Marketing Week - Athens Creativity: And Now For Something Completely Different

Σάββατο, 14 Δεκεμβρίου 2019

Είσοδος Χρήστη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Advertising

Athens Creativity: And Now For Something Completely Different

8 Μαΐου 2012 | 10:40 Γράφει ο Επαμεινώνδας  Τσάκαλος Topics: Below The Line,Campaigns,Case Studies,Creativity,Online Campaigns,Trends,Συνέδρια

Χαρισματικοί, τολμηροί και πολυβραβευμένοι, έρχονται από τη Ρουμανία, την Αίγυπτο, το Βέλγιο, την Ολλανδία, το Ισραήλ και τη Μεγάλη Βρετανία. Έχουν ξεπεράσει τις προσδοκίες με τα επιτεύγματά τους και θα βοηθήσουν την ελληνική Διαφήμιση να πετύχει το ίδιο. Εσείς, αγαπητά brands και agencies, τι θα κάνετε στις 11 Ιουνίου;

Ηταν Παρασκευή, λίγο πριν τις 4 το απόγευμα, και στο κατάμεστο Palais des Festivals των Καννών ο κόσμος είχε σπεύσει για να υποδεχτεί έναν από τους αληθινούς σταρ της Διαφήμισης. Ξάφνου ακούστηκαν οι πρώτες νότες του «All along the watchtower» και στην οθόνη «ξεπήδησαν», ο ένας μετά τον άλλο, ο Elvis Presley, o Andy Warhol, ο Orson Welles, o Jack Nicholson, o Banκsy, η Vivian Westwood, οι Beatles, οι Monty Python... Όλοι τους ξεχώρισαν χάρη στη διαφορετικότητά τους.

Το ίδιο και ο Sir John Hegarty, Ιδρυτής της BBH, ο οποίος εμφανίστηκε στη σκηνή για να μιλήσει για –τι άλλο;– τη σημασία της διαφορετικότητας στη σύγχρονη Διαφήμιση. «Οφείλουμε να επιδιώκουμε τη διαφορετικότητα περισσότερο από ποτέ άλλοτε» είπε. Διότι αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό μπορεί να αποδειχτεί ευεργετικό τόσο για τα brands όσο και για τα agencies. Γι’ αυτό άλλωστε και η BBH προσπάθησε από την πρώτη μέρα να είναι ξεχωριστή. Από εκείνη την καταχώριση για τη Levi’s με το μαύρο πρόβατο και την ατάκα «When the world zigs, zag»... Και αυτή ακριβώς η φιλοσοφία είναι που την έχει διατηρήσει στην κορυφή εδώ και 30+ χρόνια.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο Sir John είπε το εξής: «Αν θέσεις στους ίδιους ανθρώπους την ίδια ερώτηση με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, θα λάβεις τις ίδιες απαντήσεις. Η Διαφήμιση δεν αποτελεί την εξαίρεση. Πρέπει, λοιπόν, να επιδιώκουμε τη διαφοροποίηση. Όταν φύγετε από εδώ, μην κάνετε τα ίδια πράγματα. Δοκιμάστε κάτι διαφορετικό. Διότι η διαφοροποίηση μπορεί να σας οδηγήσει σε εξαιρετικά αποτελέσματα».

Κρίση; Ε, και;
Ο καιρός πέρασε, όμως τα λόγια του παρέμειναν στο κασετοφωνάκι και στο μυαλό μας. Και τα θυμηθήκαμε όταν ήρθε ο καιρός να διοργανώσουμε το φετινό Athens Creativity Conference. Δεδομένων των δύσκολων συνθηκών που επικρατούν στην ελληνική Διαφήμιση, της γενικότερης απογοήτευσης αλλά και της ανάγκης να αναθεωρήσουμε συνήθειες και νοοτροπίες, ο στόχος που θέσαμε για το συνέδριο ήταν ξεκάθαρος: να εμπνεύσουμε το κοινό και να βοηθήσουμε τα agencies και τα brands να γίνουν ακόμα πιο δημιουργικά, ακόμα πιο αποτελεσματικά. Κι ας έχουν συρρικνωθεί τα κονδύλια. Κι ας είναι χαλεποί οι καιροί. Κι ας μην το πιστεύετε.

