Marketing Week - Αρουραίοι & Digital KPIs

Τρίτη, 25 Ιουνίου 2019

Δωρεάν εγγραφή

Συμπληρώστε τα παρακάτω στοιχεία για να εγγραφείτε στην Online έκδοση του Marketing Week και να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενό του.
*
*
*
*
*
*
* Άνδρας   Γυναίκα
*

Τα πεδία με * είναι υποχρεωτικά

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Αρουραίοι & Digital KPIs

22 Φεβρουαρίου 2019 | 09:20 Γράφει ο Σταμάτης  Καντζάς Topics: Trends

Την άνοιξη του 1902, οι κάτοικοι του Ανόι στο Βιετνάμ, αντιμετώπιζαν πρόβλημα με την ραγδαία εξάπλωση της βουβωνικής πανώλης.

Προκειμένου να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, οι Γάλλοι αποικιοκράτες «επικήρυξαν» τις ουρές των αρουραίων! Η μέθοδος φάνηκε πετυχημένη αρχικά, καθώς πλήθος ουρών άρχισε να συγκεντρώνεται. Εκατοντάδες τον Μάρτιο, χιλιάδες τον Μάιο, με κορύφωση τον Ιούνιο όπου παραδόθηκαν 20,114 ουρές! Παρόλη την αυξανόμενη «συλλογή» όμως, ο πληθυσμός των αρουραίων δεν έδειχνε μείωση. Στην πραγματικότητα, υπήρχαν περισσότεροι αρουραίοι, απλά χωρίς ουρές. Το τέχνασμα των αρχών ενθάρρυνε το επιχειρηματικό δασιμόνιο των φτωχών, οι οποίοι άρχισαν να εκτρέφουν αρουραίους, να τους κόβουν την ουρά και να τους αφήνουν ελέυθερους.

Το δίδαγμα αυτής της ιστορίας είναι ότι οι αφελείς βραχυπρόθεσμοι στόχοι συχνά ενθαρρύνουν συμπεριφορές που μπορεί τεχνητά να «δουλεύουν», όμως δεν πετυχαίνουν τον μακροπρόθεσμο σκοπό. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με τον τρόπο που αξιολογούμε τις ψηφιακές πρωτοβουλίες. Εστιάζουμε σε άμεσες πωλήσεις, επισκέψεις και αναφορές καθώς είναι εύκολο να τις μετρήσουμε. Άλλο όμως εύκολο και άλλο σωστό. Γνωρίζουμε καλά ότι η μεγαλύτερη επίδραση της διαφήμισης είναι μακροπρόθεσμη. Παρ’ όλ’ αυτά, η ευκολία κάποιων μετρήσεων ιδιαίτερα στο digital, έχει οδηγήσει σε λάθος κατεύθυνση.

Ο Πίτερ Φίλντ ανέλυσε πρόσφατα την Βάση Αποτελεσματικότητας του IPA. Πρόκειται για μια βάση η οποία περιλαμβάνει 1,200 λεπτομερείς υποψηφιότητες για τα βραβεία του IPA, τα οποία αξιολογούν το ROI μιας διαφήμισης. Ανακάλυψε ότι το ποσοστό των περιπτώσεων με βραχυπρόθεσμους στόχους αυξήθηκε από 7% το 2006 στο 33% το 2014. O Λε Μπινέ και ο Πίτερ Φίλντ απέδειξαν επίσης σε προηγούμενη ανάλυση της ίδιας βάσης (The Long and Short of It) ότι αυτό που δουλεύει καλά βραχυπρόθεσμα δεν είναι ιδανικό μακροπρόθεσμα. Ο βραχυπρόθεσμος σχεδιασμός μπορεί να φέρνει πωλήσεις, δεν βελτιώνει όμως την πωλησιακή δυνατότητα. Προσελκύουν όσους ενδιαφέρονται ήδη να αγοράσουν, αλλά δεν κάνουν κάτι σημαντικό για να προσελκύσουν νέους πελάτες.

Θυμίζει λίγο το ανέκδοτο με τον αστυνομικό και τον μεθυσμένο. Ο αστυνομικός βλέπει έναν μεθυσμένο να ψάχνει κάτι κάτω από μια λάμπα του δρόμου και τον ρωτάει τι έχασε. Ο μεθυσμένος απαντά ότι έχασε τα κλειδιά του και ο αστυνομικός προσφέρεται να τον βοηθήσει. Έπειτα από μερικά λεπτά ο αστυνομικός τον ρωτά αν είναι σίγουρος ότι τα έχασε εκεί και ο μεθυσμένος απαντά όχι. Ο αστυνομικός ξαφνιασμένος τον ρωτά γιατί ψάχνει εκεί. Και ο μεθυσμένος απαντά «γιατί εδώ έχει φως»!

Marketing Week (T. 1557)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778