Marketing Week - Coffee Brands: Τεχνολογικές επενδύσεις και συναισθηματικό storytelling «ζεσταίνουν» την αγορά

Τρίτη, 23 Ιουλίου 2019

Δωρεάν εγγραφή

Συμπληρώστε τα παρακάτω στοιχεία για να εγγραφείτε στην Online έκδοση του Marketing Week και να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενό του.
*
*
*
*
*
*
* Άνδρας   Γυναίκα
*

Τα πεδία με * είναι υποχρεωτικά

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Coffee Brands: Τεχνολογικές επενδύσεις και συναισθηματικό storytelling «ζεσταίνουν» την αγορά

16 Ιανουαρίου 2019 | 09:00 Γράφει η Κατερίνα  Νικολοπούλου Topics: Retail,Trends

Ανθεκτική εμφανίζεται η ελληνική αγορά καφέ παρά τις πιέσεις, με τη διαδραστική επικοινωνία και την καινοτομία να τροφοδοτούν τη δραστηριότητα των coffee brands.

Αξιοσημείωτη δυναμική αναπτύσσει η ελληνική αγορά καφέ, προτάσσοντας ως αντισταθμίσματα στις προκλήσεις την επένδυση στην καινοτομία, την υψηλή ποιότητα και την εξατομικευμένη προσέγγιση των διαφορετικών κοινών. Έντονη είναι η δραστηριότητα και στο επικοινωνιακό πεδίο, με καμπάνιες που στοχεύουν στη δημιουργία συναισθημάτων και εμπλέκουν τους καταναλωτές, αξιοποιώντας με δημιουργικούς τρόπους τις ψηφιακές πλατφόρμες.

ΜΙΚΤΗ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Σύνθετη εμφανίζεται η εικόνα της ελληνικής αγοράς καφέ, με τις διαφορετικές κατηγορίες να παρουσιάζουν ενδιαφέρουσες διακυμάνσεις και τις θεσμικές εξελίξεις να πολλαπλασιάζουν τις προκλήσεις. Όπως επισημαίνει η Δήμητρα Κοντραφούρη, Senior Brand Manager R&G Coffees της Nestle Hellas, «ο έλληνας καταναλωτής παρ’ όλο που επηρεάστηκε πολύ από την επιβολή του φόρου στον καφέ και ήταν ιδιαίτερα σκεπτικός με τις επιλογές του, δεν απομακρύνθηκε από την κατηγορία του ελληνικού καφέ.

Αντιθέτως τη στήριξε, αποδεικνύοντας ότι πρόκειται για μία αγαπημένη κατηγορία, καθώς και ότι όταν το προϊόν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του δύσκολα θα μειώσει την κατανάλωσή του». Τη συνολική εικόνα μεταφέρει η Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI. Όπως σημειώνει, «τα τελευταία στοιχεία με κλείσιμο μέχρι και Οκτώβριο 2018 δείχνουν πως η κατηγορία των στιγμιαίων καφέδων είναι πτωτική σε όγκο κατά 1,9% και θετική σε αξία κατά 2,8%. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι ανοδικά και σε όγκο αλλά και σε αξία. Σε αξία κατά 9,4% και σε όγκο κατά 8,1%.

Για την ίδια περίοδο, η κατηγορία του ελληνικού καφέ είναι πτωτική σε όγκο κατά 1,3% και ανοδική σε αξία κατά 8,3%. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι ανοδικά και σε όγκο αλλά και σε αξία. Σε αξία κατά 10% και σε όγκο κατά 6,5%. Η κατηγορία του καφέ φίλτρου είναι ανοδική σε όγκο κατά 1,2% και σε αξία κατά 8,9%, με αναφορά στο ίδιο διάστημα. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι ανοδικά και σε όγκο αλλά και σε αξία. Σε αξία κατά 12,3% και σε όγκο κατά 6,6%. Τέλος, τα τελευταία στοιχεία με κλείσιμο μέχρι και Οκτώβριο 2018 δείχνουν πως η κατηγορία των καψουλών και των pods είναι ανοδική σε όγκο κατά 8,4% και σε αξία κατά 12,6%. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι πτωτικά και σε όγκο αλλά και σε αξία. Σε αξία κατά 13,4% και σε όγκο κατά 4,3%».