Ουδείς περίμενε ένα ρουμάνικο agency να σαρώσει πέρυσι τα βραβεία στις Κάννες... ένα αιγυπτιακό agency δύο ατόμων να θριαμβεύει εν μέσω του εμφυλίου πολέμου... ένα agency από το βαρετό Βέλγιο να θέτει τις τάσεις στη Δημιουργικότητα και να δημιουργεί viral hits... ένα μικρό, ανεξάρτητο agency από τη Μεγάλη Βρετανία να ανακηρύσσεται κορυφαίο digital agency στον κόσμο...

Σύμφωνα με τον Einstein, «παράνοια είναι να κάνεις τα ίδια πράγματα και να περιμένεις διαφορετικά αποτελέσματα». Μήπως ήρθε η ώρα, λοιπόν, να γυρίσουμε σελίδα και να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό;

Οι υψηλές προσδοκίες...
Το 2010 καταφέραμε να φέρουμε στην Αθήνα 7 πολυβραβευμένους διαφημιστές, οι 3 εκ των οποίων λίγες εβδομάδες αργότερα συμμετείχαν ως Πρόεδροι Κριτικής Επιτροπής στο «Παγκόσμιο Κύπελλο Δημιουργικότητας» των Καννών. Αντιθέτως, πέρυσι μπορεί να μην είχαμε κάποιον Πρόεδρο των Καννών στο ρόστερ μας, ωστόσο το scouting που κάναμε αποδείχτηκε ιδιαίτερα αποτελεσματικό. Και αυτό γιατί οι ομιλητές του συνεδρίου θριάμβευσαν στις Κάννες, αποσπώντας 3 Grand Prix, 1 Titanium Lion, 10 Gold, 4 Silver και 9 Bronze!!!

Επίσης, δύο εκ των ομιλητών επελέγησαν για να πραγματοποιήσουν workshops στο Φεστιβάλ, ενώ οι  Bernath, Quennoy & Roope μπήκαν στη λίστα του Creativity με τα 50 κορυφαία δημιουργικά μυαλά της χρονιάς. Με τις προσδοκίες όλων να είναι πλέον πολύ υψηλές, δεν ήταν εύκολο να βρούμε τους «διαδόχους» τους. Το καταφέραμε όμως!

Ηταν Παρασκευή, λίγο πριν τις 4 το απόγευμα, και στο κατάμεστο Palais des Festivals των Καννών ο κόσμος είχε σπεύσει για να υποδεχτεί έναν από τους αληθινούς σταρ της Διαφήμισης. Ξάφνου ακούστηκαν οι πρώτες νότες του «All along the watchtower» και στην οθόνη «ξεπήδησαν», ο ένας μετά τον άλλο, ο Elvis Presley, o Andy Warhol, ο Orson Welles, o Jack Nicholson, o Banκsy, η Vivian Westwood, οι Beatles, οι Monty Python... Όλοι τους ξεχώρισαν χάρη στη διαφορετικότητά τους.

