Σε ποιοτικές επιλογές με έμφαση στην ασφάλεια προχωρούν οι καταναλωτές για την ανοιξιάτικη ανανέωση του σπιτιού τους, με την τάση του DIY να αναπτύσσεται σταθερά και τις νέες ψηφιακές εφαρμογές από χρωματοβιομηχανίες και retailers ειδών σπιτιού να αναβαθμίζουν την εμπειρία πελάτη.

Προϊόντα εγγυημένης αξιοπιστίας και ασφάλειας προτιμούν οι καταναλωτές για την ανανέωση του σπιτιού τους, επιλέγοντας χρώματα με καινοτόμες φόρμουλες, ανθεκτικά και λειτουργικά. Με το DIY να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος, οι retailers ειδών σπιτιού διοργανώνουν ειδικά εκπαιδευτικά workshops, ανοίγοντας έτσι διαύλους διαδραστικής επικοινωνίας με το κοινό, ενώ ψηφιακά εργαλεία έρχονται να εμπλουτίσουν το customer experience. Στο πλαίσιο ενός πολυκαναλικού επικοινωνιακού πλάνου, τα social media γίνονται όλο και πιο σημαντικά, ενώ οι καμπάνιες «παίρνουν χρώμα» από το χιούμορ και τις ανατροπές.

ΑΝΑΚΑΜΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ
Ιδιαίτερα ανθεκτικός εμφανίζεται ο εγχώριος κλάδος των οικοδομικών χρωμάτων, σύμφωνα με μελέτη της Infobank Hellastat AE, καθώς καμία παραγωγική εταιρεία δεν έκλεισε ή χρεοκόπησε την περίοδο της κρίσης. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, για πρώτη φορά από το 2008, το 2017 σημειώθηκε αύξηση των οικοδομικών αδειών κατά 9%, με τα θετικά στοιχεία για τις κατασκευές να αντικατοπτρίζονται και στη βιομηχανία χρωμάτων.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Infobank Hellastat, τα επόμενα έτη η αγορά των χρωμάτων θα κυμαίνεται σε ανοδική τροχιά, μιας και η οικοδομική δραστηριότητα θα διαδραματίσει πιο ενεργό ρόλο, ενώ και ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας της θα συμβάλλει στη διεύρυνση των προοπτικών της. Τέλος, σύμφωνα με τον δείκτη βιομηχανικής παραγωγής της ΕΛΣΤΑΤ, η παραγωγή χρωμάτων το 2018 σημείωσε άνοδο 11,1%, αποτελώντας τη μεγαλύτερη άνοδο από το 2010. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της τελευταίας οκταετίας διαπιστώθηκε σωρευτική υποχώρηση 8%, γεγονός που μεταφράστηκε σε μέση μείωση του δείκτη 1% το έτος.

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΕ ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Καινοτόμες φόρμουλες με στόχο την υγιεινή και την ασφάλεια αναπτύσσουν τα εργαστήρια R&D των βιομηχανιών χρώματος. Δημιουργούν, έτσι, προτάσεις που διευκολύνουν την καθαριότητα και εγγυώνται ένα ασφαλές περιβάλλον για τους καταναλωτές, αναβαθμίζοντας την κατηγορία και την ποιότητα ζωής των ανθρώπων που τα χρησιμοποιούν. Προς αυτή την κατεύθυνση, το σημαντικότερο λανσάρισμα για τη Vivechrom το 2018 ήταν το Neopal Ultra Resist, ένα ματ πλαστικό χρώμα υψηλής αντοχής, το οποίο είναι υδρόφοβο και απωθεί τους λεκέδες.

Το χρώμα αυτό καθαρίζεται εύκολα, με αποτέλεσμα να προστατεύει τους βαμμένους τοίχους καλύτερα από κάθε άλλο χρώμα. Τα ειδικά του πρόσθετα δημιουργούν ένα απωθητικό στρώμα που εξασφαλίζει ότι τα υγρά ρέουν στην επιφάνεια, χωρίς να διεισδύουν στο χρώμα. Από την πλευρά της, η Kraft Paints προέβη πρώτη στην Ελλάδα οικειοθελώς σε ανάλυση των εκπομπών βαφών τοιχοποιίας διασφαλίζοντας και πιστοποιώντας την ποιότητα των προϊόντων μέσω των πανευρωπαϊκά αποδεκτών σημάτων «Indoor Air Comfort» και «Indoor Air Comfort Gold», ώστε να διασφαλιστεί ότι τα προϊόντα δεν ενέχουν κίνδυνο για την υγεία, σε συνεργασία με τον Eurofins, οργανισμό στον τομέα των μετρήσεων εκπομπών πτητικών οργανικών ενώσεων.