PERSONALIZATION ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Πλούσιο κράμα καινοτομίας, τεχνολογικής αρτιότητας και εξατομίκευσης συνιστούν οι στρατηγικές που χαράσσουν οι μάρκες καφέ. Αναλύοντας τους άξονες γύρω από τους οποίους αναπτύσσεται το επιχειρηματικό πλάνο της εταιρείας, η Δήμητρα Κοντραφούρη εξηγεί: «Εξελίσσουμε την παραγωγική διαδικασία των προϊόντων μας: πρόσφατα προχωρήσαμε σε μια από τις σημαντικότερες επενδύσεις των τελευταίων τριάντα ετών στον τομέα του καφέ, εγκαινιάζοντας ένα νέο μηχάνημα καβουρδίσματος στο εργοστάσιό μας στα Οινόφυτα.

Το νέο αυτό μηχάνημα αποτελεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στο καβούρδισμα και εξασφαλίζει εντονότερα αρώματα και πιο πλούσιες γεύσεις για ακόμα μεγαλύτερη απόλαυση και ήρθε ως απάντηση στις γευστικές απαιτήσεις των καταναλωτών, οι οποίες εξελίσσονται συνεχώς» και προσθέτει: «Επίσης, ανταποκρινόμαστε στις απαιτήσεις των καταναλωτών όλων των ηλικιών: τρανή απόδειξη η ποικιλία των χαρμανιών μας τα οποία, χάρη στα διαφορετικά χαρακτηριστικά τους, ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες απαιτήσεις διαφορετικών ηλικιακών (και όχι μόνο) ομάδων καταναλωτών. Τέλος, φροντίζουμε να είμαστε μέρος των τάσεων που χαρακτηρίζουν την αγορά του καφέ: τα νέα λανσαρίσματα που πρόκειται να ακολουθήσουν μέσα στη χρονιά είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα».

ΤΟ ΝΕΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΤΟΠΙΟ
Νέες συμμαχίες συνάπτονται στην επικοινωνιακή αρένα της αγοράς του καφέ, προδιαγράφοντας ανανεωμένη και πολυπρισματική δραστηριότητα των brands σε κάθε κανάλι. Το περασμένο φθινόπωρο ήταν περίοδος εξελίξεων, με την εδραίωση τέτοιου είδους νέων συνεργασιών. Τα Καφεκοπτεία Λουμίδη ανέθεσαν στην Concept On Action τη στρατηγική τους επικοινωνία, με στόχο να αναδείξουν το «παραδοσιακό, πάντα επίκαιρο και διαχρονικό άρωμα» του brand στην αγορά. Στο επίκεντρο των πολύπλευρων δράσεων που θα ακολουθήσουν βρίσκεται τόσο ο καταναλωτής όσο και ο τομέας του εμπορίου, ενώ θα διοργανωθούν διάφορα happenings και events σε Β2Β και B2C επίπεδο.

Όλο το φάσμα ενεργειών θα επικοινωνηθεί μέσα από καινοτόμα concept, προσαρμοσμένα στο equity του brand και των καταστημάτων. Από την πλευρά της, η Monogram προχώρησε σε συνεργασία με την εταιρεία Caffe’ Luigi Ltd., η οποία έχει στην κατοχή της την εμπορία του καφέ espresso Caffe’ Luigi dal 1901, αλλά και την παραγωγή και εμπορία του καφέ φίλτρου Kronberg και του ελληνικού καφέ Μερακλής. Συγκεκριμένα, η Monogram ήδη από τον Μάιο του 2018 έχει αναλάβει την παρουσία των εμπορικών σημάτων Caffe’ Luigi dal 1901 και του ελληνικού καφέ Μερακλής στο digital περιβάλλον, μέσω της διαχείρισης των επίσημων σελίδων τους στο Facebook και το Instagram.

