Τη συνειδητοποίηση της ανάγκης ωρίμανσης μιας αγοράς που «καλπάζει», αποτύπωσαν οι ομιλητές στο πρόσφατο συνέδριο Programmatic Advertising Conference.

Όλες οι πλευρές του οικοσυστήματος (διαφημιζόμενοι, ad tech agencies, publishers) ήρθαν στο ίδιο τραπέζι και μίλησαν ανοιχτά τόσο για τις νέες τάσεις, όσο και για τους προβληματισμούς που αναδεικνύονται όλο και πιο έντονα για μία αγορά που προβλέπεται να αγγίξει τα 20 δισ. ευρώ στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια. Στις κυριότερες τάσεις αποτυπώθηκε η αδιαμφισβήτητη δυναμική του video, η νέα εποχή του «connected living room» με τους παραδοσιακούς παρόχους να ανταγωνίζονται τις OTT πλατφόρμες, η μετάβαση από τη σημασία του inventory στη σημασία των data.

Παράλληλα, σε μία εποχή όπου οι διαφημιζόμενοι αναζητούν μετρήσιμα αποτελέσματα σε κάθε ενέργεια, έχει έρθει η ώρα να αντιμετωπιστούν ανοιχτά παθογένειες όπως το ad fraud (που «κρύβεται» όλο και περισσότερο στο cloud), το brand safety, η αποσαφήνιση της συμμετοχής κάθε ενδιάμεσου στην αλυσίδα αξίας, η πολυπλοκότητα της διαδικασίας που ενισχύει τα επίπεδα «νευρικότητας» των διαφημιζομένων και τους οδηγεί όλο και περισσότερο στο in-housing.

Εν κατακλείδι και σύμφωνα με τις απόψεις που ακούστηκαν, το 2019 θα είναι ίσως «ρυθμιστική» χρονιά για το programmatic advertising (με εξελίξεις όπως το GDPR και το Global Media Charter), καθώς επιβάλλεται πλέον να ενισχυθεί η διαφάνεια σε όλο το φάσμα της αλυσίδας. Το πλαίσιο της συζήτησης έθεσε στην έναρξη της ημέρας ο Chief Economist του IAB Europe, Daniel Knapp, καθώς κσι ο Πάνος Μήλιας από πλευράς ΣΔΕ.

Στο συνέδριο συμμετείχαν οι Παναγιώτης Αθανάσαινας (The Coca-Cola Company), Βάσω Μαργέλου (ΟΤΕ Group), Τίνα Φερεντίνου (DPG Digital Media), Ειρήνη Σαχά (Accrossmedia241), Εύα Χριστοπούλου (Tailwind), Gawain Owen (Jellyfish), Agata Gazdziak,( AppNexus), Κωνσταντίνος Δανιάς (Mindshare), Ana Paula Rangel (Smart Ad Server), Σπυριδούλα Δρακοπούλου (Google), καθώς και εκπρόσωποι των Le Monde Group, Guardian και El Pais. Τη συνεδριακή ημέρα όπως και τα πάνελ συζήτησης συντόνισε ο Κωνσταντίνος Καμάρας. Αναλυτικό ρεπορτάζ για το συνέδριο θα ακολουθήσει σε επόμενο τεύχος του MarketingWeek.