Η νέα, Χριστουγεννιάτικη καμπάνια της ΑΒ Βασιλόπουλος, δημιουργία της JWT Athens, βγήκε πρόσφατα στον αέρα. Με την υπογραφή του πολυβραβευμένου Βέλγου σκηνοθέτη Xavier Mairesse, η ταινία μεταφέρει τους θεατές σε ένα μαγικό ταξίδι αγάπης και προσφοράς.

Ένα μικρό παιδί, εύχεται σε ένα αστέρι να ανταμώσει τον αγαπημένο του παππού. Η δύναμη της αγάπης και της προσφοράς, γίνεται ο καμβάς πάνω στον οποίο ξετυλίγεται η νέα, χριστουγεννιάτικη καμπάνια της ΑΒ Βασιλόπουλος με την υπογραφή της JWT Athens. Οι συντελεστές της επικοινωνίας μας ξεναγούν σε αυτό το ιδιαίτερο project, που απηχεί με… «μαγικό» τρόπο τις αξίες που χαρακτηρίζουν την ΑΒ Βασιλόπουλος.

MW: Ποιό είναι το ζητούμενο στο οποίο καλείται να ανταποκριθεί η συγκεκριμένη καμπάνια;
Zέτα Χειμωνίδου, ΑΒ Βασιλόπουλος: Για όλους εμάς στην ΑΒ Βασιλόπουλος, τα Χριστούγεννα σημαίνουν ζεστασιά για την οικογένεια, προσφορά για τους συνανθρώπους μας, αγάπη για όλους. Αυτή τη χρονιά, συμπληρώνοντας 78 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, νιώσαμε την ανάγκη να μιλήσουμε για αυτές τις διαχρονικές αξίες που βρίσκονται στο DNA όλης της ΑΒητικής οικογένειας και αποτελούν την κληρονομιά της εταιρείας μας. Σε ένα χριστουγεννιάτικο παραμύθι, κλείνουμε όλη τη μαγεία της αγάπης και της προσφοράς, τις αξίες που εδώ και χρόνια «φωτίζουν» τη διαδρομή μας. Με την καμπάνια μας, θέλουμε να μοιραστούμε με όλους ένα μήνυμα αγάπης και αισιοδοξίας, ευελπιστούμε να χαρίσουμε χαμόγελα σε ακόμα περισσότερα πρόσωπα. Με αφορμή την καμπάνια μας, θέλουμε να θυμίσουμε σε όλους πόσο μαγικό είναι να προσφέρεις αγάπη αλλά και να πολλαπλασιάσουμε αυτή την αγάπη, καλώντας τους να συμμετέχουν σε καθημερινές, ανθρώπινες πράξεις συνεισφοράς.

Με ποιό τρόπο το προσεγγίσατε δημιουργικά; Ποιό είναι το concept πάνω στο οποίο στηρίχθηκε;
Λάζαρος Ευμορφίας, JWT Athens: Το concept, η ιδέα, γεννήθηκε μέσα από την ίδια την υπόσχεση και τη δέσμευση της μάρκας «H χαρά να προσφέρεις». Η προσφορά στους δικούς μας ανθρώπους είναι βασική αξία της μάρκας, η οποία δεν περιορίζεται μόνο στα υλικά αγαθά. Απλώνεται και αγκαλιάζει βαθύτερα ανθρώπινα συναισθήματα όπως -στην περίπτωση της ιστορίας μας- την προσφορά αγάπης ενός παππού προς τον εγγονό του. Κι επειδή η δύναμη της αγάπης ενέχει μια υπερβατική διάσταση, σχεδόν μαγική, δεν υπήρχε καταλληλότερη περίσταση να αναδειχθεί από τις ημέρες των Χριστουγέννων.

