Πραγματοποιήθηκε από την UM η Wave X - Remix Culture, η 10η έκδοση της social media έρευνας Wave, μελετώντας πάνω από 56.000 ενεργούς χρήστες (505 στην Ελλάδα) του διαδικτύου, σε 81 χώρες.

Η έρευνα διαπιστώνει ότι σε μια εποχή αυξανόμενης αβεβαιότητας, πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο είναι πιο επιφυλακτικοί απέναντι σε αυτά που βλέπουν και διαβάζουν online, ιδιαίτερα στα κοινωνικά μέσα.

Πιο συγκεκριμένα:
• Πάνω από τους μισούς Έλληνες χρήστες του διαδικτύου (56%) πιστεύουν ότι οι περισσότερες από τις ειδήσεις που βλέπουν στο διαδίκτυο είναι ψεύτικες. Το ίδιο ισχύει για το 46% των χρηστών παγκοσμίως.
• Το 32% των χρηστών στην Ελλάδα (47% παγκοσμίως) λένε ότι επηρεάζονται από τις απόψεις που διαβάζουν online, σε σύγκριση με 38% (54% παγκοσμίως) το 2017.
• Το 33% των χρηστών στην Ελλάδα (47% παγκοσμίως), λένε ότι έχουν λιγότερη εμπιστοσύνη στους ειδικούς από ό,τι παλαιότερα.
• Επίσης το 23% των χρηστών στην Ελλάδα εμπιστεύεται τις απόψεις των bloggers/vloggers σχετικά με προϊόντα και υπηρεσίες (42% παγκοσμίως).

Αλλαγή στάσης απέναντι στα social media
Η μελέτη παρουσιάζει επίσης μια εικόνα αλλαγής στάσης απέναντι στην ψηφιακή ζωή, με ανθρώπους που αρχίζουν να αισθάνονται λιγότερο δεμένοι με τα social media. Το ποσοστό των ερωτηθέντων παγκοσμίως που «ανησυχούν ότι θα μείνουν εκτός» αν δεν επισκέπτονται τα social media, μειώθηκε κατά 8% σε σχέση με τη μελέτη Wave 9 το 2017.

Επίσης, στην ερώτηση ποιες πλατφόρμες θα χαρακτήριζαν ως «εξαιρετικό μέρος για κάποιον σαν εμένα», οι μη διαδραστικές τοποθεσίες όπως το YouTube ήρθαν πρώτες και δεύτερο το Netflix, κερδίζοντας έδαφος έναντι του 2017, με αύξηση 9%. Παρόλα αυτά, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης εξακολουθούν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη δημιουργία κοινοτήτων και στο αίσθημα του «belonging».

Στην Ελλάδα, 4 στους 10 χρήστες του διαδικτύου (60% παγκοσμίως) θεωρούν ότι τα social media αποτελούν «αναπόσπαστο μέρος της κοινωνικής τους ζωής». Ο αριθμός αυτών που λένε ότι οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης στο σύνολό τους, τους βοηθούν να αισθάνονται ότι ανήκουν κάπου, αυξάνεται κατά 8% στην Ελλάδα (5% παγκοσμίως) σε σύγκριση με την έρευνα του Wave 7 το 2017.

Εμπιστοσύνη: το νόμισμα του νέου διαδικτύου
Η Liz Haas, Head of Client Insight EMEA της UM, σχολιάζει: «Η WAVE X υπογραμμίζει τον τρόπο με τον οποίο τα πρωτοσέλιδα τα τελευταία δύο χρόνια έχουν κάνει τους ανθρώπους πιο ευαισθητοποιημένους σε θέματα που αφορούν την αξιοπιστία και τη διαφάνεια στο διαδίκτυο. Αυτό συμβαίνει ιδιαίτερα με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η Νομοθεσία, όπως το GDPR, εργάζεται για την ανοικοδόμηση αυτής της εμπιστοσύνης, ιδιαίτερα όσον αφορά στα προσωπικά μας δεδομένα, αλλά και τα brands θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια. Είναι ξεκάθαρο ότι η εμπιστοσύνη γίνεται γρήγορα το νόμισμα του νέου διαδικτύου και τα brands που θα μπορούν να αποδείξουν ότι λειτουργούν με διαφάνεια και υπευθυνότητα, θα είναι οι πλέον κατάλληλοι για να πετύχουν».