Το ίδιο και ο Sir John Hegarty, Ιδρυτής της BBH, ο οποίος εμφανίστηκε στη σκηνή για να μιλήσει για –τι άλλο;– τη σημασία της διαφορετικότητας στη σύγχρονη Διαφήμιση. «Οφείλουμε να επιδιώκουμε τη διαφορετικότητα περισσότερο από ποτέ άλλοτε» είπε. Διότι αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό μπορεί να αποδειχτεί ευεργετικό τόσο για τα brands όσο και για τα agencies. Γι’ αυτό άλλωστε και η BBH προσπάθησε από την πρώτη μέρα να είναι ξεχωριστή. Από εκείνη την καταχώριση για τη Levi’s με το μαύρο πρόβατο και την ατάκα «When the world zigs, zag»... Και αυτή ακριβώς η φιλοσοφία είναι που την έχει διατηρήσει στην κορυφή εδώ και 30+ χρόνια.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο Sir John είπε το εξής: «Αν θέσεις στους ίδιους ανθρώπους την ίδια ερώτηση με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, θα λάβεις τις ίδιες απαντήσεις. Η Διαφήμιση δεν αποτελεί την εξαίρεση. Πρέπει, λοιπόν, να επιδιώκουμε τη διαφοροποίηση. Όταν φύγετε από εδώ, μην κάνετε τα ίδια πράγματα. Δοκιμάστε κάτι διαφορετικό. Διότι η διαφοροποίηση μπορεί να σας οδηγήσει σε εξαιρετικά αποτελέσματα».

Κρίση; Ε, και;
Ο καιρός πέρασε, όμως τα λόγια του παρέμειναν στο κασετοφωνάκι και στο μυαλό μας. Και τα θυμηθήκαμε όταν ήρθε ο καιρός να διοργανώσουμε το φετινό Athens Creativity Conference. Δεδομένων των δύσκολων συνθηκών που επικρατούν στην ελληνική Διαφήμιση, της γενικότερης απογοήτευσης αλλά και της ανάγκης να αναθεωρήσουμε συνήθειες και νοοτροπίες, ο στόχος που θέσαμε για το συνέδριο ήταν ξεκάθαρος: να εμπνεύσουμε το κοινό και να βοηθήσουμε τα agencies και τα brands να γίνουν ακόμα πιο δημιουργικά, ακόμα πιο αποτελεσματικά. Κι ας έχουν συρρικνωθεί τα κονδύλια. Κι ας είναι χαλεποί οι καιροί. Κι ας μην το πιστεύετε.

Ουδείς περίμενε ένα ρουμάνικο agency να σαρώσει πέρυσι τα βραβεία στις Κάννες... ένα αιγυπτιακό agency δύο ατόμων να θριαμβεύει εν μέσω του εμφυλίου πολέμου... ένα agency από το βαρετό Βέλγιο να θέτει τις τάσεις στη Δημιουργικότητα και να δημιουργεί viral hits... ένα μικρό, ανεξάρτητο agency από τη Μεγάλη Βρετανία να ανακηρύσσεται κορυφαίο digital agency στον κόσμο...

Σύμφωνα με τον Einstein, «παράνοια είναι να κάνεις τα ίδια πράγματα και να περιμένεις διαφορετικά αποτελέσματα». Μήπως ήρθε η ώρα, λοιπόν, να γυρίσουμε σελίδα και να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό;

Οι υψηλές προσδοκίες...
Το 2010 καταφέραμε να φέρουμε στην Αθήνα 7 πολυβραβευμένους διαφημιστές, οι 3 εκ των οποίων λίγες εβδομάδες αργότερα συμμετείχαν ως Πρόεδροι Κριτικής Επιτροπής στο «Παγκόσμιο Κύπελλο Δημιουργικότητας» των Καννών. Αντιθέτως, πέρυσι μπορεί να μην είχαμε κάποιον Πρόεδρο των Καννών στο ρόστερ μας, ωστόσο το scouting που κάναμε αποδείχτηκε ιδιαίτερα αποτελεσματικό. Και αυτό γιατί οι ομιλητές του συνεδρίου θριάμβευσαν στις Κάννες, αποσπώντας 3 Grand Prix, 1 Titanium Lion, 10 Gold, 4 Silver και 9 Bronze!!!

Επίσης, δύο εκ των ομιλητών επελέγησαν για να πραγματοποιήσουν workshops στο Φεστιβάλ, ενώ οι  Bernath, Quennoy & Roope μπήκαν στη λίστα του Creativity με τα 50 κορυφαία δημιουργικά μυαλά της χρονιάς. Με τις προσδοκίες όλων να είναι πλέον πολύ υψηλές, δεν ήταν εύκολο να βρούμε τους «διαδόχους» τους. Το καταφέραμε όμως!


