Με 26 βραβεία στα Εvent Αwards 2017, ανάμεσα στα οποία και το Event Production Company of the Year, η εταιρεία Amuse Concept Events δικαιώνεται για το θάρρος της εν καιρώ κρίσης να αφήσει πίσω το comfort zone της και να ξεχυθεί με πείσμα στον σκληρό στίβο του event management, εντός και εκτός Ελλάδας.

Ο Βασίλης Μεντζελόπουλος, Managing Partner της Amuse Concept Events, στον ευχαριστήριό του λόγο στα Event Awards 2017 αναφέρθηκε στην εταιρεία ως «λίγο outsider». Και αυτό, διότι χωρίς να ανήκει σε διαφημιστικά δίκτυα και χωρίς άλλες δικλίδες ασφαλείας, o μεγαλύτερος όγκος εργασιών της Amuse είναι project που αναλαμβάνει κατευθείαν από τον πελάτη. Έτσι, τα brief εξυπηρετούνται αυτόνομα, με τους 42 συνεργάτες της Amuse να συνθέτουν τις ειδικότητές τους δημιουργικά και να τρέχουν ως «περιοδεύων θίασος» για να ανταπεξέλθουν στην κάθε πρόκληση. Εδώ, μας μιλάει για τη σημασία μιας τέτοιας ενωμένης ομάδας, την ανάγκη για εξωστρέφεια, τις τεχνολογικές εξελίξεις στον κλάδο, αλλά και για την ανάγκη για θεωρητικό υπόβαθρο στο event management.

MW: H Amuse ως εταιρεία «ανδρώθηκε» μέσα στα χρόνια της κρίσης, για να φτάσει σήμερα να διακρίνεται για τη δημιουργικότητά της και το έργο της. Ποιες ήταν οι δυσκολίες, αλλά και οι ευκαιρίες που παρουσιάστηκαν στον δρόμο σας, στη διάρκεια αυτής της πορείας;
Βασίλης Μεντζελόπουλος: Η κρίση έδωσε σε όλους μας κίνητρα να δούμε τα πράγματα αλλιώς! Να επανεξετάσουμε το μοντέλο της δουλειάς μας, να σκεφτούμε τι νέο έχουμε να παρέχουμε, πώς μπορούμε να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες σε χαμηλότερο κόστος, αλλά και πώς μπορούμε να αναπτύξουμε τις δραστηριότητές μας σε νέα πεδία. Γιατί, τελικά, η λύση στην κρίση στον δικό μας τομέα είναι να μπορείς να κρατάς ζωντανό το ενδιαφέρον του κοινού στο όποιο απευθύνεσαι κάθε φορά χωρίς τεράστια budget, αλλά με έξυπνα concept και δημιουργική προσέγγιση σε όλα τα επίπεδα. Τα τελευταία χρόνια μάθαμε όλοι να ξεπερνάμε τα στεγανά μας, να αφήνουμε πίσω το comfort zone μας, να τολμάμε περισσότερο και να δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό σε ό,τι κάνουμε. Άρα η ομάδα της Amuse – η ψύχη της εταιρείας δηλαδή – είναι πολύ σημαντικό να είναι ευέλικτη και έτοιμη να αντιμετωπίσει κάθε είδους πρόκληση. Είμαστε μια πολυσυλλεκτική ομάδα που αποτελείται από παραγωγούς, σκηνοθέτες, κειμενογράφους, strategists, επικοινωνιολόγους και τεχνικούς που, με την υποστήριξη του client service, μπορούν να ανταπεξέλθουν σε ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς! Όλη η ομάδα μας αποτελείται από πολυτάλαντα στελέχη, άλλοι με την πολυετή εμπειρία τους και άλλοι με τη φρεσκάδα της ηλικίας τους, όλοι όμως με το πάθος τους για τα events, αποτελούν μια οικογένεια και μοιράζονται το ίδιο όραμα που έχουμε χτίσει μαζί, βήμα βήμα. Βέβαια, εκτός από αυτή την ομάδα έχουμε και ένα μεγάλο δίκτυο εξωτερικών συνεργατών από την ελληνική και την παγκόσμια αγορά με τους οποίους συνεργαζόμαστε από συχνά ως πολύ συχνά, προκειμένου να έχουμε πάντα σύγχρονες, άρτιες και διαφοροποιημένες λύσεις για τις ανάγκες των πελατών μας.
Φυσικά, χωρίς τους αντίστοιχους πελάτες που σε εμπιστεύονται και σου προσφέρουν τη δυνατότητα να δημιουργήσεις, να δοκιμάσεις νέα πράγματα, να κάνεις διαρκώς υπερβάσεις, τίποτα από αυτά που πετυχαίνει η Amuse δεν θα ήταν εφικτό. Και σε αυτόν τον τομέα έχουμε σταθεί εξαιρετικά τυχεροί, γιατί είχαμε και έχουμε την ευκαιρία και τη χαρά να δουλεύουμε με κάποιους από τους πιο δυναμικούς πελάτες της αγοράς, τόσο σε τοπικό, όσο και σε ευρωπαϊκό ή παγκόσμιο πεδίο.

