Εντωμεταξύ, η μέρα ξεκίνησε με δύο πολύ ενδιαφέροντα sessions, για mobile και gaming, καθώς και για το e-commerce και το performance marketing με τη συμμετοχή των Damien Perillat, Managing Director CEE της PayPal, Serhad Bolukcu, CEE Market Manager του Facebook, Γιώργου Φραγκάκη, Country Manager της ForestView και Bogdana Butnar, Industry Manager της Google. Οι πρωινές παρουσιάσεις συνεχίζονται με session για τον τρόπο που τα brands μπορούν να καινοτομήσουν με τα social media και τη multi-screen τεχνολογία και με τις σημαντικότερες τάσεις και εξελίξεις της online διαφημιστικής αγοράς στην Κεντρική Ανατολική Ευρώπη, σε συνεργασία με τον IAB Ρουμανίας.

«Οικοδεσπότης» του εν λόγω session είναι ο Άλεξ Καραγεώργης, Managing Director της Thinkdigital και συμμετέχουν εκπρόσωποι των εταιρειών HIS, VivaKi, Ogilvy Bulgaria, Gemius, Coca-Cola και WebIT. Θα ακολουθήσει session που θα διερευνήσει τις μελλοντικές τάσεις για την αγορά του digital με τη συμμετοχή των Οδυσσέα Ντότσικα, Ιδρυτή του Thinkdigital Group, Enon Landenberg, SpaceIL, Gillad Coppersmith, Mediabrands Worldwide, Rupert Slade, PHD International, CEE, Martin Brooks, Work Club και Ricardo Sousa, επιχειρηματία και ομιλητή του TedX. Τέλος, θα πραγματοποιηθεί το workshop All Things Facebook που διοργανώνει η ThinkDigital με εισηγητές κορυφαία στελέχη της από την Ελλάδα αλλά και από τις χώρες της Κεντρικής Ανατολικής Ευρώπης όπου δραστηριοποιείται.

Το ΙCEE Fest θα ολοκληρωθεί αργά το απόγευμα με το Viral Movie Night 2013 όπου θα συζητηθούν τα πιο αστεία και τα πιο αποτυχημένα virals της χρονιάς.

Martin Talks, President Digital, FCB
«Χακάροντας» το λειτουργικό σύστημα του ανθρώπου του σπηλαίου
Τον τρόπο που τα brands μπορούν να κάνουν hacking στο ανθρώπινο μυαλό εξήγησε ο Martin Talks, President Digital της Draft FCB. Όπως εξήγησε, βάσει μελετών που έχει διενεργήσει η εταιρεία σε συνεργασία με το Institute of Decision Making με τη συμμετοχή νευροεπιστημόνων και ακαδημαϊκών, οι άνθρωποι εξακολουθούν να είναι «άνθρωποι των σπηλαίων» οι οποίοι βασίζουν τις αποφάσεις τους κατά 95% στο συναίσθημα.

Η τεχνολογία συνεπώς για να μπορέσει να «προσβάλει» το λειτουργικό μας σύστημα θα πρέπει να αγγίξει τέσσερα βασικά ένστικτά μας: Την επιθυμία μας να γίνει κάτι εδώ και τώρα (εδώ έφερε ως παράδειγμα τα Smartphones), τη σημασία που δίνουμε στο πιο πρόσφατο (Google glasses), στο φόβο της απώλειας (π.χ. αυτόματη προσφορά στο ράφι, καμπάνια «The book that can’t wait») και στα πιο άγρια ένστικτά μας.

Εδώ έφερε ως παράδειγμα την καμπάνια που έχει υλοποιήσει η εταιρεία του για το game, Dead Space, «Your mom hates Dead Space», η οποία κατάφερε να κάνει τους νέους να το λατρέψουν (σε αντίθεση με τις μαμάδες τους). Ο Talks ολοκλήρωσε την ομιλία του λέγοντας ότι «η τεχνολογία μας δίνει νέους τρόπους να χακάρουμε το αρχέγονο λειτουργικό σύστημα των ανθρώπων των σπηλαίων που είμαστε όλοι μας, και να επηρεάσουμε τη λήψη καταναλωτικών αποφάσεων».

Chris Clarke, Chief Creative Officer, Lbi 
«Ας μη γίνουμε οικονομικοί σκλάβοι των αλγόριθμων»
Η ωραιότερη ίσως παρουσίαση μέχρι τώρα στο φεστιβάλ ήταν αυτή του Chris Clarke, Chief Creative Officer της Lbi. «Είστε ελληνίδα, γι’ αυτό σας άγγιξε τόσο πολύ», μου είπε. Αληθινή, ανθρωποκεντρική, ρομαντική αλλά ταυτόχρονα απόλυτα ρεαλιστική, η παρουσίαση του Clarke ρώτησε «Has the internet made everything shit?» και εξήγησε τι σημαίνει αυτό για τα brands. «Ο υπερβολικός ενθουσιασμός μας με την τεχνολογία υπάρχει ο κίνδυνος να μας μετατρέψει σε μία τεχνοκρατική ελίτ που θα έχει ξεχάσει ορισμένα πολύ σημαντικά πράγματα», είπε ο Clarke, εξηγώντας ότι, η «κουλτούρα του δωρεάν» έχει καταστρέψει την ποιότητα και παράλληλα έχει εξαφανίσει άπειρες θέσεις εργασίας. Αναφέρθηκε στην online δημοσιογραφία η οποία όλο και περισσότερο βασίζεται σε ψευδή γεγονότα που στοχεύουν στον θυμό των ανθρώπων προκειμένου να τους προκαλέσει  να κινητοποιηθούν online και κατά συνέπεια η εκάστοτε σελίδα περιεχομένου να κερδίσει περισσότερα likes και shares. Όσο όμως πιο απελπισμένος γίνεται ο αγώνας για το κλικ, τόσο πιο απελπισμένη γίνεται και η διαφήμιση, εξήγησε. Επιπλέον, υποστήριξε ότι το digital μειώνει την «οικονομική αξιοπρέπεια» καθώς εξαιτίας του μειώνεται η αξία και χάνονται συνεχώς θέσεις εργασίας.