Ποια είναι τα στοιχεία που διαφοροποιούν την εν λόγω επικοινωνία στην κατηγορία της;
Έλια Μπαϊμά, ΑΒ Βασιλόπουλος: Για την ΑΒ Βασιλόπουλος, τα Χριστούγεννα δεν είναι απλά μια γιορτή. Είναι ανιδιοτελής αγάπη, ατόφιο συναίσθημα που πηγάζει από τις αξίες και την καρδιά μας. Αυτό που ξεχωρίζει αυτή την καμπάνια, είναι τα διαχρονικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν την πορεία μας, η παράδοση και η κληρονομιά μας που μετουσιώνεται στο μεράκι και τη φροντίδα με την οποία καθημερινά κάνουμε πράξη το όραμά μας.

Τι είναι αυτό που πιστεύετε ότι την κάνει να ξεχωρίζει μέσα στο εποχιακό clutter των ημερών;
Ζέφη Δεμέναγα, JWT Athens: Η ίδια η ιστορία που αφηγείται το τηλεοπτικό και η αλήθεια της. Είναι μια μαγευτική ιστορία, σαν παραμύθι, που όμως είναι τόσο αληθινό και πάντα σύγχρονο. Η αλήθεια που κρύβεται στη μαγεία αυτής της ιστορίας δεν μπορεί παρά να μπει στις καρδιές μας και να συγκινήσει με το μήνυμά της. Ο τρόπος που υλοποιήθηκε και οι διακεκριμένοι συντελεστές της παραγωγής, η σωστή κρίση και η εμπιστοσύνη της ΑΒ στην ιδέα και το πάθος όλων μας για να δώσουμε στην ιδέα όλα τα εφόδια που της άξιζαν, έκαναν τη Χριστουγεννιάτικη ιστορία μας να ξεπεράσει κάθε προσδοκία σε επίπεδο προδιαγραφών.

Ποιες ήταν οι ιδιαιτερότητες στην υλοποίηση του project και πως τις αντιμετωπίσατε;
Λάζαρος Ευμορφίας: Η υλοποίηση μιας ιστορίας Χριστουγεννιάτικης πάντα εγκυμονεί τον κίνδυνο να βγει μελό ή «cheesy». Προσπαθήσαμε και θεωρώ ότι πετύχαμε να μεταφέρουμε στο θεατή μια ιστορία που δεν επιβάλλει το συναίσθημα, απλά το υπηρετεί. Άλλωστε η ίδια η ιστορία έχει από μόνη της συναίσθημα. Πόσοι δεν έχουν κάνει γιορτές χώρια από αγαπημένα τους άτομα… Το συναίσθημα είναι γνώριμο, αληθινό. Δεν χρειάζεται περιττές διανθίσεις. Για τον ίδιο λόγο αποφύγαμε να χρησιμοποιήσουμε κλισέ Christmas songs όπως συνηθίζεται, αλλά μια μουσική που παραπέμπει σε soundtrack. Και βέβαια, απαιτήθηκε πολλή δουλειά στο post production για να μεταφερθεί όσο πιο πειστικά γίνεται η μαγεία του πεφταστεριού.

Πρόκειται για μια 360 επικοινωνία; Ποιά είναι τα Μέσα που αξιοποιεί και πως επιτυγχάνεται η ενιαία εμπειρία από Μέσο σε Μέσο;
Έλια Μπαϊμά: Έχει σχεδιαστεί μία ολιστική, 360 καμπάνια επικοινωνίας, στην οποία αξιοποιούνται παραδοσιακά και digital Mέσα, καθώς και όλα τα owned media της ΑΒ. Κάθε μέσο έχει ως στόχο να αναπτύξει διαφορετικές πτυχές που δημιουργούν μια διαδραστική εμπειρία, μια άμεση επικοινωνία του κεντρικού μας μηνύματος. Το γνήσιο συναίσθημα που πηγάζει από τη μαγεία να προσφέρεις αγάπη, είναι τόσο δυνατό που βρίσκει το δρόμο του προς κάθε νοικοκυριό, κάθε γειτονιά, φέρνοντας μαζί του ελπίδα και αισιοδοξία.

