται μεταξύ πολιτιστικών φορέων και ιδρυμάτων, ενώ και για το πολιτιστικό προϊόν, η επικοινωνία με το κοινό έχει εισέλθει στην ψηφιακή εποχή με την αξιοποίηση όλων των σύγχρονων εργαλείων.

ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΑ FAKE NEWS
Φυσικά, το περιεχόμενο ενός συνεδρίου Εταιρικής Επικοινωνίας στη σημερινή πραγματικότητα δεν θα θεωρούνταν ολοκληρωμένο χωρίς να αγγίξει το καυτό θέμα των fake news. Οι δημοσιογράφοι Γιάννης Παπαδογιάννης (economistas.gr) και Νίκος Υποφάντης (Σκαϊ), συζήτησαν με τον Δημήτρη Κωνσταντέλλο και την παρέμβαση του Chris Kofinis για το φαινόμενο της ανάπτυξης και διάδοσης των ψευδών πληροφοριών. Για τους συνομιλητές, το φαινόμενο των fake news δεν είναι καινούργιο, αλλά, η ψηφιακή εποχή ευνοεί την μεγέθυνση και ταχύτητα της διάδοσής τους.

Τα πράγματα δυσχεραίνει η όλο και μεγαλύτερη απώλεια εμπιστοσύνης του κοινού προς τα Μέσα, ενώ, από την άλλη, η απαίτηση της σύγχρονης εποχής για ταχύτητα αλλά και εντυπωσιασμό, δεν ευνοεί την εγκυρότητα μέσα από την ενυπόγραφη ερευνητική δημοσιογραφία, οδηγώντας τα πράγματα σε έναν φαύλο κύκλο. Αξίζει να σημειωθεί επίσης η εκτίμηση του πάνελ ότι το φαινόμενο των fake news αφορά σήμερα περισσότερο στην πολιτική και λιγότερο στην εμπορική επικοινωνία, ωστόσο δεν θα αργήσει να καταστεί μείζον πρόβλημα και για τα brands, τα οποία δεν είναι κατάλληλα προετοιμασμένα να ανταποκριθούν.

ΤΟ CONTENT FACTORY ΤΗΣ DEUTSCHE TELEKOM
Το ενδιαφέρον case εσωτερικής διαχείρισης δημοσιότητας ενός μεγάλου οργανισμού, έφερε από το εξωτερικό μία Ελληνίδα. Η Ελπίδα Τροιζή, η οποία ζει και εργάζεται τα τελευταία χρόνια στη Βόννη ως Senior International Communications Manager της Deutsche Telekom, παρουσίασε το case του «Content Factory» που έχει αναπτύξει ο οργανισμός τηλεπικοινωνιών. Το Content Factory είναι κάτι περισσότερο από ένα newsroom της εταιρείας, που δημιουργήθηκε το 2016 για να απαντήσει στην πρόκληση του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Απαίτησε όπως ανέφερε η ίδια την πλήρη αποδόμηση και αναδόμηση του τομέα Εταιρικής Επικοινωνίας της εταιρείας, οδηγώντας στην ανάπτυξη μιας ενοποιημένης δομής, που κινείται με βάση τα topics της επικαιρότητας και τα κανάλια διοχέτευσής τους και δεν περιλαμβάνει ξεχωριστές ομάδες εσωτερικής, εξωτερικής επικοινωνίας κλπ. «Our story, many voices», είναι το μότο λειτουργίας, με επόμενο σταθμό τη δημιουργία κόμβων διασύνδεσης των ανθρώπων της επικοινωνίας για την εταιρεία ανά τον κόσμο.

ΕΡΕΥΝΑ: TIME TO RE-TRAIN & INVEST
Την 5η κατά σειρά έρευνα για την Εταιρική Επικοινωνία στην Ελλάδα, η οποία διενεργείται αποκλειστικά για τις ανάγκες του συνεδρίου, παρουσίασε ο Κώστας Σιγαλός της Global Link. Η έρευνα καταγράφει διαχρονικά τις απόψεις των στελεχών Εταιρικής Επικοινωνίας για το επάγγελμά τους, τις προοπτικές και τις περιοχές προβληματισμού και ευκαιριών που εντοπίζουν. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 2018 μπορεί να χαρακτηρισθεί ως μια χρονιά επενδύσεων και εκπαίδευσης, με τα στελέχη να κρίνουν πιο θετικά τόσο τις συνθήκες στην αγορά τους, όσο και την ανάπτυξη των εταιρειών τους.

