Όσο κι αν έχει συχνά «δαιμονοποιηθεί», η εμπορική επικοινωνία έχει επίσης επανειλημμένα αποδείξει ότι μπορεί να γίνει δύναμη θετικής αλλαγής.

Κατά καιρούς, μέσα από αυτήν, ιδέες που η κοινωνία κυοφορούσε αλλά δεν μπορούσε να μετουσιώσει σε «μήνυμα», βρήκαν την ευρεία απήχηση που είχαν ανάγκη για να ευδοκιμήσουν. Τα τελευταία χρόνια, τα παραδείγματα μηνυμάτων που απηχούν θετικές κοινωνικές αλλαγές πολλαπλασιάζονται και οδηγούν σε ένα αισιόδοξο συμπέρασμα: Η βιομηχανία της επικοινωνίας και του marketing φαίνεται να διανύει το δικό της «ethical transformation».

Πρόσφατα, το φως της δημοσιότητας είδε η είδηση για τη συνεργασία της Google με την πρωτοβουλία «Common Ground» στο λανσάρισμα της ενέργειας «Little by Little», μιας παγκόσμιας καμπάνιας για την προώθηση των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών. Η πρωτοβουλία «Common Ground» δημιουργήθηκε το 2016 και συνενώνει τους 6 μεγαλύτερους διαφημιστικούς ομίλους παγκοσμίως (Dentsu, Havas, IPG, Omnicom, Publicis και WPP μαζί με την Wieden + Kennedy) στην προώθηση των SDGs.

Η καμπάνια «Little by Little» στοχεύει στην αξιοποίηση της δυναμικής του YouTube και διεθνών influencers, προκειμένου να κινητοποιήσει τη γενιά Z να πραγματοποιήσει 2 δις καλές πράξεις έως το 2030. Βασίζεται στην πεποίθηση ότι η αλλαγή μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα από την επανάληψη μικρών πράξεων από την πολυπληθέστερη γενιά στον πλανήτη. Οι influencers θα μοιράζονται ιστορίες, περιεχόμενο και δράσεις στα social media, με στόχο να εμπνεύσουν τους χρήστες να «σώσουν τον κόσμο» μέσα από μικρές πράξεις. Το εναρκτήριο video της καμπάνιας που ανέβηκε στο YouTube τον Φεβρουάριο, έχει ήδη κερδίσει πάνω από 15 εκατ. views.

Σε κοινή δήλωσή τους, οι CEOs των ομίλων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία τόνισαν: «Η Common Ground γεννήθηκε από την ιδέα ότι, ως βιομηχανία, μπορούμε να αφήσουμε στην άκρη τις διαφορές μας και να υποστηρίξουμε την ατζέντα των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Η καμπάνια Little by Little αποτελεί απόδειξη ότι τα παραπάνω δεν είναι απλά μία θεωρητική φιλοδοξία, αλλά ένας επιτεύξιμος στόχος». Από την πλευρά του, ο Torrence Boone, VP Global Agency Development της Google, ανέφερε: «Το video έχει τη δύναμη να μας επηρεάσει όπως κανένα άλλο μέσο. Μπορεί να εκπαιδεύσει και ακόμη να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τον κόσμο».

Στα πρόσφατα Ermis Awards, ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Θανάσης Παπαθανασίου τόνισε ότι το «motto» πλέον διεθνώς για την εμπορική επικοινωνία, είναι το «force for good». Εάν η βιομηχανία έχει όντως συνειδητοποιήσει αυτό το ρόλο και τον μετουσιώνει σε πράξη αξιοποιώντας τη στρατηγική της σκέψη και το ταλέντο της, τότε το «ethical transformation» είναι ήδη εδώ…