Ο Clarke εξήγησε πώς μπορεί να συμβάλλει η τεχνολογία στην ανατροφοδότηση της οικονομίας και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, και εντόπισε τις απίστευτες -όπως είπε- ευκαιρίες για τα brands να δημιουργήσουν υπηρεσίες που δημιουργούν θέσεις εργασίας και πραγματική αξία μέσα από τον τεράστιο όγκο data που έχουν σήμερα στη διάθεσή τους. «Η θρησκεία του disruption πρέπει να αναθεωρηθεί», είπε τονίζοντας ότι ένα brand, ένα έξυπνο agency και μία σπουδαία ιδέα μπορούν να οδηγήσουν στην αναγέννηση της οικονομίας.
«Χρησιμοποιείστε την τεχνολογία για να κάνετε καλό, γιατί η τεχνολογία μπορεί να μας ελευθερώσει, μπορεί όμως και να μας σκλαβώσει. Γι’ αυτό, ας μην καταλήξουμε οικονομικοί σκλάβοι των αλγορίθμων» είπε κλείνοντας.

Performance marketing masterclass από τη ForestView 
Data, retargeting και…υπομονή!
H ForestView, η Performance και Affiliate Marketing εταιρεία του Thinkdigital Group, πραγματοποίησε χθες Master Class για το Performance Marketing, στο οποίο ο Θοδωρής Κοκκινιάς, International Business Development Director και η Μάγδα Μαραγκουδάκη, Client Service Director της ForestView έδωσαν πρακτικές συμβουλές για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του Inbound και του Outbound Marketing.
 
Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε πάνελ με θέμα «Lessons from the ‘battlefield’: Converting Customers Online», με τη συμμετοχή των Robert Anghel, Digital Marketing Manager, ING Romania, Marta Klepka, CEE Digital Director & VNC Director, VivaKi, Θοδωρή Κοκκινιά, Cosmin Nastasa, Managing Partner, 8Team|Media Director, iLeo, Florin Pravai, Agency Lead, Google Romania και συντονιστή τον Γιώργο Φραγκάκη, Country Manager της Forest View Ελλάδας και Κύπρου.
 
Όπως επισήμανε το πάνελ, το inbound marketing δημιουργεί καλύτερα online conversion rates και συνόψισε τη συζήτησή του στις παρακάτω συμβουλές: Κατανοήστε τα data, γνωρίστε τον καταναλωτή σας, δώστε έμφαση στο retargeting, τοποθετήστε budget σε διαφορετικά κανάλια και τεστάρετε τις δυνατότητές τους. Και, «να έχετε υπομονή».

Η ελληνική συμμετοχή στο ICEE Festival
Στο Βουκουρέστι βρίσκονται αυτές τις ημέρες αρκετοί έλληνες από τον ευρύτερο χώρο της επικοινωνίας. Μεταξύ άλλων βρίσκονται εδώ, ο Ηλίας Παντελόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Bakers Digital, ο Γιώργος Ζαλοκώστας, Country Media Manager της Unilever, η Λήδα Παπαμιχαήλ, Αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια της Mindshare, o Χρήστος Λάτος, Γενικός Διευθυντής της OgilvyOne Worldwide Athens, ο Βαγγέλης Δαβιτίδης, Εκδότης του περιοδικού Υποβρύχιο, ο Γιώργος Μαρμαροκόπος, ο Χρήστος Παπαπολύζος, Πρόεδρος Νοτιοκεντρικής Ευρώπης της DDB, ο Αθανάσιος Ντάφλος, Head of Exportgate, Corporate Transaction Banking και Ρέα Πολυχρονάκη, Deputy Head of Cash and Trade, Corporate Transaction Banking της Eurobank που συμμετείχαν σε session βέλτιστων πρακτικών Interactive Marketing και ο Μανώλης Λέκκας, CEO της τηλεόρασης του Alpha που συμμετείχε σε πάνελ για την επόμενη μέρα της τηλεόρασης και του online video.

Socializing και ανταλλαγή απόψεων στο περιθώριο του φεστιβάλ. Αριστερά, η Άννα Καρακατσάνη, η νέα Country Manager της Thinkdigital με τον Γιώργο Ζαλοκώστα, Country Media Manager της Unilever. Δεξιά, ο Steve Vranakis του Google Creative Lab με τον Gideon Amichay της No, No, No, No, No, Yes.