Η ανακοίνωση του The Gin Guide για τους νικητές των 2018 Global Gin Awards τα λέει όλα: «Grace Gin has made a statement in putting Greece on the gin map».

Ποιος θα το φανταζόταν ότι ένα gin που δημιουργήθηκε και παράγεται στην Ελλάδα, από Έλληνες ποτοποιούς και με συνταγή που βασίζεται σε Ελληνικά βότανα, θα ψηφιζόταν σε ένα σημαντικό διεθνή διαγωνισμό ως το καλύτερο στον κόσμο για το 2018 στην κατηγορία Distilled Gin (Non-London Dry), και μάλιστα ανάμεσα σε πάμπολλες υποψηφιότητες από 19 διαφορετικές χώρες; Ειδικά όταν έχει δημιουργηθεί από τρεις γυναίκες που μας απέδειξαν ότι ο χώρος των αλκοολούχων ποτών μπορεί να μην είναι τόσο ανδροκρατούμενος όσο μπορεί να πιστεύουμε;

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ήταν το 2016 όταν οι τρεις Ελληνίδες, η μία έμπειρο στέλεχος επιχειρήσεων και οι άλλες δύο δεύτερη γενιά οικογένειας ποτοποιών, έθεσαν ως όραμά τους να δημιουργήσουν κάτι που αρχικά ακούγεται παράδοξο: ένα Ελληνικό gin, εξαιρετικής ποιότητας, το οποίο να μπορούσε να ανταγωνιστεί ισάξια τα πιο ακριβά brands της αγοράς. Επί σχεδόν ένα χρόνο ερευνούσαν και πειραματίζονταν με διαφορετικά ελληνικά βότανα μέχρι να καταλήξουν στην τελική συνταγή που έδινε ένα ποτό πλούσιο σε μοναδικά αρώματα που σε τυφλές δοκιμές συνήθως ξεπερνούσε ακόμα και την ηγετική μάρκα ηγέτη της κατηγορίας του super premium gin.

Ακολούθησε η διαδικασία branding, κατά την οποία η συνεργασία των τριών γυναικών προκρίθηκε ως ιδιαίτερα ενδιαφέρον συστατικό στοιχείο της νέας μάρκας. Αυτή η επιλογή οδήγησε στη δημιουργία της ταυτότητας του οίκου Three Graces Distilling και ακολούθως στην ονομασία Grace Gin και στο σχεδιασμό της εντυπωσιακής ετικέτας, η οποία απεικονίζει με χιούμορ τρεις γυναίκες ανάμεσα σε βότανα, ντυμένες με βρετανικά ρούχα αλλά κρατώντας μια ελληνική σημαία.

Ήδη από τις πρώτες ημέρες παρουσίασης του στην αγορά, το Grace γνώρισε επιτυχία που ξεπέρασε κάθε προσδοκία, με αποτέλεσμα οι πρώτες ποσότητες που είχαν παραχθεί να εξαντληθούν πολύ γρήγορα, τοποθετούμενες στα καλύτερα ελληνικά bars και εξαγόμενες σε χώρες της Ευρώπης. Και η αναγνώριση συνεχίστηκε με αποτέλεσμα σήμερα το Grace Gin να εξάγεται σε Γερμανία, Αυστρία, Αγγλία, Κύπρο και Βέλγιο ενώ σύντομα θα το δούμε να ταξιδεύει στην Ολλανδία και στην Αμερική! Μια ωραία ιστορία branding που δείχνει ότι όταν συνδυάζονται το όραμα με την ικανότητα, η επιμονή με την υπομονή, η σκληρή προσπάθεια με τη μεθοδικότητα και η σωστή στρατηγική με τη δημιουργικότητα, μπορούμε να δημιουργούμε ανταγωνιστικά ελληνικά brands ακόμα και στις πιο απροσδόκητες κατηγορίες.