Σηκώνοντας την υπέρτατη και τιμητική διάκριση του Agency of The Year στα φετινά Ermis Awards, η The Newtons Laboratory επέλεξε να δει την αναγνώριση αυτή υπό το πρίσμα των ευθυνών που δημιουργεί ο ρόλος του «πρώτου» έναντι της αγοράς. Εξάλλου, η «αληθινή δημιουργικότητα» που οδηγεί σε διακρίσεις, δεν μπορεί παρά να αφορά και στον δημόσιο διάλογο για τις δομικές μεταβολές που η αγορά έχει ανάγκη.

Για δεύτερη φορά στην μόλις εφτάχρονη ιστορία της, η The Newtons Laboratory, το agency που γεννήθηκε μέσα στα πιο σκληρά χρόνια της κρίσης, αναδείχθηκε Agency of The Year στα Ermis Awards. Όπως επισημαίνουν τα στελέχη της εταιρείας, ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι η διάκριση αυτή στηρίζεται σε μια ευρύτερη γκάμα ιδεών και προτάσεων για τη μεγάλη πλειοψηφία των πελατών της και όχι σε μια μόνο μεγάλη καμπάνια. Στη συζήτηση που ακολουθεί, ανιχνεύουμε το δημιουργικό στίγμα της εταιρείας αναζητώντας τόσο τη δημιουργική φιλοσοφία της, όσο και τη στάση ευθύνης έναντι της αγοράς που επέλεξε να εκφράσει, ως η Εταιρεία Επικοινωνίας της Χρονιάς.

MW: Η The Newtons Laboratory ανακηρύχθηκε Agency of The Year στα φετινά Ermis Awards. Πριν περάσουμε στη σημασία που έχει για εσάς η διάκριση, θα ήθελα να σταθούμε στην επιστολή σας για τον θεσμό, που βγάλατε αμέσως μετά την ολοκλήρωση του Φεστιβάλ. Κατ’ αρχάς, γιατί επιλέξατε τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή για να διατυπώσετε τις σκέψεις σας για το θεσμό; Προφανώς δεν το αποφασίσατε μετά την τελετή απονομής.
Οι προβληματισμοί μας γύρω από το συγκεκριμένο θεσμό είναι γνωστοί, καθώς συμμετέχουμε και εμείς σε αυτήν την άτυπη συζήτηση που πραγματοποιείται στον κλάδο μας εδώ και αρκετά χρόνια. Τώρα θεωρήσαμε ότι ήρθε η κατάλληλη στιγμή για να γίνει και ανοιχτά ο διάλογος αυτός, ώστε όλοι μαζί, με τις δυνάμεις του και από τη θέση του ο καθένας, να προχωρήσουμε το θεσμό ένα βήμα παραπέρα. Ελπίζουμε το γεγονός της ανάδειξής μας σε Agency of The Year να βοηθήσει ώστε η άποψή μας να ακουστεί ακόμα περισσότερο και παράλληλα να ανοίξει ο διάλογος για την επόμενη μέρα των βραβείων.

Πρόκειται για μια κίνηση που σίγουρα προκάλεσε αίσθηση. Θεωρείτε ότι η εταιρεία που κερδίζει την υπέρτατη διάκριση των Ermis, έχει κάποια ευθύνη απέναντι στην αγορά και σε τι συνίσταται αυτή;
Όλοι μας έχουμε ευθύνες για την πορεία του κλάδου που υπηρετούμε, μικρές ή μεγάλες, ανάλογα με τη θέση του καθενός, τις δυνάμεις του και την ιστορία του. Εμείς πιστεύουμε ότι οι αλλαγές στην αγορά, τόσο σε εθνικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο, επιβάλλουν σημαντικές δομικές μεταβολές και στον τρόπο που πραγματοποιείται η διαφήμιση αλλά και γενικότερα στην επικοινωνία των brands με το κοινό. Είναι πλέον σαφές ότι αν η διαφημιστική αγορά δεν καταφέρει να παρακολουθήσει τις εξελίξεις αυτές, και να κινηθεί ανάλογα, τότε κινδυνεύει να καταστεί παρωχημένη.

Τα Ermis περιλαμβάνουν πολλές διαφορετικές κατηγορίες στις οποίες μπορεί μια εταιρεία να υποβάλει ένα έργο, αυξάνοντας τις πιθανότητές της για βράβευση αλλά και το κόστος συμμετοχών της. Πώς πιστεύετε ότι θα μπορούσε να αντιμετωπισθεί το φαινόμενο αυτό;
Όπως γνωρίζουμε όλοι οι εμπλεκόμενοι στην επικοινωνία, υπάρχει μια διεθνής τάση για κριτική επαναπροσέγγιση ανάλογων θεσμών. Ενώ, στον προβληματισμό που αναπτύσσεται περιλαμβάνεται και μια διαδικασία επαναπροσδιορισμού των διάφορων κατηγοριών. Ίσως έχει έρθει η ώρα να επανεξετάσουμε κι εμείς τις κατηγορίες του διαγωνισμού, αλλά αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο μέσα στο πλαίσιο της ευρύτερης συζήτησης για το θεσμό και το μέλλον του.

