Social Media. Το φαινόμενο που έχει αλλάξει εντελώς τον τρόπο που χρησιμοποιούμε το ίντερνετ. Από το ξεκίνημά τους μέχρι και σήμερα, εδώ και περίπου 2 δεκαετίες, τα κοινωνικά δίκτυα έχουν καταφέρει να κατακλύσουν τον παγκόσμιο ιστό, με την πλειοψηφία των χρηστών του να διατηρεί πλέον λογαριασμό σε τουλάχιστον ένα από αυτά (συνήθως στο Facebook).

Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν σύμφωνα με μελέτες (Deloitte, 2015) τεράστια επιρροή στην καταναλωτική συμπεριφορά. Το ποσοστό επιρροής τους μπορεί να φτάσει έως και το 69% και εκτείνεται σε όλα τα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας.

Το Facebook και το Instagram έχουν πλέον μετατραπεί άτυπα σε 2 μεγάλα marketplaces, μέσα από τα οποία οι χρήστες τους αλλιλεπιδρούν με προϊόντα και υπηρεσίες που προβάλλονται σε αυτά είτε οργανικά και είτε επί πληρωμή.

Με την πλειοψηφία των δυνητικών πελατών μια επιχείρησης να βρίσκονται στα social media θα ήταν λάθος για οποιαδήποτε επιχείρηση να μην έχει ψηφιακή παρουσία ή να μην διοικεί σωστά την εικόνα του brand της μέσα από αυτά. Η αποτελεσματική αυτή διοίκηση ονομάζεται Social Media Marketing και θα πρέπει να σχεδιάζεται στρατηγικά εάν θέλετε να ανάπτυξε στο έπακρο την επιχείρησή σας, πραγματοποιώντας την βέλτιστη δυνατή διοίκηση της μάρκας σας (online branding).

Διαχείριση Social Media και Μάρκετινγκ: Ξεκινήστε με ένα σχέδιο
Προτού ξεκινήσετε τη δημιουργία καμπανιών μάρκετινγκ και την στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα πρέπει πρώτα μα εξετάστε τους στόχους της επιχείρησής σας.

– Θέλετε να αυξήσετε το awareness του brand σας;
– Θέλετε να προωθήσετε ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία;
– Θέλετε να αυξήσετε την πιστότητα του κοινού σας;

Πρέπει να έχετε μια ξεκάθαρη στρατηγική πίσω από κάθε ενέργεια ώστε να μπορέσετε να δείτε αποτελέσματα. Έχοντας πάντα στο μυαλό σας τον τύπο των προϊόντων που πουλάτε καθώς και τον κλάδο που δραστηριοποιήστε (fashion, health, tourism κλπ.) θέστε στον εαυτό σας τις παρακάτω 4 ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν να καθορίσετε το πλάνο σας.

1. Τι ελπίζετε να επιτύχετε μέσω του μάρκετινγκ στα social media;
2. Ποιο είναι το κοινό-στόχος σας;
3. Πως χρησιμοποιεί το κοινό σας τα social media;
4. Ποιο μήνυμα θέλετε να στείλετε στο κοινό σας και ποια αξία προσφέρετε εσείς σε αυτό μέσα από την καμπάνια σας;

Πως το μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων μπορεί να σας βοηθήσει να ανταποκριθείτε στους στόχους μάρκετινγκ της επιχείρησής σας;

Τα εργαλεία που μας παρέχουν τα social media για την πραγματοποίηση προωθητικών ενεργειών είναι πολύ συγκεκριμένα και αποτελεσματικά. Με την διαφήμιση στο Facebook και την διαφήμιση στo Instagram είμαστε σε θέση να στοχεύσουμε στρατηγικά το κοινό που μας ενδιαφέρει με βάση 4 συγκεκριμένα χαρακτηριστικά:

Δημογραφικά
– Φύλο (Άνδρες, Γυναίκες)
– Ηλικία (18-24, 25-31, 31-40 κ.ο.κ.)
– Σε σχέση, Ελεύθεροι κλπ.
– Επάγγελμα
– Επίπεδο Μόρφωσης

Γεωγραφικά
– Πόλη/εις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη)
– Νομός (Αττική)
– Χώρα (Ελλάδα, Γερμανία, Ην. Βασίλειο)

Συμπεριφορικά
– Ένταση χρήσης διαδικτύου για online αγορές (engaged shoppers)
– Συχνότητα κλικ σε διαφημίσεις (link clickers)
– Φίλοι των ατόμων που έχουν δηλώσει «Μου Αρέσει» στην σελίδα μας κ.α.

Ψυχογραφικά
– Χρήστες που έχουν κάνει like σε σελίδες παρόμοιες με την δική μας
– Χρήστες με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα (ενδιαφέρον σε βιολογικά προϊόντα, ενδιαφέρον για είδη άθλησης κ.α.)

Εάν διαφημίζεστε ήδη στο Facebook και το Instagram αλλά δεν είστε σίγουροι αν το κάνετε σωστά, απευθυνθείτε άμεσα στην έμπειρη ομάδα της InYourCity, η οποία θα αναλύσει μαζί σας τους στόχους σας, θα σας καθοδηγήσει αποτελεσματικά στην χάραξη στρατηγικής Μάρκετινγκ και θα αναλάβει την υλοποίηση και ανατροφοδότηση των διαφημιστικών σας ενεργειών. Μπορείτε, τέλος, να κλείσετε θέση σε ένα από τα σεμινάρια digital marketing της InYourCity ώστε να σας καθοδηγήσουν αποτελεσματικά για το πως μπορείτε να αναπτύξετε ακόμα και μόνοι σας το digital marketing της επιχείρησής σας.

Σταματήστε να σπαταλάτε χρήματα και χρόνο σε ενέργειες που δεν αποδίδουν. Στην διαφημιστική εταιρεία InYourCity μπορούμε να σας δείξουμε το πως. Κλειστέ ένα ραντεβού μαζί μας σήμερα στο [email protected] και το 2310529700.