Marketing Week - Pelle Sjoenell, Worldwide Chief Creative Officer BBH: Αυτό που ονομάζουμε «πρόβλημα», δεν υφίσταται

Κυριακή, 24 Μαρτίου 2019

Είσοδος Χρήστη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Advertising

Pelle Sjoenell, Worldwide Chief Creative Officer BBH: Αυτό που ονομάζουμε «πρόβλημα», δεν υφίσταται

16 Ιανουαρίου 2019 | 09:00 Γράφει η Κατερίνα  Νικολοπούλου Topics: Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Η Bartle Bogle Hegarty είναι ένα από τα κορυφαία agencies παγκοσμίως εδώ και δεκαετίες. Ο Pelle Sjoenell, νικητής πολλών Cannes Lions, είναι ο διάδοχος του συνιδρυτή και θρυλικού δημιουργικού Sir John Hegarty. Αγαπημένο θέμα του Sjoenell είναι το πώς η δημιουργικότητα μπορεί να βελτιώσει την καριέρα, τον κόσμο και την προσωπική σου ζωή.

«Η δημιουργικότητα ως απάντηση σε κάθε πρόβλημα, σαν εργαλείο για να εξελίξεις την καριέρα σου, να βελτιώσεις την προσωπική σου ζωή, αλλά και τον κόσμο»: το λατρεύω. Ναι, είναι το αγαπημένο μου θέμα. Είναι επίσης κάτι για το οποίο διαβάζω όσο περισσότερο γίνεται. Όπως είπε ο Αϊνστάιν, «δημιουργικότητα είναι η ευφυία που διασκεδάζει». Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να βλέπουμε τη δημιουργικότητα ως κάτι πλεονάζον.

Είναι ό,τι σημαντικότερο έχουμε. Πολλοί επιστήμονες πιστεύουν ότι οι άνθρωποι, όπως ακριβώς και τα ζώα, αποδέχτηκαν αρχικά τη φύση ως είχε, χωρίς να κρίνουν: τα βουνά, τα δέντρα, το κρύο, τη ζέστη, το σκοτάδι, το φως, το νερό, τα φυτά, το φαγητό, τα ζώα, ήταν απλά εκεί. Την ίδια στιγμή όμως, οι προκλήσεις της ζωής άρχισαν να πυροδοτούν τη φαντασία του είδους μας.

Πώς μπορούμε να είμαστε πιο ασφαλείς, πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε μια καλύτερη ζωή; Οι άνθρωποι ανέπτυξαν μια αίσθηση κοινότητας, ιδιωτικής περιοχής, κατασκεύασαν εργαλεία με τα οποία μπορούσαν να λύσουν προβλήματα, όπως το να σκοτώνουν ζώα, να ανάβουν φωτιά και χτίζουν σπίτια. Και εξελικτικά, οι πιο δημιουργικοί επιβίωναν.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΙΣΟΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ
Επομένως η δημιουργικότητα ισούται με την επιβίωση. Η δημιουργικότητα είναι η ίδια επίλυση προβλημάτων. Ως προς αυτό, τίποτα δεν έχει αλλάξει. Αν αναλογιστούμε για μια στιγμή την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η βιομηχανία μας, όλοι έχουμε πρόσβαση σε data και πληροφορίες και φυσικά θα πρέπει να τα χρησιμοποιούμε. Αλλά είναι ο τρόπος με τον οποίο τα χρησιμοποιείς αυτό που κάνει τη διαφορά.

Με άλλα λόγια, πόσο δημιουργικός είσαι εσύ με τα data και τις πληροφορίες στα οποία έχουμε όλοι πρόσβαση; Έχω συγκεκριμένες ιδέες και ως προς αυτό, φυσικά. Όλοι γνωρίζουμε για με τη μετάβαση από την παραδοσιακή διαφήμιση στο sponsored entertainment. Το σκεπτικό είναι προφανές: οι άνθρωποι σήμερα πληρώνουν για να αποφύγουν τη διαφήμιση και την ίδια στιγμή πληρώνουν για ψυχαγωγία.