Επιπλέον, από τον Σεπτέμβριο του 2018, ανέλαβε τις ανωτέρω υπηρεσίες και για τον καφέ φίλτρου Kronberg. Σημαντικό για τη συνεργασία αποτελεί το γεγονός πως η Monogram παρέχει στην εταιρεία Caffe’ Luigi Ltd. υπηρεσίες φωτογράφισης με γενικό ή εποχικό περιεχόμενο, με στόχο τη διατήρηση της υψηλής ποιότητας του περιεχομένου των σελίδων της. Στόχος της συνεργασίας είναι η δημιουργία υψηλής αναγνωρισιμότητας των προϊόντων της εταιρείας Caffe’ Luigi Ltd., καθώς επίσης και η αύξηση της αλληλεπίδρασης των χρηστών, μέσω μιας στρατηγικής που θα θέσει τα brands στο επίκεντρο του digital κόσμου.

Αξιοσημείωτη δυναμική αναπτύσσει η ελληνική αγορά καφέ, προτάσσοντας ως αντισταθμίσματα στις προκλήσεις την επένδυση στην καινοτομία, την υψηλή ποιότητα και την εξατομικευμένη προσέγγιση των διαφορετικών κοινών. Έντονη είναι η δραστηριότητα και στο επικοινωνιακό πεδίο, με καμπάνιες που στοχεύουν στη δημιουργία συναισθημάτων και εμπλέκουν τους καταναλωτές, αξιοποιώντας με δημιουργικούς τρόπους τις ψηφιακές πλατφόρμες.

ΜΙΚΤΗ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Σύνθετη εμφανίζεται η εικόνα της ελληνικής αγοράς καφέ, με τις διαφορετικές κατηγορίες να παρουσιάζουν ενδιαφέρουσες διακυμάνσεις και τις θεσμικές εξελίξεις να πολλαπλασιάζουν τις προκλήσεις. Όπως επισημαίνει η Δήμητρα Κοντραφούρη, Senior Brand Manager R&G Coffees της Nestle Hellas, «ο έλληνας καταναλωτής παρ’ όλο που επηρεάστηκε πολύ από την επιβολή του φόρου στον καφέ και ήταν ιδιαίτερα σκεπτικός με τις επιλογές του, δεν απομακρύνθηκε από την κατηγορία του ελληνικού καφέ.

Αντιθέτως τη στήριξε, αποδεικνύοντας ότι πρόκειται για μία αγαπημένη κατηγορία, καθώς και ότι όταν το προϊόν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του δύσκολα θα μειώσει την κατανάλωσή του». Τη συνολική εικόνα μεταφέρει η Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI. Όπως σημειώνει, «τα τελευταία στοιχεία με κλείσιμο μέχρι και Οκτώβριο 2018 δείχνουν πως η κατηγορία των στιγμιαίων καφέδων είναι πτωτική σε όγκο κατά 1,9% και θετική σε αξία κατά 2,8%. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι ανοδικά και σε όγκο αλλά και σε αξία. Σε αξία κατά 9,4% και σε όγκο κατά 8,1%.

Για την ίδια περίοδο, η κατηγορία του ελληνικού καφέ είναι πτωτική σε όγκο κατά 1,3% και ανοδική σε αξία κατά 8,3%. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι ανοδικά και σε όγκο αλλά και σε αξία. Σε αξία κατά 10% και σε όγκο κατά 6,5%. Η κατηγορία του καφέ φίλτρου είναι ανοδική σε όγκο κατά 1,2% και σε αξία κατά 8,9%, με αναφορά στο ίδιο διάστημα. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι ανοδικά και σε όγκο αλλά και σε αξία. Σε αξία κατά 12,3% και σε όγκο κατά 6,6%. Τέλος, τα τελευταία στοιχεία με κλείσιμο μέχρι και Οκτώβριο 2018 δείχνουν πως η κατηγορία των καψουλών και των pods είναι ανοδική σε όγκο κατά 8,4% και σε αξία κατά 12,6%. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι πτωτικά και σε όγκο αλλά και σε αξία. Σε αξία κατά 13,4% και σε όγκο κατά 4,3%».