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΓΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΟΧΗ
Ανθεκτικότητα και οικονομία είναι τα χαρακτηριστικά που αναζητούν από τα χρώματα που επιλέγουν για την ανανέωση του σπιτιού τους οι έλληνες καταναλωτές, εστιάζοντας στην αυξημένη προστασία και λειτουργικότητα. Αυτά τα χαρακτηριστικά ενσωματώνουν και τα νέα λανσαρίσματα. Ενδεικτικά, το 2018 η Vitex ανακοίνωσε δύο αποκλειστικές καινοτομίες, το Vitex με Teflon και το αστάρι που χρωματίζεται PreColor. Το νέο πλαστικό χρώμα Vitex με Teflon φέρνει τη διεθνώς αναγνωρισμένη τεχνολογία προστασίας επιφανειών Teflon στο χρώμα κατά αποκλειστικότητα στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Σερβία, τη Μάλτα και άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Η τεχνολογία προστασίας επιφανειών Teflon είναι διεθνώς γνωστή και χρησιμοποιείται από το 1938 σε μεγάλο αριθμό καινοτόμων εφαρμογών, όπως μαγειρικά σκεύη, είδη άθλησης, υφάσματα, αυτοκίνητα, υδραυλικά χρώματα και άλλα βιομηχανικά υλικά, από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο. Αντίστοιχα, το αστάρι που χρωματίζεται PreColor δίνει λύση στην ανάγκη έντονης αλλαγής απόχρωσης, προσφέροντας τη δυνατότητα σε επαγγελματίες και ιδιώτες να το κάνουν με πολύ λιγότερα «χέρια» εφαρμογής.

ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΑΦΗ
Ακολουθώντας τους καταναλωτές στο πολυκαναλικό αγοραστικό τους ταξίδι, τα brands χρώματος αναπτύσσουν παρουσία σε όλα τα Μέσα, στοχεύοντας στην ολοκληρωμένη επικοινωνία και την εδραίωση σχέσεων εμπιστοσύνης. Ειδικά ως προς το στοιχείο της εμπιστοσύνης, κεντρικό ρόλο παίζουν οι συνεργασίες με τους επαγγελματίες, οι οποίοι αναλαμβάνουν συχνά να καθοδηγήσουν και να συμβουλέψουν τους ενδιαφερόμενους.

Τη θέση αυτή εκφράζει ο Νέστος Σαράφογλου, Marketing Director της Vitex: «Το σημαντικότερο κανάλι επικοινωνίας θα παραμείνει πάντα η ανθρώπινη επαφή μέσω του συνεργάτη στο χρωματοπωλείο, του επαγγελματία βαφέα ή αρχιτέκτονα/διακοσμητή με ευκαιρίες προβολής μέσω trade marketing και below the line ενεργειών. Τα παραδοσιακά Μέσα -above the line- με κυρίαρχο TV και radio/ειδικό Τύπο ακολουθούν, με μεγάλη αύξηση της digital επικοινωνίας σε paid/own και earned μέσα. Το Facebook παραμένει σημαντικό Μέσο engagement με τον πελάτη, με σημαντική αύξηση των Instagram και Pinterest. Και στον κλάδο, παρατηρούμε την αυξητική τάση του “search on line – buy off line”».

Την ανάγκη δραστηριοποίησης σε όλους τους διαύλους αναγνωρίζει και η Πέγκυ Σκουλίδα, Product Manager της Vivechrom: «Η εμπειρία μας έχει δείξει ότι τίποτα δεν κερδίζει τη δύναμη της τηλεόρασης, εκτός ίσως από την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στους χρωματοπώλες από τους οποίους αγοράζουν τα χρώματά τους! Το σίγουρο είναι ότι οι καταναλωτές είναι πλέον πολύ καλά ενημερωμένοι και πολλοί γνωρίζουν τι θέλουν πριν ακόμη φτάσουν στο κατάστημα, έτσι η επικοινωνία μαζί τους οφείλει να είναι ανοιχτή, multichannel και omnichannel.

Στη Vivechrom προσπαθούμε να δίνουμε πληθώρα εργαλείων στους καταναλωτές, μέσα από τα οποία θα ενημερωθούν, θα βρουν λύσεις και θα οδηγηθούν σε επιλογές, όπως για παράδειγμα το πρόσφατα ανανεωμένο site μας www.vivechrom.gr, το πραγματικά καινοτόμο Vivechrom Visualizer App, που με τη βοήθεια της augmented reality δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να δουν το δωμάτιό τους ζωντανά σε οποιαδήποτε απόχρωση επιθυμούν με ένα απλό κλικ στην οθόνη του κινητού τους αλλά και τη Δωρεάν Υπηρεσία Επαγγελματία Διακοσμητή, ενώ είμαστε πάντα στη διάθεσή τους μέσα από Facebook, Instagram και Youtube για να τους εμπνεύσουμε, αλλά και να απαντήσουμε σε ερωτήσεις τους».


ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ ΜΕ ΧΙΟΥΜΟΡ
Retailers ειδών σπιτιού και χρωματοβιομηχανίες επιστρατεύουν χιούμορ και ανατροπές, δημιουργώντας φρέσκιες καμπάνιες που αποπνέουν ανάλαφρη διάθεση και ανανέωση. Σε αυτά τα «κλειδιά» παίζει η νέα καμπάνια της Vitex από τη Soho Square, η οποία περιγράφει τον «πόλεμο» χρωμάτων μεταξύ δύο ζηλιάρηδων γειτόνων. Την πρώτη πινελιά τραβάει ο φαινομενικά ευγενικός γείτονας, όταν αποφασίζει να βάψει το σπίτι του. Ο γείτονάς του όμως δεν μπορεί να δεχτεί πως το διπλανό σπίτι θα είναι πιο όμορφο από το δικό του κι έτσι αποφασίζει να βάψει και το σπίτι και τον φράχτη του.

Έχοντας στα χέρια τους μια τεράστια γκάμα προϊόντων και χρωμάτων για κάθε επιφάνεια εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, οι δύο γείτονες έχουν όλα τα «όπλα» για να επιδοθούν σε μία μάχη χωρίς όρια. Μία ανατρεπτική καμπάνια επέλεξε και η Praktiker Hellas για να επικοινωνήσει την ανανέωση που έχει συντελεστεί και συμβαίνει καθημερινά στα καταστήματά της. Στην καμπάνια που επιμελήθηκε η Solid Havas με μήνυμα «Αλλάζει το σπίτι», η δημιουργική ιδέα βασίζεται στο στοιχείο της ανατροπής και της έκπληξης, συνδυάζοντας κώδικες lifestyle και χιούμορ.

Η ΤΑΣΗ ΤΟΥ DIY
Σημαντική ώθηση στα είδη που συνδέονται με την ανανέωση του σπιτιού δίνει η εξάπλωση της τάσης του Do It Yourself, με τα άτομα που την ακολουθούν να ανήκουν σε πολλές διαφορετικές δημογραφικές ομάδες. Σύμφωνα με έρευνες που διεξήγαγε η Leroy Merlin για το κοινό του DIY στην Ελλάδα, οι αρχάριοι DIYers είναι κατά 64% γυναίκες, οι προχωρημένοι DIYers είναι κατά 72% άνδρες, ολοένα και περισσότεροι ασχολούνται με δουλειές που έχουν σχέση με τη συντήρηση του σπιτιού, ενώ παραμένει σχεδόν σταθερός ο αριθμός αυτών που ασχολούνται με τη διακόσμηση και τον καλλωπισμό του.

Επίσης, σημαντικό ποσοστό των νέων μεταξύ 24-44 ετών, συγκεκριμένα 23%, ασχολείται ενεργά με τις ιδιοκατασκευές. Το ποσοστό αυτό παρουσιάζει άνοδο σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Αξιοσημείωτο είναι επίσης πως μόνο το 20% των ερωτηθέντων δεν ασχολείται καθόλου με τις όποιες εργασίες επισκευής, κατασκευής, ανακαίνισης ή διακόσμησης του σπιτιού του. Το υπόλοιπο 80% ασχολείται είτε ενεργά είτε περιστασιακά. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό είναι ότι όσο πιο μικρή είναι η πόλη, τόσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό αυτών που δηλώνουν ότι μπορούν να καλύψουν όλες τις κατασκευές και τις ανάγκες βελτίωσης του σπιτιού μόνοι τους.

INTERACTIVE ΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ RETAILERS
Λαμβάνοντας υπόψη την αυξανόμενη ενασχόληση με projects DIY, οι σημαντικότεροι retailers ειδών σπιτιού μετατρέπουν τους χώρους τους σε δημιουργικό εργαστήρι και προσκαλούν το κοινό σε διαδραστικές ενέργειες και workshops κατασκευών. Αυξημένο footfall, αναβαθμισμένο customer experience, αλλά και επένδυση στο «κανάλι» του word of mouth συνθέτουν τη βασική στοχοθεσία πίσω από τέτοιου είδους διοργανώσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, η Praktiker Hellas ανανέωσε τον θεσμό των εβδομαδιαίων επιδείξεων προϊόντων, οι οποίες πλέον δίνουν τη θέση τους σε workshops και παρουσιάσεις/σεμινάρια σε όλα τα καταστήματα Praktiker, με motto «We Love DIY, by Praktiker».

