Η μεγαλύτερη πρόκληση του marketing σήμερα είναι… το relevance (συνάφεια). Με άλλα λόγια, το στοίχημα της μάρκας να είναι συνεχώς «σχετική» με τη ζωή του καταναλωτή, ενώ η ζωή του συνεχώς αλλάζει και προσαρμόζεται σε νέα δεδομένα. Να χτίζει προσωπική, ειλικρινή σχέση μαζί του. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι στερεοτυπικό και πολύ απλό, στη digital εποχή και με τη πληθώρα των ερευνών και των data που συλλέγουν οι εταιρίες, όμως συνεχίζει να αποτελεί τεράστια πρόκληση. Δεν είναι τυχαίο που ολοένα και περισσότερες εταιρίες δίνουν στρατηγική προτεραιότητα στην ουσιαστική σχέση με τον πελάτη τους, ως βασικό στοιχείο του brand building.

Αυτό που βλέπω ως τη μεγαλύτερη τάση στην επικοινωνία σήμερα… είναι ότι οι μάρκες παίρνουν θέση, τολμούν να σχολιάζουν κοινωνικά θέματα. Όχι τόσο δυναμικά στην Ελλάδα, αλλά στο εξωτερικό βλέπουμε συνεχώς καμπάνιες να αποδεικνύουν ότι οι μάρκες ζουν τη ίδια ζωή με τους καταναλωτές τους. Δεν είναι απόμακροι παρατηρητές, αλλά μέρος της πραγματικότητας. Αυτό που πρεσβεύει η μάρκα τείνει να είναι πιο σημαντικό από το τί πουλάει η μάρκα. Και όταν αυτό γίνεται με ειλικρινή τοποθέτηση, συνήθως επιβραβευεται από το κοινό.

Μια δουλειά που ζήλεψα ήταν… -αν και η σωστή διατύπωση είναι “θαύμασα” για το θάρρος της- η επετειακή δουλειά της Nike για τα 30 χρόνια του Just do it, με μήνυμα «Believe in something even if it means sacrificing everything».

Μια χαμένη ευκαιρία ήταν… κάθε μικρή διαφορά που δεν προλάβαμε να κάνουμε, γιατί δεν ήταν εκείνη τη στιγμή προτεραιότητα.

Οι δεξιότητες που θα πρέπει να έχει ο marketer του αύριο… είναι το πάθος να κάνει πράγματα που είναι άξια να συζητηθούν. Να αφήνουν θετικό αποτύπωμα, να μας πηγαίνουν μπροστά. Κοινωνικά, πολιτισμικά.

Εάν είχα το «μαγικό ραβδί του marketing» θα… έβαζα τους marketers μέσα στη ζωή των πελατών τους, real time. Να κάνουν παρέα, να τα λένε, να καταλάβει ο ένας τον άλλον. Πιστεύω θα γινόντουσαν θαύματα.

Το κείμενο υπογράφει η Αλίν Μπαρδισμπανιάν, Marketing Communications Director, WIND