Ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία παγκόσμιας αναθεώρησης
Σε μια κίνηση που η ίδια χαρακτηρίζει συνηθισμένη, αλλά που σίγουρα προκαλεί αναταράξεις στους διαφημιστικούς της συνεργάτες, προχώρησε η Ford.

Πιο συγκεκριμένα, ενώ βρίσκεται σε διαδικασία spec για τον παγκόσμιο διαφημιστικό λογαριασμό της των περίπου 4 δις δολαρίων, η αυτοκινητοβιομηχανία ανέθεσε πρόσφατα στην Wieden + Kennedy τον ηγετικό δημιουργικό ρόλο σε προϊοντική καμπάνια που ετοιμάζει για τον Οκτώβριο, για την αγορά των ΗΠΑ. Το παγκόσμιο spec της Ford έχει ξεκινήσει από τον Απρίλιο και αναμένεται να ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες. Εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε στο AdWeek ότι η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει τη συνεργασία της με την W+K, ενώ το WPP θα χειριστεί το activation της καμπάνιας, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια συνηθισμένη κίνηση για την Ford.

Για παράδειγμα, η Ford ανέθεσε πέρυσι τα social media για την προώθηση του Lincoln Navigator στην Laundry Service, διατηρώντας παράλληλα την παρουσία της Hudson Rouge του WPP ως lead creative agency της μάρκας. Ωστόσο, η εξέλιξη αυτή δεν μπορεί παρά να δημιουργεί ανησυχίες στον όμιλο WPP, του οποίου η Ford είναι ο μεγαλύτερος πελάτης. Το WPP έχει υπάρξει ο κυριότερος διαφημιστικός συνεργάτης της Ford τα τελευταία 75 χρόνια, με την J. Walter Thompson να υπογράφει προωθητικές ενέργειες του Model T ήδη από το 1910.

Ο διαφημιστικός όμιλος προχώρησε αργότερα στον συνδυασμό ομάδων από τα διαφημιστικά δίκτυα JWT, Y&R, Wunderman, Ogilvy, MEC και Mindshare, για να δημιουργήσει ένα τμήμα αφιερωμένο στη Ford ονόματι Team Detroit, που εξελίχθηκε σε Global Team Blue και στη συνέχεια σε GTB. Το σχήμα αυτό διατηρεί σήμερα 49 γραφεία ανά τον κόσμο. Σύμφωνα με πληροφορίες που η Ford δεν έχει επιβεβαιώσει, οι τρεις finalists στο παγκόσμιο spec είναι οι Wieden + Kennedy, η GTB του WPP και ο όμιλος Omnicom με ομάδα της οποίας ηγείται η BBDO.
(Πηγή: Adweek, Forbes)