PERSONALIZATION ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Πλούσιο κράμα καινοτομίας, τεχνολογικής αρτιότητας και εξατομίκευσης συνιστούν οι στρατηγικές που χαράσσουν οι μάρκες καφέ. Αναλύοντας τους άξονες γύρω από τους οποίους αναπτύσσεται το επιχειρηματικό πλάνο της εταιρείας, η Δήμητρα Κοντραφούρη εξηγεί: «Εξελίσσουμε την παραγωγική διαδικασία των προϊόντων μας: πρόσφατα προχωρήσαμε σε μια από τις σημαντικότερες επενδύσεις των τελευταίων τριάντα ετών στον τομέα του καφέ, εγκαινιάζοντας ένα νέο μηχάνημα καβουρδίσματος στο εργοστάσιό μας στα Οινόφυτα.

Το νέο αυτό μηχάνημα αποτελεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στο καβούρδισμα και εξασφαλίζει εντονότερα αρώματα και πιο πλούσιες γεύσεις για ακόμα μεγαλύτερη απόλαυση και ήρθε ως απάντηση στις γευστικές απαιτήσεις των καταναλωτών, οι οποίες εξελίσσονται συνεχώς» και προσθέτει: «Επίσης, ανταποκρινόμαστε στις απαιτήσεις των καταναλωτών όλων των ηλικιών: τρανή απόδειξη η ποικιλία των χαρμανιών μας τα οποία, χάρη στα διαφορετικά χαρακτηριστικά τους, ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες απαιτήσεις διαφορετικών ηλικιακών (και όχι μόνο) ομάδων καταναλωτών. Τέλος, φροντίζουμε να είμαστε μέρος των τάσεων που χαρακτηρίζουν την αγορά του καφέ: τα νέα λανσαρίσματα που πρόκειται να ακολουθήσουν μέσα στη χρονιά είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα».

ΤΟ ΝΕΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΤΟΠΙΟ
Νέες συμμαχίες συνάπτονται στην επικοινωνιακή αρένα της αγοράς του καφέ, προδιαγράφοντας ανανεωμένη και πολυπρισματική δραστηριότητα των brands σε κάθε κανάλι. Το περασμένο φθινόπωρο ήταν περίοδος εξελίξεων, με την εδραίωση τέτοιου είδους νέων συνεργασιών. Τα Καφεκοπτεία Λουμίδη ανέθεσαν στην Concept On Action τη στρατηγική τους επικοινωνία, με στόχο να αναδείξουν το «παραδοσιακό, πάντα επίκαιρο και διαχρονικό άρωμα» του brand στην αγορά. Στο επίκεντρο των πολύπλευρων δράσεων που θα ακολουθήσουν βρίσκεται τόσο ο καταναλωτής όσο και ο τομέας του εμπορίου, ενώ θα διοργανωθούν διάφορα happenings και events σε Β2Β και B2C επίπεδο.

Όλο το φάσμα ενεργειών θα επικοινωνηθεί μέσα από καινοτόμα concept, προσαρμοσμένα στο equity του brand και των καταστημάτων. Από την πλευρά της, η Monogram προχώρησε σε συνεργασία με την εταιρεία Caffe’ Luigi Ltd., η οποία έχει στην κατοχή της την εμπορία του καφέ espresso Caffe’ Luigi dal 1901, αλλά και την παραγωγή και εμπορία του καφέ φίλτρου Kronberg και του ελληνικού καφέ Μερακλής. Συγκεκριμένα, η Monogram ήδη από τον Μάιο του 2018 έχει αναλάβει την παρουσία των εμπορικών σημάτων Caffe’ Luigi dal 1901 και του ελληνικού καφέ Μερακλής στο digital περιβάλλον, μέσω της διαχείρισης των επίσημων σελίδων τους στο Facebook και το Instagram.