Κάνετε επίσης λόγο για «ασυνέπεια» από χρονιά σε χρονιά ως προς τα δημιουργικά κριτήρια, κάτι που, όπως λέτε, δημιουργεί το λιγότερο σύγχυση. Δεν είναι όμως η εμπορική επικοινωνία κάτι «ζωντανό», που αλλάζει και εξελίσσεται; Δεν θα πρέπει και ο διαγωνισμός να προσαρμόζεται ανάλογα;
Ακριβώς. Η επικοινωνία είναι μια δυναμική και διαρκώς εξελισσόμενη διαδικασία, που ειδικά στις μέρες μας μεταβάλλεται ραγδαία και προφανώς ένας σχετικός διαγωνισμός οφείλει να προσαρμόζεται ανάλογα. Παράλληλα όμως, το κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα οποιασδήποτε «αναμέτρησης», οποιασδήποτε θεσμικά οργανωμένης αξιολόγησης, είναι η ύπαρξη κάποιων διαχρονικά σταθερών και κοινά αποδεκτών προδιαγραφών και κριτηρίων. Αν δεν υπάρχουν αυτά τα σταθερά σημεία αναφοράς, τότε δεν μπορεί να υπάρξει και καμία ουσιαστική εξέλιξη γύρω από αυτά, καμία δημιουργία που να κινείται πέρα από αυτά.

Ποιο ήταν το feedback που πήρατε τόσο από την αγορά, όσο και από την ίδια την ΕΔΕΕ για την επιστολή σας; Πιστεύετε ότι ανοίξατε το γόνιμο διάλογο που θέλατε;
Η αλήθεια είναι ότι η επιστολή μας αυτή τελικά συζητήθηκε πολύ. Συζητήθηκε μεταξύ πελατών, συνεργατών και συναδέλφων. Είναι πραγματικά πολλοί αυτοί που επικοινώνησαν μαζί μας προκειμένου να δηλώσουν ότι συμμερίζονται τις θέσεις μας, να εκφράσουν την υποστήριξή τους ή να επισημάνουν τις δικές τους γνώμες και απόψεις. Γίναμε αποδέκτες πολλών ιδιαίτερα θετικών σχολίων, ακόμα και από πλευρές που δεν το περιμέναμε. Το γεγονός ότι η ανταπόκριση ήταν τόσο υψηλή νομίζουμε ότι σηματοδοτεί ακριβώς τον προβληματισμό της αγοράς και την ανάγκη του κλάδου μας να βρει ο διαγωνισμός έναν σαφή ρόλο και χαρακτήρα, ώστε να μπορέσει να έχει προοπτική και λόγο ύπαρξης στο μέλλον.

Υπό το πρίσμα των όσων συζητήσαμε πιο πάνω, πώς αξιολογείτε τη διάκρισή σας με τον τίτλο του Agency of The Year;
Σε κάθε περίπτωση είναι σημαντική η τιμή και μεγάλη η χαρά. Είναι σημαντική η τιμή να είσαι «πρώτος μεταξύ ίσων» σε έναν κλάδο που κοπιάζουν όλοι τόσο πολύ για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της σημερινής εποχής. Είναι μεγάλη η χαρά, γιατί μέσα και από τέτοιες στιγμές επιβραβεύεται η προσπάθεια μιας ιδιαίτερα κοπιαστικής, αλλά και πολύ δημιουργικής χρονιάς για τους ανθρώπους της The Newtons Laboratory.

Η The Newtons Laboratory γεννήθηκε το 2011, στην αρχή της πιο σκληρής κρίσης, και μέσα σε 7 χρόνια έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο δυνατούς παίκτες της αγοράς. Σε ποιους παράγοντες αποδίδετε αυτήν την επιτυχημένη πορεία;
Η The Newtons Laboratory προσπάθησε από την πρώτη στιγμή να στηρίξει τους πελάτες της, με αληθινή δημιουργικότητα σε όλα τα επίπεδα, με γερή στρατηγική σκέψη, με καθαρό μυαλό, με επιμονή και με τόλμη. Προσπαθούμε διαρκώς να προωθούμε τις ιδέες που θα κάνουν τη διαφορά, όλοι μας, ο καθένας από το ρόλο του. Στην προσπάθειά μας αυτή όμως, ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας επιτυχίας να είναι η ιδιαίτερη σχέση που αναπτύξαμε με τους πελάτες μας. Μέσα από τη δουλειά μας καταφέραμε να μας εμπιστευτούν, σε αυτήν την πολύ δύσκολη χρονική συγκυρία, ώστε να αντιμετωπίσουμε μαζί κάθε μικρή και μεγάλη πρόκληση.

