Με θέμα των φετινών Young Lions Competitions Greece τη διαφήμιση της Διαφήμισης, οι νέοι επαγγελματίες του χώρου έβαλαν τα δυνατά τους να αποδείξουν ότι η επόμενη γενιά διαφημιστών είναι ήδη «εδώ». Παρόλα αυτά, χωρίς εκπροσώπηση στην κατηγορία Print θα βρεθεί φέτος η χώρα μας στις Κάννες, καθώς η Κριτική επιτροπή επέλεξε να μην δώσει βραβείο στη συγκεκριμένη κατηγορία, παρά τον μεγάλο αριθμό συμμετοχών.

Την Τρίτη 15 Μαΐου πραγματοποιήθηκε στον πολυχώρο Tzaferi 16 στο Γκάζι, η τελετή απονομής του διαγωνισμού Young Lions Competitions Greece 2018. Το θέμα του φετινού διαγωνισμού ήταν η διαφήμιση της Διαφήμισης και συμμετείχαν συνολικά 60 ομάδες. Συγκεκριμένα, 16 ομάδες συμμετείχαν στην κατηγορία Film, 27 ομάδες συμμετείχαν στην κατηγορία Print, 11 στην κατηγορία Digital και 6 στην κατηγορία Design. Οι νικητές που απέσπασαν τα πρώτα βραβεία των τριών κατηγοριών θα έχουν τη δυνατότητα να εκπροσωπήσουν τον Ιούνιο την Ελλάδα στον διαγωνισμό Cannes Young Lions. Οι νικητές της φετινής διοργάνωσης Young Lions Competitions Greece 2018 είναι:

Κατηγορία Film
Το 1ο βραβείο στην κατηγορία Film απέσπασαν οι Δημήτρης Βασδέκης της Rascal και Κατερίνα Τσούμπα της OgilvyOne Worldwide Athens, για το έργο τους με τίτλο «It all started with».
Το 2ο Βραβείο στη συγκεκριμένη κατηγορία απέσπασαν οι Πάνος Μυριαγκός και Ελένη Σημαντηράκη της Soho Square Athens, για το έργο «Another Burger Ad», και το 3ο Βραβείο οι Κωνσταντίνος Παπανέστης και Ιωάννης Σφέτσος της McCann Athens για το έργο «Born for advertising». Έπαινο στην κατηγορία Film απέσπασαν οι Αλέξανδρος Γιαννακάκης και Δημήτρης Δεμίρης της Admine για το έργο «Unity» και οι Μαριάννα Λιανού και Γιάννης Μπερέτσος της Publicis One για το έργο «Η διαφήμιση μπορεί».

Κατηγορία Print
Στην κατηγορία Print, η επιτροπή αποφάσισε να μην υπάρξει κάποιο βραβείο φέτος, ώστε να δοθεί ακόμη πιο ισχυρό κίνητρο για συμμετοχή στα Young Lions της επόμενης χρονιάς, με καλύτερα αποτελέσματα, πάντα στο πλαίσιο των αρχών που πρεσβεύει ο διαγωνισμός.

Κατηγορία Digital
Το 1ο βραβείο στην κατηγορία Digital απέσπασαν οι Γιώργος Τσόκανος και Μάνος Βιτοράτος της OgilvyOne Worldwide Athens, για το έργο τους με τίτλο «The Ad Unblocker». Οι ίδιοι δήλωσαν σχετικά: «Η συμμετοχή στα Young Lions είναι μια σταθερά για κάθε νέο δημιουργικό ακόμα κι αν το ψυχολογικό κόστος κάποιες φορές είναι αρκετό. Μακάρι τέτοιου είδους ευκαιρίες να μην παρουσιάζονταν μόνο μία φορά τον χρόνο (αν και με τα Eurobest ήδη είναι καλύτερα τα πράγματα). Όσον αφορά τη διαδικασία, είναι λίγο περιοριστικό το να διαλέγεις μόνο μία κατηγορία και πιθανότατα η κατηγορία του digital να χρειάζεται περισσότερο χρόνο από 24 ώρες για μια πιο ολοκληρωμένη δουλειά.

Επίσης, στη συγκεκριμένη κατηγορία, είναι αρκετά προβληματικός και ο τρόπος κατάθεσης της ιδέας, σίγουρα χάνονται ή παρεξηγούνται πράγματα μόνο με το κείμενο και χωρίς παρουσίαση. Από την άλλη, η φετινή δήλωση γύρω από τον κανόνα του 90%-10% ιδέας-υλοποίησης, προσωπικά με επηρέασε πολύ θετικά και νομίζω είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Τώρα, είναι λίγο δύσκολο να μιλήσω για προσδοκίες αν και ο θεσμός φαίνεται ότι εκτιμάται από τους διαφημιστές. Θα έλεγα περισσότερο μια τέτοια διάκριση σου δίνει το lead-in και είναι ένας καλός τρόπος να δηλώσεις κατά κάποιον τρόπο την παρουσία σου στον χώρο της διαφήμισης. Ίσως περισσότερη εξωστρέφεια να βοηθούσε κι άλλο στην αίγλη του, όπως θα βοηθούσε και μια διάκριση από κάποια ελληνική ομάδα στον διεθνή διαγωνισμό. Πάντως σίγουρα είναι ένα award που όλοι θα ήθελαν να κερδίσουν».

Το 3ο βραβείο στην κατηγορία Digital απέσπασαν οι Μαίρη Βαμβακά και Χριστιάννα Τσάπη της OgilvyOne Worldwide Athens, ενώ Έπαινο απέσπασαν οι Χριστίνα Καφετζή της OgilvyOne Worldwide Athens και Βίκυ Καλαφάτη της Soho Square Athens και οι Μελίνα Καραβίδα και Θεοδώρα Κοροβέση της Publicis One.