Επιπλέον, από τον Σεπτέμβριο του 2018, ανέλαβε τις ανωτέρω υπηρεσίες και για τον καφέ φίλτρου Kronberg. Σημαντικό για τη συνεργασία αποτελεί το γεγονός πως η Monogram παρέχει στην εταιρεία Caffe’ Luigi Ltd. υπηρεσίες φωτογράφισης με γενικό ή εποχικό περιεχόμενο, με στόχο τη διατήρηση της υψηλής ποιότητας του περιεχομένου των σελίδων της. Στόχος της συνεργασίας είναι η δημιουργία υψηλής αναγνωρισιμότητας των προϊόντων της εταιρείας Caffe’ Luigi Ltd., καθώς επίσης και η αύξηση της αλληλεπίδρασης των χρηστών, μέσω μιας στρατηγικής που θα θέσει τα brands στο επίκεντρο του digital κόσμου.


STORYTELLING ΜΕ ΧΙΟΥΜΟΡ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ
Με επίκεντρο τον πυλώνα του συναισθήματος αναπτύσσεται η επικοινωνία της κατηγορίας του καφέ, με τις μάρκες να ξεδιπλώνουν τις ιστορίες τους στα «κλειδιά» του χιούμορ και των ανθρώπινων σχέσεων. Παράλληλα, μετατρέπουν τα social media σε βασικό δίαυλο, με περιεχόμενο που αποτυπώνει τη φιλοσοφία τους. Ενδεικτικό είναι το case του καφέ Λουμίδης Παπαγάλος και της καμπάνιας του «σχέσεις από καλό χαρμάνι», με καλλιτέχνες να μιλούν με τον δικό τους τρόπο για τις «σχέσεις από καλό χαρμάνι».

Στο πλαίσιο της εορταστικής περιόδου, τον λόγο πήρε ο stand-up comedian Λάμπρος Φισφής που με χιούμορ εξήγησε πώς η διαδικασία παρασκευής ενός καλού ελληνικού καφέ Λουμίδης Παπαγάλος μοιάζει με το οικογενειακό γιορτινό τραπέζι, σε YouTube video με την επιμέλεια της Isobar. Το concept «Κάθε Μέρα Ξεκινάμε τον Κόσμο», συνέχισε ο Nescafe Classic, με την υπογραφή της Ogilvy. Το νέο σποτ είχε ως στόχο να αναδείξει με συναισθηματικό τρόπο την προϊοντική ιστορία του Nescafe από τον κόκκο του καφέ στην κούπα του καταναλωτή και παράλληλα να τονίσει την ποιότητά του.

Την παραγωγή επιμελήθηκε η TopCut Modiano, ενώ τα γυρίσματα έγιναν σε πραγματικές φυτείες καφέ σε χώρες του Ισημερινού και συνεχίστηκαν στην Αθήνα. Από την πλευρά της, η Nespresso λάνσαρε τη μεγαλύτερη μέχρι σήμερα παγκόσμια καμπάνια της, με πρωταγωνιστή τον brand ambassador, George Clooney και τίτλο «Η Αναζήτηση». Ο ιππότης George Clooney σώζει ένα μεσαιωνικό βασίλειο και αναζητά στους δρόμους της Νέας Υόρκης τη μεγαλύτερή του επιθυμία, τον καλύτερο καφέ του βασιλείου. Η καμπάνια θα προβληθεί σε πάνω από 30 χώρες και έχει ως στόχο να αποτυπώσει την προσπάθεια της Nespresso να προσφέρει την καλύτερη εμπειρία καφέ.

ΔΡΑΣΕΙΣ «ΜΥΗΣΗΣ» ΓΙΑ KOINO ΚΑΙ INFLUENCERS
Πρωτοβουλίες που τα φέρνουν πιο κοντά στο κοινό αναλαμβάνουν τα coffee brands, αποκαλύπτοντας τη φιλοσοφία τους με διαδραστικό και engaging τρόπο. Για παράδειγμα, η Lavazza πραγματοποίησε την πρώτη της εκδήλωση στην Ελλάδα για τους εκπροσώπους των ΜΜΕ, bloggers και influencers, σε σχεδιασμό και υλοποίηση της Publicom Burson-Marsteller η οποία χειρίζεται το πρόγραμμα PR της μάρκας στην Ελλάδα. Με κεντρικό concept «Ανακάλυψε τον κόσμο της Lavazza», η Paola Autiero, Διευθύντρια Marketing της Lavazza για την Ελλάδα, παρουσίασε την ιστορία 120 χρόνων της εταιρείας και τη σημασία της ελληνικής αγοράς, ενώ ο Mirko Giordano, ειδικός από το Εκπαιδευτικό Κέντρο της Lavazza στο Τορίνο, παρουσίασε συνταγές και shows που σχετίζονται με τον καφέ.