Το μέλλον είναι στα χέρια εκείνων των agencies που θα έχουν το θάρρος να αποδεχτούν πλήρως τη μετατόπιση και να ευθυγραμμιστούν με αυτήν. Εκείνων των agencies που θα αφήσουν πίσω τους τη διαφήμιση όπως την ξέρουμε μέχρι σήμερα και θα επενδύσουν σε ανθρώπους που μπορούν να δημιουργήσουν πραγματική ψυχαγωγία για τα brands.

Η ΜΕΘΟΔΟΣ
Αλλά ας επιστρέψουμε στο βασικό σημείο: πώς τα εφαρμόζεις όλα αυτά στην προσωπική και επαγγελματική σου ζωή. Σε μια κρίσιμη στιγμή για τη ζωή μου, ανακάλυψα «τη μέθοδο». Ή, για να το θέσω διαφορετικά, ανακάλυψα την αξία αυτού που έκανα ενστικτωδώς ήδη από καιρό. Είμαι από τη Σουηδία και είχα την ευκαιρία να δώσω τεράστια ώθηση στη σταδιοδρομία μου πηγαίνοντας στις ΗΠΑ.

Αυτό σημαίνει παγκόσμιους λογαριασμούς, μεγαλύτερα budgets, νέες ευθύνες και γνωριμία με κάθε είδους νέα ταλέντα. Τέλεια! Αλλά είχα ήδη ξεκινήσει οικογένεια και είχα αγοράσει σπίτι. Έτσι, η γυναίκα μου κι εγώ αρχίσαμε να σκεφτόμαστε αν θα πουλούσαμε το σπίτι ή όχι. Σαν επένδυση, ή back up, κάτι τέτοιο. Μέχρι που διάβασα ένα βιβλίο για παλιούς εξερευνητές και έπεσα πάνω σε μια ιστορία για Βίκινγκς, βασικά Σουηδούς, που έκαιγαν τα πλοία τους όταν έφταναν σε έναν νέο τόπο. Στην πραγματικότητα «δημιουργούσαν» πρόβλημα εσκεμμένα. Έκλειναν τον δρόμο της επιστροφής, προκειμένου να αναγκαστούν να κάνουν ό,τι χρειαζόταν για να επιβιώσουν και τελικά να αναπτυχθούν. Και έτσι πουλήσαμε το σπίτι.

Προφανώς, δεν προσπαθώ να πω ότι θα πρέπει διαρκώς να επιδιώκεις προβλήματα, αλλά βοηθάει να ξέρεις ότι τα προβλήματα είναι βασικά συστατικά της δημιουργικότητας και της προόδου, στη ζωή, στη δουλειά και ιδιαίτερα στον χώρο μας. Με άλλα λόγια, αυτό που ονομάζουμε «πρόβλημα», δεν υφίσταται. Μπορώ να πω ειλικρινά ότι το να αντιμετωπίζω τα προβλήματα ως «δασκάλους δημιουργικότητας» ήταν αυτό που έχτισε την καριέρα μου, τουλάχιστον σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό.

THE WORLDS MOST INFLUENTIAL AD-PEOPLE ON: THEIR LESSONS THAT WILL MAKE YOUR LIFE AND CAREER...
Το Μarketing Week παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα τη σειρά συνεντεύξεων «The Ad-Portraits». Δέκα κορυφαίοι Creative Directors των μεγαλύτερων διεθνών διαφημιστικών δικτύων, καταθέτουν μοναδικά insights και tips για το πώς η δημιουργικότητα μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητα και να ενισχύσει τις πιθανότητες επιτυχημένης καριέρας σε όσους δραστηριοποιούνται στον κλάδο της διαφήμισης, αλλά και σε κλάδους όπου η δημιουργικότητα διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο.
(C) 2018 Best World Publicity

FOCUS POINTS
-
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΙΑ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
- Ο ΤΡΟΠΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ DATA ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ
- ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ AGENCIES ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΔΕΧΤΟΥΝ ΤΗ ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΟ SPONSORED ENTERTAINMENT
- ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΟΔΟΥ

Των Nils Adriaans & Gijs de Swarte, Best World Publicity

Marketing Week (T. 1555)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778