Κατηγορία Design
Το βραβείο στην κατηγορία Design απέσπασαν οι Μαρία Παπανικολάου της OgilvyOne Worldwide Athens και o Αθανάσιος Κακιός, freelancer, για την λογοτύπηση του Copywriting Crash Course του Ινστιτούτου Επικοινωνίας. Οι ίδιοι δήλωσαν σχετικά: «Η συμμετοχή στο Young Lions Competition είναι μία εμπειρία που αξίζει ο καθένας να ζήσει, διότι μέσα από αυτή την διαδικασία βγαίνουμε όλοι οι συμμετέχοντες κερδισμένοι, ανεξαρτήτως του τελικού αποτελέσματος του διαγωνισμού. Βγαίνουμε κερδισμένοι διότι μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε με άλλα άτομα, να κάνουμε σωστή διαχείριση του χρόνου μας ώστε να ολοκληρωθεί το project στην προθεσμία που έχει οριστεί και τέλος, διαπιστώνουμε πόσες διαφορετικές ιδέες μπορούν να προκύψουν από όλες τις ομάδες έχοντας ένα κοινό θέμα.

Όμως το σημαντικότερο από όλα, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα της κριτικής επιτροπής, είναι να μην τα παρατάμε, να μαθαίνουμε από τα λάθη μας και να προσπαθούμε μέχρι να πετύχουμε τον στόχο μας. Μία διάκριση στον συγκεκριμένο θεσμό είναι πολύ σημαντική προσωπική, αλλά και επαγγελματική επιτυχία για έναν δημιουργό, έχοντας υπόψη το υψηλό επίπεδο των συμμετοχών όπως και της κριτικής επιτροπής.

Το μεγαλύτερο βραβείο και πιο σημαντικό που προσφέρει ο θεσμός είναι η δυνατότητα εκπροσώπησης της χώρας μας στο Cannes Young Lions Competition, όπου θα μας χαρίσει μία μεγάλη εμπειρία το γεγονός ότι θα διαγωνιστούμε σε μία άλλη χώρα και θα συναγωνιστούμε με δημιουργούς από όλο τον κόσμο. Τέλος, πέρα από το κομμάτι του διαγωνισμού, πολύ σημαντικό είναι ότι θα μας δοθεί και η ευκαιρία να παρακολουθήσουμε διάφορες ενδιαφέρουσες ομιλίες που θα διεξαχθούν στο πλαίσιο του Φεστιβάλ των Καννών».

Έπαινο στην ίδια κατηγορία απέσπασαν οι Κωνσταντίνος Παππάς και Μαριτίνα Λασκαρίδου της Isobar και οι Μαρίκα Κυριακίδου και Κωνσταντίνα-Ελένη Εγγλέζου της Back yard.

ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Την Κριτική Επιτροπή των Young Lions 2018 αποτέλεσαν οι: Παναγιώτης Τζεμπελίκος (MullenLowe Athens), Άλεξ Έσσλιν (Soho Square Athens), Λάζαρος Ευμορφίας (JWT Athens), Θοδωρής Περδικάκης (attp), Μελίζα Βισβάρδη (Flybee), Φώτης Γεωργίου (Superfy), Αντώνης Κυριαζής (Tribal Worldwide), Δημήτρης Σαββάκος (OgilvyOne Worldwide), Χρήστος Κουτσούκος (Cream – Rascal).

Όλα τα βραβεία είναι διαθέσιμα στο www.younglions.gr.

Η συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι δωρεάν και η διοργάνωση γίνεται από την Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ), επίσημο εκπρόσωπο του Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών (International Festival of Creativity) στην Ελλάδα.

«Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΩΝ YOUNG LIONS ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ»
Πώς κρίνετε την ποιότητα και το επίπεδο των υποψηφιοτήτων που κατατέθηκαν φέτος στα Young Lions;

Ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά, διότι οι κατηγορίες που έχουν, παραδοσιακά, λιγότερες συμμετοχές (Film, Digital, Design) σε σχέση με την κατηγορία του Print, φέτος είχαν πολύ υψηλή ποιότητα σε επίπεδο έργων. Αντιθέτως, στην κατηγορία του Print, παρά την πληθώρα συμμετοχών, το επίπεδο δεν ήταν ανάλογο των προηγουμένων ετών. Γι’ αυτό και η επιτροπή επέλεξε να μην απονεμηθούν βραβεία, με το σκεπτικό να δοθεί ακόμη μεγαλύτερο κίνητρο για τα επόμενα Young Lions, με καλύτερα αποτελέσματα στην κατηγορία που αποτελεί κατεξοχήν την επιτομή της δημιουργικότητας.

Ποια πιστεύετε ότι είναι η συνεισφορά του θεσμού των Young Lions στην προαγωγή της εμπορικής επικοινωνίας στην Ελλάδα;
Η συνεισφορά των Young Lions Greece στην ελληνική διαφήμιση είναι αδιαμφισβήτητα σημαντική. Άλλωστε πρόκειται για έναν θεσμό που έχει αναδείξει επαγγελματίες, οι οποίοι έχουν πρωταγωνιστήσει στα δημιουργικά τμήματα μεγάλων εταιρειών και έχουν σχεδιάσει πετυχημένες καμπάνιες για πελάτες απ’ όλο το φάσμα της εμπορικής επικοινωνίας. Επίσης, είμαι σίγουρος ότι τα Young Lions Greece θα συνεχίσουν να δίνουν ευκαιρίες σε νέους επαγγελματίες να αναδεικνύουν την «τρέλα τους».
Παναγιώτης Τζεμπελίκος, Πρόεδρος Κριτικής Επιτροπής Young Lions 2018