Επίσης, ο mixologist Θέμος Κοντοδήμας, ετοίμασε τρία special «coffeetails», δηλαδή συνδυασμούς καφέ Lavazza με κοκτέιλ. Αργότερα μέσα στη χρονιά, ο Λουμίδης Παπαγάλος άνοιξε τις πόρτες του σε φοιτητές και καθηγητές του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, δίνοντάς τους την ευκαιρία να δουν από κοντά τις σύγχρονες γραμμές παραγωγής – συσκευασίας και οι υπεύθυνοι του εργοστασίου τους ξενάγησαν ενημερώνοντάς τους για όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας.

MILLENNIALS ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΡΥΘΜΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ
Με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 5,5% για την περίοδο 2018-2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της Mordor Intelligence, η παγκόσμια αγορά καφέ ανοίγει διαρκώς νέες δυνατότητες για τα brands που δραστηριοποιούνται στους κόλπους της. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η γεωγραφική της διάσταση, με τις χώρες-παραγωγούς να αυξάνουν την τοπική κατανάλωση, αν και Ευρώπη και ΗΠΑ διατηρούν τα πρωτεία. Ωστόσο, η πιο αξιοσημείωτη πτυχή διεθνών ερευνών είναι σίγουρα η δημογραφική ανάλυση, καθώς, σύμφωνα με το National Coffee Association, περίπου το 44% της ζήτησης για καφέ στις ΗΠΑ προέρχεται από το ηλικιακό group των millennials.

Μέσα σε 8 χρόνια, μέχρι το 2016, η ημερήσια κατανάλωση για τους 18-24 αυξήθηκε από το 34% στο 48%, ενώ για την ομάδα 25-39 ετών άγγιξε το 60% από το 51%. Το στοιχείο αυτό συνδυάζεται και με την εξέλιξη της τεχνολογίας και του εξοπλισμού για παρασκευή καφέ στο σπίτι, λαμβάνοντας υπόψη την τάση των νεαρότερων κοινών να υιοθετούν τις τελευταίες καινοτομίες. Παρά την έκταση της «κοινωνικής κατανάλωσης» και των γευστικών προτάσεων που εισάγουν κυρίως οι μεγάλες αλυσίδες, έρευνα του NPD καταγράφει αύξηση των ατόμων ηλικίας 18-34 που συμπεριλαμβάνουν «σπιτικό» καφέ στο πρωινό τους, αξιοποιώντας τις διαρκώς αυξανόμενες λειτουργίες των μηχανημάτων.

ΘΕΣΜΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
Σταθμό στις εξελίξεις στην αγορά του καφέ αποτελεί η ίδρυση της Ελληνικής Ένωσης Καφέ (ΕΕΚ), τον Ιανουάριο του περασμένου έτους, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της πλειοψηφίας της εμπορικής δραστηριότητας, αλλά και το ευρύτερο φάσμα των επαγγελματιών του κλάδου στην Ελλάδα. Οι εταιρείες-ιδρυτικά μέλη είναι οι: ABEK Βεκράκος ΑΕ, Attica Terra Food and Drinks ΑΕΒΕ, Βιοτεχνία Καφέδων Γιάγκογλου, Γρ. Παπαχατζής ΟΕ, Cafetex ΑΒΕΕ, Coca-Cola Τρία Έψιλον (3E) Ελλάδος ΑΒΕΕ, Global Coffee Company Hellas-IKE, Ι. Παφίλης & ΣΙΑ ΟΕ, Ι. Ταλούμης & ΣΙΑ, Jacobs Douwe Egberts GR ΕΠΕ, Jacobs Douwe Egberts Εμπορία Καφέ GR ΕΠΕ, Kawacom Hellas Εμπορία Καφέ ΑΕ, Nestle Hellas ΑΕ, Στάθης Γ. Κούκος & ΣΙΑ ΕΠΕ, Unistar Αντιπροσωπειών ΕΠΕ, ΣΥΝΚΑΦΕ ΑΒΕΕ.