Τι δηλώνει τελικά ο τίτλος του Agency of The Year για το δημιουργικό «στίγμα» της The Newtons Laboratory, όπως αυτό προκύπτει από όλο το εύρος των έργων σας που διακρίθηκαν;
Το σημαντικό για εμάς είναι ότι αυτή η διάκριση στηρίζεται σχεδόν στο σύνολο της δουλειάς μας, και όχι μόνο σε μια μεγάλη καμπάνια. Είναι αποτέλεσμα μιας ευρύτερης γκάμας ιδεών και δημιουργικών προτάσεων, που κάλυπταν τη μεγάλη πλειοψηφία των πελατών μας, κάτι που αποτελεί και τον πάγιο στόχο μας. Η προσπάθεια μας είναι πάντα να αναζητούμε την καινοτόμο δημιουργικότητα και παράλληλα να εξυπηρετούμε τις ανάγκες των πελατών μας, να φέρνουμε value στα brands που μας εμπιστεύονται. Κινούμαστε στο μέλλον, διερευνώντας δημιουργικούς χώρους που δεν έχουμε ακόμα αγγίξει, και νέες παγκόσμιες τάσεις που πρέπει να εντάξουμε στη δουλειά μας.

FOCUS POINTS
– Είναι σημαντική τιμή να είσαι «πρώτος μεταξύ ίσων» σε έναν κλάδο που κοπιάζουν όλοι τόσο πολύ για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της εποχής
– Η The Newtons Laboratory από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να στηρίξει τους πελάτες της με αληθινή δημιουργικότητα και γερή στρατηγική σκέψη
– Έχει σημασία ότι η διάκριση στηρίζεται σχεδόν στο σύνολο της δουλειάς μας, και όχι μόνο σε μια μεγάλη καμπάνια
– Κινούμαστε στο μέλλον, διερευνώντας νέους δημιουργικούς χώρους και παγκόσμιες τάσεις που πρέπει να εντάξουμε στη δουλειά μας
– Οφείλουμε όλοι, με τις δυνάμεις του και από τη θέση του ο καθένας, να προχωρήσουμε το θεσμό των Ermis ένα βήμα παραπέρα
– Πιστεύουμε ότι οι αλλαγές στην αγορά επιβάλλουν σημαντικές δομικές μεταβολές στον τρόπο που πραγματοποιείται η διαφήμιση
– Η επιστολή μας είχε απήχηση. Γίναμε αποδέκτες πολλών σχολίων, ακόμα και από πλευρές που δεν το περιμέναμε

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ BRAND
Με 30 βραβεία συνολικά –μεταξύ των οποίων 3 Grand Ermis και το Integrated Campaign-, η The Newtons Laboratory αναδείχθηκε Agency of The Year διακρινόμενη για δημιουργικές ιδέες και προτάσεις που κάλυψαν ένα μεγάλο εύρος πελατών της. Οι κυριότερες διακρίσεις είναι οι εξής:

Διάκριση Τίτλος Έργου Διαφηµιζόµενος
Ermis Integrated Campaign Award «Δύο Μπούφοι» Winbank, Τράπεζα Πειραιώς
Grand Ermis / Ermis Ad /Εκστρατείες «Δύο Μπούφοι» Winbank, Τράπεζα Πειραιώς
Grand Ermis /Ermis Ad /Ραδιοφωνικά Μηνύµατα «Πλυντήριο Πιάτων, Πλυντήριο Ρούχων, Φούρνος» Siemens Οικιακές Συσκευές
Grand Ermis / Ermis Ad / Υπαίθριες Διαφηµίσεις Κεράσια στο Attica Σκρατς super µαγικά κεράσια, ΟΠΑΠ
Ermis Gold /Ermis Ad / Διαφηµιστικές Ταινίες «Τύψεις» Πάµε Στοίχηµα, ΟΠΑΠ
Ermis Gold /Ermis Ad / Διαφηµιστικές Ταινίες «F2G Flame» Wind
Ermis Gold /Ermis Ad / Εκστρατείες «F2G Flame» Wind
Ermis Gold / Ermis Ad /Υπαίθριες Διαφηµίσεις «Το πρώτο βήµα» Κέντρο Ζωής