Νέες εκπομπές, φρέσκα concepts, αλλά και ήδη δοκιμασμένες και επιτυχημένες επιλογές συνθέτουν το τηλεοπτικό τοπίο για τη νέα σεζόν. Σημαντική παραμένει η επένδυση στην ενημέρωση, ενώ οι εγχώριες παραγωγές, τα τηλεπαιχνίδια, οι ξένες σειρές και τα reality shows διεκδικούν το δικό τους κομμάτι στην «πίτα» της τηλεθέασης.

Δυναμικά ξεκίνησε η νέα τηλεοπτική σεζόν, με τα κανάλια να ρίχνονται από νωρίς στη «μάχη» της τηλεθέασης. Το τοπίο έχει πια ξεκαθαρίσει ως προς την αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών, με τις επίμαχες άδειες πανελλαδικής εμβέλειας να καταλήγουν στους Σκάι, ANT1, Star, Epsilon TV και Alpha. Τα κανάλια παρουσίασαν το πρόγραμμά τους για τη νέα σεζόν, λανσάροντας παράλληλα και εταιρικές καμπάνιες για την προώθησή του.

ANT1: ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ
Ο ΑΝΤ1 παρουσίασε για τη νέα τηλεοπτική σεζόν 2018-19 ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα. Με τόλμη αλλά και φαντασία, όπως επισημαίνει, ο ΑΝΤ1 τη νέα τηλεοπτική χρονιά δίνει προτεραιότητα στην αισθητική, την καινοτομία και την ποιότητα για να προσφέρει στον τηλεθεατή μία νέα και δημιουργική τηλεοπτική εμπειρία, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες του. Στον τομέα Ειδήσεις & Ενημέρωση, το Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του ΑΝΤ1 συνεχίζει να μεταφέρει όλες τις τελευταίες εξελίξεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, καθημερινά από τις 19:30, με παρουσιαστή τον Νίκο Χατζηνικολάου.

Παράλληλα, στον τομέα αυτό συμπεριλαμβάνονται και οι εκπομπές «Καλημέρα Ελλάδα», για 28η συνεχόμενη χρονιά, «Υγεία Πάνω Απ’ Όλα» και ντοκιμαντέρ του ελληνικού γραφείου του Vice. Στον τομέα Ψυχαγωγία, το πρόγραμμα του ANT1 περιλαμβάνει την εκπομπή «Το Πρωινό», τη νέα εκπομπή «Κοινή Λογική», όπου απλοί πολίτες παίρνουν τον λόγο για να εκφράσουν τη γνώμη τους, τα παιχνίδια «Ρουκ Ζουκ» και «Still Standing», το reality περιπέτειας «Nomads», το «Ράδιο Αρβύλα», το βραδινό talk show «Βινύλιο» και τα τηλεπαιχνίδια «Beat Buzzer» και «Το Ταίρι Ξέρει».

Στον τομέα Μυθοπλασία, ο ΑΝΤ1 παρουσίασε φέτος τη νέα δραματική καθημερινή σειρά «Γυναίκα Χωρίς Όνομα», τη νέα κοινωνική σειρά μυστηρίου «Η Επιστροφή», τις σειρές «Πέτα Τη Φριτέζα», «Κάνε Γονείς να δεις Καλό» και «Έγκλημα και Πάθος», ενώ σταθερή θέση στο πρόγραμμα του σταθμού εξακολουθούν να έχουν οι ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου.

ΣΚΑΪ: ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΠΑΚΕΤΟ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ
Ένα ολοκληρωμένο πακέτο προτάσεων στην ψυχαγωγία και την ενημέρωση παρουσίασε αυτή τη σεζόν και ο Σκάι. Στην ενημέρωση, η σφραγίδα του Σκάι παραμένει ισχυρή με το Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων, με τη μεγαλύτερη σε διάρκεια πρωινή ενημερωτική ζώνη καθημερινά, επτά ημέρες την εβδομάδα, με μια νέα πρόταση ενημέρωσης η οποία θα δώσει έμφαση στα κοινωνικά και ανθρωποκεντρικά θέματα, και με το Μεσημεριανό δελτίο. Αναλυτικά, στον τομέα της ενημέρωσης, το Σκάι προτείνει το Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων με τη Σία Κοσιώνη, το πρώτο ολοκληρωμένο δελτίο της ημέρας με την Εύα Αντωνοπούλου, τις εκπομπές «Σήμερα», «Αταίριαστοι», «Μαζί σου», «Καλημέρα», «Σαββατοκύριακο με Δράση», «Goal Χωρίς Σύνορα» και «Ακραίως». Στον τομέα της ψυχαγωγίας, το πρόγραμμα του σταθμού περιλαμβάνει τη νέα καθημερινή σειρά «Όσο Έχω Εσένα», το παιχνίδι επιβίωσης «Survivor», καθώς και τα «My Style Rocks», «Ελλάδα Έχεις Ταλέντο», «Power of Love», «Στην υγεία μας ρε παιδιά», «Γλυκιές Αλχημείες», «DOT», «Ooh La La» και μια νέα εκπομπή μαγειρικής με τους Δημήτρη Σκαρμούτσο και Ηλία Φουντούλη. Το πρόγραμμα συμπληρώνετε από ξένες ταινίες και σειρές.