Πρόεδρος του ΔΣ εκλέχθηκε ο Γιάννος Μπενόπουλος (Cafetex ΑΒΕΕ). Η ένωση έχει αναλάβει την προώθηση και προβολή των θέσεων των επαγγελματιών του κλάδου του καφέ στην Ελλάδα, σε ό,τι αφορά θεσμικά και μη ζητήματα που αγγίζουν μεταξύ άλλων θέματα φορολόγησης και δασμών, καταπολέμησης του λαθρεμπορίου και παραεμπορίου, καθώς και τα ζητήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης. Προς αυτή την κατεύθυνση, η ΕΕΚ πραγματοποίησε μέσα στη χρονιά σειρά θεσμικών συναντήσεων με εκπροσώπους της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης, στις οποίες ανέδειξε τις αρνητικές συνέπειες από την επιβολή του ΕΦΚ στον καφέ.

NEW ENTRY
Η εταιρεία Resoul, μετά από μακρά πορεία στον κλάδο των εστιών γκαζιού ασφαλείας, μπαίνει στον χώρο του ελληνικού καφέ, λανσάροντας τον νέο ελληνικό καφέ Ελ Γκρέκο. Σύμφωνα με την εταιρεία Resoul, στόχος είναι η δημιουργία μίας ολοκληρωμένης εμπειρίας ελληνικού καφέ για τους καταναλωτές, υπό το μήνυμα «ο καφές Ελ Γκρέκο, ο ελληνικός απ’ την αρχή!». Ο καφές Ελ Γκρέκο διαθέτει διακριτική οξύτητα και πλούσιο καϊμάκι. Δημιουργήθηκε από τη σύνθεση ποικιλιών καφέ Arabica από τη Λατινική Αμερική και Robusta από την Ασία.

BUSINESS NEWS
- Από την 1η Ιανουαρίου 2018, έχει τεθεί σε ισχύ η συγχώνευση των εταιρειών ΚΑΦΕΑ Εμπορική Τεχνική ΑΕ και Attica Terra Food & Drinks AEBE, με απορρόφηση της πρώτης από τη δεύτερη. Η εταιρεία που προκύπτει από τη συγχώνευση φέρει την επωνυμία Kafea Terra Food & Drinks AEBE, συνεχίζοντας τη δραστηριοποίησή της στην αποκλειστική εισαγωγή και διάθεση προϊόντων υψηλής ποιότητας, διεθνούς φήμης και αναγνωρισιμότητας με ναυαρχίδα τον espresso illy, καθώς και στην παραγωγή του espresso Dimello στην Ελλάδα και διάθεσή του, τόσο στην εγχώρια, όσο και στη διεθνή αγορά.

- Την ολοκλήρωση νέας επένδυσης 8,5 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο καφέ στα Οινόφυτα ανακοίνωσε τον περασμένο Οκτώβριο η Nestle Ελλάς. Η επένδυση αφορά σε νέες εγκαταστάσεις καβουρδίσματος ελληνικού καφέ και εντάσσεται σε ευρύτερο επενδυτικό πλάνο συνολικού ύψους άνω των 20 εκατ. ευρώ για την τελευταία τριετία. Στο εργοστάσιο των Οινοφύτων γίνεται η συνολική παραγωγή του ελληνικού καφέ Λουμίδης Παπαγάλος καθώς και η συσκευασία του στιγμιαίου Nescafe Classic για την ελληνική αγορά. Όπως επισημάνθηκε, η επένδυση αυξάνει σημαντικά τις δυνατότητες για εγχώρια παραγωγή (ήδη το 63% του ετήσιου κύκλου εργασιών προέρχεται από προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα), αλλά και τη δυνατότητα για παραγωγή που προορίζεται για εξαγωγές.