Παράλληλα, προβλέπουν αύξηση του στελεχιακού τους δυναμικού, καθώς και του όγκου των PR projects που θα υλοποιήσουν. Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι προσδοκίες της διοίκησης από τη Διεύθυνση Επικοινωνίας αφορούν στη διαχείριση σύνθετων καταστάσεων και στη δημιουργία επικοινωνίας που επηρεάζει την κερδοφορία, ενώ, οι επαγγελματίες του PR καλούνται να αυτοβελτιωθούν ώστε να ανταποκριθούν στα μεταμνημονιακά επιχειρησιακά και επικοινωνιακά ζητούμενα.

ΜΕ «ΟΠΛΟ» ΤΗΝ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Ένας από τους πιο κρίσιμους σήμερα συμμάχους των επαγγελματιών της επικοινωνίας, είναι τα εργαλεία media analysis & insights. Στο πλαίσιο αυτό, ο Παναγιώτης Τσαντήλας, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Palo Services, σύστησε στο κοινό του συνεδρίου τις νέες, εξελιγμένες δυνατότητες που έρχεται να τους προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη και το machine learning. Όπως είπε, μέσω του AI είναι δυνατή η ανάλυση του ψηφιακού κόσμου, η πρόσβαση σε συγκεκριμένα κοινά, η προειδοποίηση κρίσεων, η απόδοση ακρίβειας που, μέσω του deep learning, αγγίζει και το 90%. Συμβούλεψε επίσης τους επαγγελματίες να παρακολουθούν τόσο το share of voice, όσο και το media value.

ΑΚΤΙΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καθώς η συνείδηση των πολιτών γύρω από περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα ενισχύεται και ο ακτιβισμός ενδυναμώνεται, οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις αναδεικνύονται σε πολύτιμους εταίρους για brands και επιχειρήσεις. Ενδεικτική είναι η κατάκτηση του PR Grand Prix των Καννών το 2018 από μία περιβαλλοντική καμπάνια, το «The Trash Isles» που δημιούργησε για λογαριασμό του Plastic Oceans Foundation η BBDO.

Την καμπάνια παρουσίασε στο κοινό του συνεδρίου μέσω Skype η Global Executive Director του οργανισμού, Julie Andersen. Ποιες είναι όμως οι επικοινωνιακές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι ίδιες οι ΜΚΟ; Το case της WWF ανέλυσε στο πλαίσιο αυτό ο CEO της οργάνωσης στην Ελλάδα, Δημήτρης Καραβέλλας. Σύμφωνα με τον ίδιο, για την WWF η επικοινωνία σημαίνει κινητοποίηση του κόσμου και συνόψισε τις προκλήσεις σε 5 σημεία: Σχετικότητα, Επίσπευση, Συνεργασίες, Engagement, Εστίαση & Συντονισμός.

ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ
Στα highlights συγκαταλέγεται και η επί σκηνής συζήτηση για το «πριν και το μετά» του επαγγέλματος, με την βετεράνο του κλάδου Ρίτα Μαλικούτη. Η μεγάλη κυρία των PR συνόψισε τα βασικά χαρακτηριστικά του επαγγελματία της επικοινωνίας: Κοινός νους, αναλυτική και συνθετική σκέψη, επιθυμία ενημέρωσης, προσαρμοστικότητα, καλή χρήση της γλώσσας. Συμβούλεψε τα νέα στελέχη να χαίρονται την κάθε μέρα, να μάθουν ότι τίποτε δεν είναι δεδομένο και να δίνουν αξία στις σχέσεις με τους ανθρώπους…

Marketing Week (T. 1555)
« 1 2 3 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778