Και οι 6+1 φετινοί ομιλητές
Adrian Botan, Creative Partner, McCann Erickson Bucharest

Ποιος είναι: Αφού έγινε το 1997 ο πρώτος Ρουμάνος που απέσπασε διεθνές βραβείο, ο Adrian εντάχθηκε στη McCann Erickson, όπου τα επόμενα έντεκα χρόνια κέρδισε ως Creative Director, μαζί με τους συνεργάτες του, περισσότερα από 150 βραβεία σε Φεστιβάλ του εξωτερικού. Η μεγαλύτερη διάκριση ήρθε, όμως, πέρυσι τον Ιούνιο, όταν κατέκτησε στις Κάννες 2 Grand Prix (στις κατηγορίες «Direct» και «Promo & Activation»), 3 Gold, 1 Silver, 2 Bronze και 1 Titanium Lion. Και λίγους μήνες αργότερα, στο Golden Drum, το agency του τιμήθηκε με 4 Grand Prix, 2 Golden Drum και 2 Silver Drum!
Εντέλει αξίζει να τον ακούσετε γιατί...
θεωρείται ο σημαντικότερος δημιουργικός από την ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια. Και έρχεται τώρα, στο απόγειο της δόξας του, για να μοιραστεί μαζί μας τον δικό του «οδηγό δημιουργικής επιβίωσης».

Dave Bedwood, Creative Partner, Lean Mean Fighting Machine
Ποιος είναι:
Ίδρυσε το 2004 τη Lean Mean Fighting Machine, που γρήγορα εξελίχτηκε σε ένα από τα αξιόλογα digital agencies στον κόσμο. Μάλιστα, αποτελεί το μοναδικό agency από τη Μεγάλη Βρετανία που έχει αναδειχτεί «Interactive Agency of the Year» στο Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών. Ο Dave έχει βραβευτεί, μεταξύ άλλων, στα D&AD, One Show, Clio, Creative Circle, Revolution και Webbies, ενώ έχει συμμετάσχει ως κριτής στα σπουδαιότερα διεθνή Φεστιβάλ – πέρυσι «έλαμψε» στη συνέντευξη Τύπου για τα Titanium & Integrated Lions.
Εντέλει αξίζει να τον ακούσετε γιατί...
είναι ένας από τους κορυφαίους Digital Creative Directors παγκοσμίως και θα μας αποκαλύψει τη φιλοσοφία, τις πηγές έμπνευσης και τον τρόπο λειτουργίας της LMFM.

Ali Ali, Ιδρυτής, Elephant Cairo
Ποιος είναι:
Ο Ali είναι συνιδρυτής και Creative Director της Elephant Cairo, η οποία, στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, το 2010, απέσπασε 3 Lions στις Κάννες και 2 Grand Prix στο Dubai Lynx Festival. Τον Ιούνιο του 2011, ο Ali εντυπωσίασε ως ομιλητής στο Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών και η Elephant χαρακτηρίστηκε ως ένα από τα πιο συναρπαστικά ανεξάρτητα agencies στον κόσμο. Ο ίδιος ασχολείται και με τη σκηνοθεσία, ενώστο πλαίσιο του Dubai Lynx Festival, έχει ανακηρυχτεί δύο φορές καλύτερος σκηνοθέτης.
Εντέλει αξίζει να τον ακούσετε γιατί...
αποτελεί το απόλυτο case study. Ένα agency δύο ατόμων, το οποίο έχει αποσπάσει τα 3 τελευταία Grand Prix στην κατηγορία «Film» του Dubai Lynx Festival – μάλιστα, το σποτ «Panda» έχει ξεπεράσει τα 28 εκατ. views. Και ο Ali θα έρθει, όπως μας λέει, για να αποδείξει ότι «οι δύσκολοι καιροί είναι ιδανικοί για σπουδαίες διαφημίσεις».