- Τα Καφεκοπτεία Λουμίδη γιόρτασαν 100 χρόνια λειτουργίας από την ίδρυσή τους, με μήνυμα «100 χρόνια στις καρδιές σας». Οι εκδηλώσεις εορτασμού των 100 χρόνων ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2018 με μια γιορτή για τους εργαζόμενους των Καφεκοπτείων Λουμίδη, θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και θα κορυφωθούν στις αρχές του 2020 όταν θα συμπληρωθούν και επίσημα τα 100 χρόνια λειτουργίας της εταιρείας.

«ΚΟΚΚΟΙ» ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ
Η Lavazza παρουσίασε την άνοιξη του 2018 το νέο συγκρότημα γραφείων της έκτασης 30.000 τμ στο Τορίνο της Ιταλίας, με την ονομασία Nuvola (σύννεφο, στα ιταλικά). Το Nuvola Lavazza είναι ένα πρωτοποριακό κτήριο γραφείων που σχεδιάστηκε για την ευημερία των εργαζομένων και με τον ύψιστο σεβασμό για το περιβάλλον. Πρόκειται για ένα γκουρμέ εστιατόριο και σύμβολο μιας νέας φιλοσοφίας για μια ανέμελη και ανεπίσημη γαστρονομία, ενώ αποτελεί και μουσείο που αποκαλύπτει το σύμπαν του καφέ, την ιεροτελεστία του και τις επιτυχίες επικοινωνίας της Lavazza.

Επίσης, είναι μια πλατεία ανοιχτή στο κοινό και ένας μεγάλος χώρος εκδηλώσεων για συζητήσεις, συνέδρια και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις. Με μια επένδυση που υπερβαίνει τα 120 εκατ. ευρώ, το Nuvola Lavazza ενσαρκώνει τις αξίες της εταιρείας και την ιστορία της. Το έργο, που σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Cino Zucchi, έχει σχεδιαστεί με σκοπό να εμπνέει τους ανθρώπους, να καλλιεργεί τον διάλογο, να προσφέρει πολιτιστικές, κοινωνικές, επιχειρηματικές και γαστρονομικές εμπειρίες.

FOCUS POINTS
- Η εικόνα της ελληνικής αγοράς καφέ παρουσιάζει διακυμάνσεις για τις διαφορετικές κατηγορίες, ενώ οι θεσμικές εξελίξεις πολλαπλασιάζουν τις προκλήσεις
- Τα coffee brands αναπτύσσουν τη στρατηγική τους γύρω από τους άξονες της καινοτομίας, της τεχνολογίας και της εξατομίκευσης
- Η επικοινωνία της κατηγορίας περιστρέφεται γύρω από τον πυλώνα του συναισθήματος, με storytelling με έντονο το στοιχείο του χιούμορ και επίκεντρο τις ανθρώπινες σχέσεις
- Οι μάρκες αναλαμβάνουν διαδραστικές και engaging πρωτοβουλίες προκειμένου να προσεγγίσουν το κοινό και να το μυήσουν στη φιλοσοφία τους
- Η διεθνής αγορά καφέ αναμένεται να αναπτυχθεί με ετήσιο ρυθμό της τάξης του 5,5% για την περίοδο 2018-2023, ανοίγοντας διαρκώς νέες δυνατότητες για τα brands που δραστηριοποιούνται στους κόλπους της
- Οι millennials οδηγούν τη διεθνή κατανάλωση καφέ, χάρη και στην τάση τους να υιοθετούν την τεχνολογία και τον σύγχρονο εξοπλισμό
- Η Ελληνική Ένωση Καφέ συμπληρώνει έναν χρόνο δράσης, έχοντας αναλάβει την προώθηση και προβολή των θέσεων των επαγγελματιών του κλάδου στην Ελλάδα, σε ό,τι αφορά θεσμικά και μη ζητήματα

Marketing Week (T. 1555)
« 1 2 3 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778