Ο κλάδος του αυτοκινήτου στην Ελλάδα ήταν από τους πρώτους που «χτυπήθηκε» από την οικονομική κρίση.

Δεν θα ήταν υπερβολή να πει κανείς ότι η κρίση λειτούργησε ως Αρμαγεδών για το αυτοκίνητο, αλλάζοντας δραματικά το τοπίο στον κλάδο. Αυτή είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη έχει να κάνει με τις τεχνολογικές εξελίξεις, οι οποίες διαμορφώνουν ένα νέο πεδίο ανάπτυξης για το αυτοκίνητο. Και αναφέρομαι στην ηλεκτροκίνηση, στην συνδεσιμότητα, στην αυτονομία, σε στοιχεία που διαμορφώνουν ένα εντελώς νέο – όσο και αχαρτογράφητο – τοπίο γι’ αυτόν. Σε κάθε περίπτωση, οι τεχνολογικές εξελίξεις σε συνδυασμό με την σταθεροποίηση – σε έναν βαθμό – του οικονομικού κλίματος, βοηθούν στην ανάκαμψη του κλάδου, αφού όπως δείχνουν τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, οι πωλήσεις ακολουθούν ανοδική τροχιά, ενώ οι μάρκες εμπλουτίζουν το επικοινωνιακό τους mix με νέες συνεργασίες, αλλά και engaging ενέργειες.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, η άνοδος των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων ήταν 13% τον Οκτώβριο έναντι Οκτωβρίου του 2017, ενώ το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2018, οι ταξινομήσεις καινούριων επιβατικών είναι διευρυμένες κατά 19,7%, ως προς το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους. Παρά τη συνεχιζόμενη άνοδο ωστόσο, η αγορά αυτοκινήτου το πρώτο δεκάμηνο του 2018 κινήθηκε κατά 61,8% χαμηλότερα ως προς τον μέσο όρο προ κρίσης, δηλαδή το διάστημα 2000-2009.

Ίσως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο ωστόσο, έχει να κάνει με τη νέα στρατηγική marketing που εξελίσσουν τα brands αυτοκινήτου, με το digital communication να είναι πλέον πρωταγωνιστής, αφού το καταναλωτικό κοινό στρέφεται στις διαδικτυακές πηγές για την ενημέρωση σχετικά με τις νέες κυκλοφορίες και τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε οχήματος. Η δυνατότητα για personalization που προσφέρει το digital, μέσα από διαδραστικά online εργαλεία, αλλάζει άρδην το παιχνίδι. Διαβάστε τις διαστάσεις της νέας πραγματικότητας στο marketing αυτοκινήτου, στο σχετικό ρεπορτάζ που ετοιμάσαμε.