Stein Janssen, Head of Strategy, BSUR Amsterdam
Ποιος είναι:
Έχοντας πτυχία στην Ψυχολογία και την Επικοινωνία, του Stein πάντοτε του άρεσε να μελετά την ανθρώπινη συμπεριφορά. Κατέληξε, λοιπόν, στη Διαφήμιση και την BSUR Amsterdam, όπου πλέον συνεχίζει την καριέρα του ως Head of Strategy. Αρθρογραφεί στο περίφημο Ihaveanidea.org και έχει βραβευτεί, μεταξύ άλλων, στις Κάννες και στα Effies για πελάτες όπως οι MINI και Britvic Fruit Shoot.
Εντέλει αξίζει να τον ακούσετε γιατί...
αποτελεί το «μυαλό» ενός από τα κορυφαία ανεξάρτητα agencies στον κόσμο – η BSUR, η οποία δραστηριοποιείται και στην Κίνα, δεσπόζει στην ειδική έκδοση «The World’s Leading Independent Agencies 2012» που κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες από το Campaign.

Geoffrey Hantson, Executive Creative Director, Duval Guillaume Modem
Ποιος είναι:
Ανέλαβε Executive Creative Director το 2006 και γρήγορα οδήγησε την Duval Guillaume Modem σε σημαντικές επιτυχίες. Πέρυσι αναδείχτηκε «Creative of the Year» στο Βέλγιο και η Duval «Digital Agency of the Year», ενώ στο Eurobest Festival απέσπασε 1 Gold, 3 Silver και 5 Bronze, και πρόσφατα τιμήθηκε με Gold στα πρώτα Facebook Studio Awards. Μάλιστα, η τελευταία του καμπάνια έφτασε μέσα σε λίγες μέρες τα 3,7 εκατ. shares και σύντομα αναμένεται να βρεθεί στο Νο1 της all time λίστας του Mashable Global Ad Chart!
Εντέλει αξίζει να τον ακούσετε γιατί...
είναι ο ηγέτης ενός καταξιωμένου agency, που διακρίνεται για τις ρηξικέλευθες και low budget καμπάνιες του. Και θα αποδείξει, με συναρπαστικά case studies, ότι το μεγαλύτερο ρίσκο στην εποχή μας είναι τελικά οι «ασφαλείς» επιλογές.

Enon Landenberg, Managing Director, Publicis E-Dologic
Ποιος είναι:
Πανέξυπνος, τολμηρός και με πολύ χιούμορ, ο Enon συμμετείχε πέρυσι στο AllThingsFacebook και ήταν αυτό ακριβώς που μας είχε υποσχεθεί: «ο καλύτερος και πιο απολαυστικός ομιλητής του συνεδρίου». Ο ισραηλινός Ιδρυτής της Publicis E-Dologic διακρίνεται για την ικανότητά του να αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες και το Διαδίκτυο προκειμένου να δημιουργεί καμπάνιες που «αναγκάζουν» τον κόσμο να ασχοληθεί μαζί τους.
Εντέλει αξίζει να τον ακούσετε γιατί...
μόνο εάν τον δείτε επί σκηνής, θα εκτιμήσετε το πόσο χαρισματικός είναι. Ενδεικτικά μερικά από τα tweets που έγραψαν για τον Enon οι σύνεδροι του AllThingsFacebook ήταν τα ακόλουθα:«Τhe craziest pr esentation I have ever seen! Love this guy». «We liiiiiike Enon, amazing guy» & «Thanx @enonl for the great presentation».

Ναι, σωστά μετρήσατε. Έξι είναι, άρα λείπει ο έβδομος ξένος ομιλητής του συνεδρίου! Μπείτε στο www.athenscreativity.gr, για να μάθετε ποιος είναι και για να ενημερωθείτε αναλυτικά για τη θεματολογία του συνεδρίου και τις παρουσιάσεις όλων των keynote ομιλητών.

Marketing Week (T. 1385)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778