Βιβλία διαβάζω αρκετά μέσα στον χρόνο. Τις περισσότερες φορές 3-4 παράλληλα, χωρίς να έχουν σχέση μεταξύ τους. Ιστορικά, λογοτεχνικά, επιχειρηματικά, όλα μαζί, μερικές φορές μπερδεύονται οι ήρωες…

Αγοράζω βιβλία συνεχώς και όπου τα βρω με συλλεκτική σχολαστικότητα. Σε Φεστιβάλ Βιβλίου στην Αθήνα, σε παλιά βιβλιοπωλεία στο Κάιρο, σε παζάρια στη Βουδαπέστη και φυσικά οnline. Αν έχω την επιλογή, παίρνω πάντοτε τη hard-copy έκδοση. Ε-books μόνο όταν υπάρχει ανάγκη, εις απόγνωση της Μαργαρίτας που δεν έχει συμφιλιωθεί (ακόμη) με τις στοίβες βιβλίων, περιοδικών και εφημερίδων σε κάθε γωνιά του σπιτιού.

Από τη λίστα του τελευταίου χρόνου διαλέγω, λοιπόν, κάποια που έχουν ενδιαφέρον για το κοινό του Marketing Week:

1. Α. «Thinking, Fast and Slow» του Daniel Kahneman – Β. «Nudge: Improving Decisions About Health, Wealth, and Happiness» των Richard Thaler & Cass Sunstein
Βασική ιδέα: Οι αποφάσεις που λαμβάνουμε δεν είναι πάντα σωστές, καθώς επηρεάζονται από προδιαθέσεις, προκαταλήψεις και ανθρώπινα ελαττώματα. O Kahneman, Νομπελίστας Οικονομικών, εντοπίζει μέσα από καθημερινά παραδείγματα τα ελαττώματα στους δύο διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους σκεφτόμαστε (Fast & Slow) και προτείνει λύσεις για να βελτιώσουμε τις αποφάσεις μας.

Από την άλλη, οι Thaler & Sunstein προχωρούν ένα βήμα παραπέρα. Υποστηρίζουν ότι επηρεάζοντας ελάχιστα τη δομή και την επικοινωνία των διαθέσιμων επιλογών (Choice Architecture), οι αποφάσεις αλλάζουν δραματικά. Ένα από τα κλασικά παραδείγματα που χρησιμοποιούν είναι το πείραμα που έκαναν στο πανεπιστημιακό εστιατόριο, αλλάζοντας απλώς τη χωροθέτηση των φρούτων σε σχέση με τα σνακ για να επιτύχουν δραματική αύξηση της κατανάλωσης φρούτων.

Γιατί να το διαβάσεις: H θεωρία έχει εφαρμογή σε διαφορετικούς χώρους, όπως στην πολιτική –ο Barack Obama δηλώνει fan της θεωρίας του Choice Architecture, στην ψυχολογία των καταναλωτών και στο Marketing, αλλά κυρίως στον τρόπο που σκεφτόμαστε για όλα τα θέματα της προσωπικής μας ζωής.

2. «Inbound Marketing: Get Found Using Google, Social Media and Blogs» των Dharmesh Shah και Brian Halligan
Βασική ιδέα: H αποτελεσματικότητα των παραδοσιακών μεθόδων outbound Μarketing φθίνει, καθώς πολλαπλασιάζονται τα μηνύματα και οι καταναλωτές γίνονται πιο κυνικοί σε παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας. Μέσα από hands-on πρακτικές συμβουλές και case studies οι συγγραφείς δίνουν το απόλυτο handbook για το πώς να δημιουργήσεις μία στρατηγική Marketing (Inbound Marketing) η οποία βασίζεται αρχικά στο πώς θα κάνεις τους καταναλωτές να σε βρουν εύκολα στο Google και στα social media και μετά στο πώς θα τους δώσεις λόγους να σε επισκεφτούν ξανά μεγιστοποιώντας την αξία που τους δίνεις.

Γιατί να το διαβάσεις: Οποιοσδήποτε ενδιαφέρεται να μάθει για το πώς θα κάνει τις Marketing ενέργειές του πιο έξυπνες θα πρέπει να ξεκινήσει από εδώ.

3. «Delivering Happiness: A Path to Profits, Passion and Purpose» του Tony Hsieh
Βασική ιδέα: O Tony Hsieh, ιδρυτής του μεγαλύτερου e-shop υπόδησης στον κόσμο, του Zappos.com που πρόσφατα εξαγοράστηκε από την Amazon για 928 εκατομμύρια δολάρια, εξηγεί το πώς μία μικρή εταιρεία μπορεί να γίνει No1 χωρίς να χάσει τον ανθρώπινό της χαρακτήρα και το άψογο customer service. Μέσα από παράθεση πολλών προσωπικών ιστοριών και επεξήγηση των Core Values του Zappos, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το διαχρονικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της κάθε εταιρείας είναι η μοναδική της κουλτούρα.

Στην περίπτωση δηλαδή του Zappos, η εμμονή στο customer service και η αφοσίωση στη δημιουργία ενός θετικού συναισθήματος σε όλους όσοι είχαν άμεση επαφή με το brand.

Γιατί να το διαβάσεις: Γιατί τα business βιβλία μπορούν ταυτόχρονα να είναι επιμορφωτικά αλλά και να σου αφήνουν στο τέλος ένα θετικό συναίσθημα. Η περίπτωση του Zappos είναι το κατεξοχήν «feel good story» των πιο πρόσφατα επιτυχημένων Startups.