Τελικά, ποιο είναι το «μήνυμα», η αίσθηση που θέλετε να μείνει στο κοινό από την καμπάνια;
Έλια Μπαϊμά:
Με τη νέα Χριστουγεννιάτικη καμπάνια μας, στόχος μας είναι να μεταφέρουμε σε όλους μήνυμα αγάπης και προσφοράς: γιατί είναι μαγικό να προσφέρεις αγάπη. Η αγάπη μέσα από την ενεργοποίηση και τη συμμετοχή όλων μας πολλαπλασιάζεται και καταφέρνει να ζωγραφίσει χαμόγελα σε ολοένα και περισσότερα πρόσωπα, να κάνει πραγματικότητα τις ευχές ολοένα και περισσότερων παιδιών. Γι’ αυτό το λόγο, δημιουργήσαμε 3 παράλληλες δράσεις με τις οποίες μπορεί ο καθένας μας να συμμετέχει στην μεγάλη αλυσίδα αγάπης της ΑΒ.

Φέτος τα Χριστούγεννα, για 7η συνεχή χρονιά, στρώνουμε το τραπέζι σε 6.000 οικογένειες με παιδιά. Η πρωτοβουλία – που πια έχει γίνει θεσμός για την εταιρεία- υλοποιείται σε συνεργασία με την Τράπεζα Τροφίμων και το Μπορούμε.
Επιπλέον, φέρνουμε σε 60 επιλεγμένα καταστήματά μας σε όλη τη χώρα το «Κουτί Αγάπης», ένα κουτί που περιέχει βασικά είδη διατροφής και κοστίζει 4,5 ευρώ. Όσοι επισκέπτονται τα καταστήματα μπορούν να αγοράσουν ένα κουτί γεμάτο αγάπη και να το δωρίσουν όπου επιθυμούν ή να ενισχύσουν το ειδικό καλάθι συγκέντρωσης τροφίμων του καταστήματος. Με την αγορά κάθε κουτιού αγάπης, το αντίστοιχο ποσό προσφέρεται από την ΑΒ στην Τράπεζα Τροφίμων.

Τέλος, αποκλειστικά για τα φετινά Χριστούγεννα, δημιουργήθηκε ένα μοναδικό παιδικό παραμύθι, «Το Μαγικό Πεφταστέρι», που αφηγείται μια όμορφη χριστουγεννιάτικη ιστορία. Το «Μαγικό Πεφταστέρι» έχει ξεχωριστή θέση ανάμεσα στα προϊόντα καλού σκοπού της ΑΒ Βασιλόπουλος, με στόχο να στηρίξει χιλιάδες μικρούς μας φίλους σε όλη τη χώρα, που χρειάζονται τη φροντίδα μας. Τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις του παραμυθιού, προσφέρονται σε ΜΚΟ που υποστηρίζουν παιδιά.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Για την ΑΒ Βασιλόπουλος
Ζέτα Χειμωνίδου, VP Marketing Strategy
Έλια Μπαϊμά, Marketing & Communications Director
Λούλα Σουτζή, Media & Investment Manager
Κώστας Μπαλάφας, Brand Equity Development Manager
Aλεξία Μαχαίρα, Sustainability & Communications Manager
Xρήστος Φραγκιαδάκης, Advertising & Promotions Manager
Xριστίνα Βούκια, Marketing Department -Brand Equity

Για την JWT Athens
Λάζαρος Ευμορφίας, Executive Creative Officer
Γιάννης Χατζηχρήστου, Senior Art Director
Δήμητρα Ανδρικοπούλου, Copywriter
Zέφη Δεμέναγα, Client Service Director
Nάνσυ Φέρτη, Αccount Manager

Για την Movielab
Xavier Mairesse, Σκηνοθέτης
Γιώργος Μαρουδής, Executive Producer
Γιώργος Νούνεσης, Διευθυντής Παραγωγής
Γιώργος Αλεξανδρής, Παραγωγός
Romain Lacourbas, Διευθυντής Φωτογραφίας
Δημήτρης Κατσίκης, Σκηνογράφος
Μουσική: Written and Produced by Sundayman /Rabbeats Music
Faust Post Production House, Post Production
Αχιλλέας Διαμαντόπουλος, Μοντάζ