Τα workshops είναι δωρεάν και διεξάγονται από την εξειδικευμένη ομάδα της Praktiker, ενώ στο τέλος κάθε workshop οι συμμετέχοντες παίρνουν μαζί τους τις δημιουργίες τους και απολαμβάνουν αποκλειστικές προσφορές που σχετίζονται με το θέμα του μαθήματος. Σεμινάρια κατασκευής φιλοξένησε και η Leroy Merlin πριν από μερικούς μήνες, με αφορμή τη συμπλήρωση 10 χρόνων παρουσίας στη Θεσσαλονίκη, σε ένα διήμερο με εκπλήξεις και προσφορές. Ενδεικτικό της ανταπόκρισης είναι ότι, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, σε σύγκριση με ένα μέσο Σάββατο, καταγράφηκε 83% περισσότερος τζίρος, 10% αύξηση πελατών και 43% μεγαλύτερο μέσο καλάθι.

ΤΟ DIGITALIZATION ΤΗΣ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗΣ
Την ψηφιακή τεχνολογία θέτουν στη διάθεση των πελατών τους χρωματοβιομηχανίες και retailers ειδών σπιτιού, ωθώντας την καταναλωτική εμπειρία σε νέο επίπεδο. Προσαρμοζόμενοι στην άνοδο του mobile, λανσάρουν εξελιγμένα apps που μεταφέρουν το brand experience με ενιαίο τρόπο, εμπλέκοντας αισθητηριακά τον χρήστη, καταλύοντας τα συνήθη εμπόδια που ανακύπτουν στο digital. Προς αυτή την κατεύθυνση, η Vivechrom παρουσίασε τη νέα έκδοση του Vivechrom Visualizer app, που λανσαρίστηκε πρώτη φορά το 2014 και μετράει ήδη 600.000 downloads στην Ελλάδα και τις περισσότερες θετικές αξιολογήσεις χρηστών.

Με την τεχνολογία Augmented Reality, οι χρήστες έχουν μια ρεαλιστική εικόνα για το πώς θα φαίνεται το δωμάτιό τους, μόνο με ένα πάτημα στη οθόνη, ενώ πλέον μπορούν, μεταξύ άλλων, να σκανάρουν οποιοδήποτε χρώμα επιθυμούν και να το ταιριάξουν με πραγματικό κωδικό χρώματος της βεντάλιας Vivechrom. Στον χώρο του retail, η Ikea παρουσίασε τη νέα πλατφόρμα Ikea Virtual Walkthrough, η οποία φιλοξενείται στο Ikea.gr. Με το Ikea Virtual Walkthrough, ο online χρήστης έχει τη δυνατότητα να επισκεφτεί εικονικά ένα φυσικό κατάστημα Ikea και να προχωρήσει σε αγορές. Κατά τη διάρκεια της περιήγησης, εμφανίζονται προϊόντα με σήμανση, τα οποία, με την επιλογή τους, μεταφέρουν τον χρήστη, είτε στη σχετική προϊοντική σελίδα του Ikea e-shop για αγορά, είτε του δίνουν τη δυνατότητα να τα «μοιραστεί» στα social media.

IN THE NEWS
– Η Vechro άλλαξε εικόνα σε συνεργασία με την 2yolk. Το brand, το οποίο συμπλήρωσε πέρυσι 70 χρόνια, προχώρησε σε επανατοποθέτηση στην αγορά, επενδύοντας και με όρους branding στην οικολογική φιλοσοφία του στο πλαίσιο ανάπτυξης οικολογικών προϊόντων.

– Η Solid Havas αναδείχθηκε νικήτρια στο spec που διενήργησε η Praktiker Hellas, για το σύνολο της ATL επικοινωνίας, καθώς και του content των social media.

– H Leroy Merlin λάνσαρε loyalty πρόγραμμα για την επιβράβευση των πελατών της. Τα μέλη του Leroy Merlin Club έχουν την ευκαιρία να κερδίζουν πόντους, δώρα και προνόμια μέσα από τις αγορές τους στα καταστήματα της Leroy Merlin σε όλη την Ελλάδα.

FOCUS POINTS
– Οι βιομηχανίες χρώματος δημιουργούν προτάσεις που διευκολύνουν την καθαριότητα και εγγυώνται ένα ασφαλές περιβάλλον

– Οι έλληνες καταναλωτές αναζητούν ανθεκτικότητα και οικονομία, επιλέγοντας λειτουργικά προϊόντα χρώματος

– Τα brands χρώματος αναπτύσσουν παρουσία σε όλα τα Μέσα, στοχεύοντας στην ολοκληρωμένη επικοινωνία και την εδραίωση σχέσεων εμπιστοσύνης

– Retailers ειδών σπιτιού και χρωματοβιομηχανίες επιστρατεύουν χιούμορ και ανατροπές, δημιουργώντας φρέσκιες καμπάνιες

– Οι retailers ειδών σπιτιού διοργανώνουν συστηματικά διαδραστικές ενέργειες και workshops κατασκευών