EPSILON TV: ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ
Δυναμικά στο τηλεοπτικό πεδίο έχει εισέλθει πλέον και το Epsilon TV, με πιο πρόσφατη κίνηση αυτήν της απόκτησης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των παιχνιδιών της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου, μέχρι το 2022. Παράλληλα, εμπλουτίζει το πρόγραμμά του, με νέες εκπομπές, όπως το reality show «Revenge Body», το talent show «La Banda» και το τηλεπαιχνίδι γνώσεων «Ποιος Ρωτάει», με ξένες και ελληνικές ταινίες, Ά προβολές, ξένες σειρές, ελληνικό ψυχαγωγικό πρόγραμμα, εκπομπές σάτιρας, έρευνας. Σημαντική είναι και η αναβάθμιση του ενημερωτικού τομέα με περισσότερες ενημερωτικές εκπομπές και με περισσότερο χρόνο στα δελτία ειδήσεων.

STAR: ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Το Star επενδύει στην ενημέρωση, με το Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων με τη Μάρα Ζαχαρέα, με στόχο του ενημερωτικού τομέα για τη νέα τηλεοπτική σεζόν, να είναι να συνεχιστεί η δυναμική, ανοδική πορεία του δελτίου, ενισχύοντας το ελεύθερο και οικονομικό ρεπορτάζ, δίνοντας έμφαση στη διεθνή ειδησεογραφία, στα κοινωνικά θέματα και στις εσωτερικές πολιτικές εξελίξεις. Η ενημέρωση του σταθμού περιλαμβάνει ακόμη το Κεντρικό Δελτίο του Σαββατοκύριακου, το Μεσημεριανό Δελτίο Ειδήσεων, το Απογευματινό και το Δελτίο Ειδήσεων στη Νοηματική Γλώσσα. Παράλληλα, μεταξύ άλλων, συνεχίζεται η καθημερινή κοινωνική εκπομπή «Αλήθειες με τη Ζήνα», ενώ το Star διατηρεί τη δυναμική της ψυχαγωγικής του ζώνης, με πολλές ξένες ταινίες και σειρές, αλλά και εκπομπές όπως τα «Στη φωλιά των Κου Κου», «Τροχός της Τύχης», «Shopping Star», «MasterChef Junior» και «Greece’s Next Top Model».

ALPHA: ΝΕΕΣ ΑΦΙΞΕΙΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΔΡΑΙΩΜΕΝΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ
Τόσο στην ενημέρωση, όσο και στην ψυχαγωγία φαίνεται να έχει επενδύσει τη φετινή τηλεοπτική σεζόν ο Alpha. Στον τομέα της ενημέρωσης προβάλλει, μεταξύ άλλων, το Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων με τη Μαρία Νικόλτσιου, καθώς και τις εκπομπές «60’ Ελλάδα», «Alpha Παντού», «Alpha Ρεπορτάζ», «Checkpoint Alpha», «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση» και «Αυτοψία». Στον τομέα της ψυχαγωγίας, το πρόγραμμα περιλαμβάνει νέες αφίξεις όπως τα «Bake Off Greece», «Μετά τα Μεσάνυχτα», «Τι λέει;» και «Καλύτερα δεν γίνεται», αλλά και ήδη εδραιωμένες εκπομπές όπως «Ελένη», «Deal», «Happy Day στον Alpha». Η ψυχαγωγία ολοκληρώνεται με πληθώρα ελληνικών και ξένων σειρών.

ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ ΚΑΙ REBRANDING
Από τη νέα σεζόν δεν λείπουν και οι πιο «δραστικές» κινήσεις ανανέωσης, όπως το rebranding των Σκάι και Epsilon TV.
Ενδεικτικά, ο Σκάι λάνσαρε νέο λογότυπο, design, trailers και χρώματα. Με έναν μοντέρνο γραμμικό σχεδιασμό, το λογότυπο του Σκάι σηματοδοτεί την ανανέωση της ταυτότητας όλων των εταιρικών του σημάτων. Το λογότυπο τοποθετείται πια στα δεξιά της οθόνης, ενώ κάθε ζώνη προγράμματος διαθέτει διακριτό χαρακτήρα με ειδικά ID’s και διαφορετικά γραφικά και χρώματα στα αντίστοιχα τρέιλερ.

Σε εξέλιξη βρίσκεται και το rebranding του Epsilon TV, το οποίο ετοιμάζεται να λανσάρει νέο όνομα, νέο λογότυπο και νέο περιεχόμενο. Συγκεκριμένα, το κανάλι μετονομάζεται σε «Open», συνοδευόμενο από σχετική καμπάνια teasers σποτ, με κεντρικό μήνυμα «Σύντομα η τηλεόραση ξαναβρίσκει τον εαυτό της». Η ανανέωση συνοδεύεται και από νέο περιεχόμενο και πρόγραμμα, το οποίο ξεκινά επίσημα στις 15 Οκτωβρίου.

Συνολικά 18 ταινίες μικρού μήκους με πρωταγωνιστές τους παρουσιαστές, ηθοποιούς και δημοσιογράφους του σταθμού, περιλαμβάνει η καμπάνια του Alpha για το νέο πρόγραμμα. Η κεντρική ιδέα της καμπάνιας αναπτύσσεται γύρω από το σλόγκαν «Alpha! Ζεις μαζί του!» δημιουργώντας καθημερινά, φυσικά στιγμιότυπα ζωής.

Με το σύνθημα «Είμαστε Ένα», η νέα καμπάνια του ΑΝΤ1 για τη σεζόν 2018-2019, επιχειρεί να ταξιδέψει τους τηλεθεατές σε έναν κόσμο γεμάτο χρώματα όπου όλοι και όλα γίνονται ένα. Το Star συνεχίζει και φέτος με την καμπάνια που λάνσαρε πέρυσι, χρονιά κατά την οποία ανανέωσε και την εταιρική του εικόνα, με νέο λογότυπο. Το λογότυπο, συνοδεύτηκε από ζωντανά, αισιόδοξα και μοντέρνα IDs, τα οποία συνοδεύουν το πρόγραμμα του σταθμού.

«ΠΡΩΤΙΣΤΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ»
«Αρκετά χρόνια μετά, παρατηρούμε έντονη κινητικότητα στη δημιουργία νέων τηλεοπτικών προγραμμάτων. Λίγο η παροχή αδειών λειτουργίας, λίγο η μείωση του φόρου, λίγο η απώλεια του Mega, λίγο η είσοδος του Epsilon TV, λίγο η σημαντική πτώση του ΑΝΤ1, δημιούργησαν ένα περιβάλλον προσδοκίας για ορισμένους, διεξόδου/αδιεξόδου για τους υπόλοιπους με αποτέλεσμα να επενδύσουν όλοι. Το κρίσιμο στοιχείο των επενδύσεων, δεν είναι εάν τα προγράμματα θα πάνε καλά ή καλύτερα, αλλά εάν οι επενδύσεις είναι εναρμονισμένες με τα οικονομικά δεδομένα της αγοράς ώστε να μην δημιουργηθούν ξανά τα φαινόμενα του παρελθόντος…

Το σταθερά δυσμενές οικονομικό περιβάλλον ίσως να μην αφήσει επιχειρηματίες να αναλώσουν κεφάλαια προκειμένου να ικανοποιήσουν μη τηλεοπτικές ανάγκες. Τα προγράμματα που έχουν δημοσιοποιηθεί φαίνονται ενδιαφέροντα, ακολουθούν επιτυχημένες πρακτικές (σχετικές με την τηλεθέαση) του παρελθόντος και εκτιμώ ότι θα δώσουν κάποια ώθηση στη διαφημιστική αγορά να επενδύσει λίγο περισσότερο. Ο πρώτιστος στόχος των καναλιών θα πρέπει να είναι η διάθεση του πρωτογενούς περιεχομένου που παράγουν, από πολλαπλές συσκευές και “δίκτυα”. Αυτό επιτάσσουν οι καιροί και όσοι το πράξουν θα έχουν μέλλον».
Θεόφιλος Κωτσίδης, CEO, Communication Strategy Consultant, Oyster HELLAS