Είστε μια εταιρεία που έχετε αναλάβει σημαντικά projects από το εξωτερικό. Ποια η σημασία της εξωστρέφειας για μια επιχείρηση σήμερα; Σε τι διαφέρουν οι απαιτήσεις σε συνεργασίες με πελάτες του εξωτερικού και ποια τα εφόδια που πρέπει να διαθέτει μια επιχείρηση;
Θεωρώ την εξωστρέφεια βασικό συστατικό της ανάπτυξης γενικά. Ειδικά στην περίπτωσή μας, οι δουλειές από το εξωτερικό μας δίνουν την ευκαιρία να ερχόμαστε αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις: νέα μοντέλα συνεργασίας, νέους ανθρώπους, διαφορετικούς πολιτισμούς, νέες τεχνικές και τεχνολογίες. Όσο ανοίγεις τους ορίζοντές σου, τόσο πας τη δουλειά σου ένα βήμα παρακάτω.
Στην Amuse επενδύουμε σταθερά στην ανάπτυξη, στοχεύοντας σε εταιρικό κοινό από την Ευρώπη και τα Βαλκάνια. Μέσα από το γραφείο μας στο Βουκουρέστι, αλλά και την εξωστρέφεια του κεντρικού μας γραφείου στην Αθήνα, εξυπηρετούμε εισερχόμενα συνέδρια και εταιρικές διοργανώσεις, αλλά και υλοποιούμε προγράμματα στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιο – Ανατολικής Ευρώπης, όπου έχουμε αναπτύξει συμμαχίες με εταιρείες του χώρου μας και έτσι λειτουργούμε ως πόλος έλξης αντίστοιχων εκδηλώσεων από όλα τα σημεία του πλανήτη. Παράλληλα, η Αmuse έχει ειδικό τμήμα Β2Β που υποστηρίζει διοργάνωση γάμων από το εξωτερικό στην Ελλάδα (destination weddings), στο οποίο συνεργάζεται με κάποιους από τους μεγαλύτερους wedding planners του κόσμου. Οι απαιτήσεις στις συνεργασίες με εταιρείες του εξωτερικού δεν αλλάζουν ιδιαίτερα, απλώς είναι περισσότεροι οι standardized έλεγχοι που χρειάζονται για να ενταχθεί η εταιρεία στο δίκτυο προμηθευτών. Ένα απλό παράδειγμα είναι ότι οι περισσότερες εταιρείες από το εξωτερικό, αλλά και πολυεθνικές που έχουν βάση και στην Ελλάδα, ζητούν πιστοποίηση ISO για τη λειτουργία μας, πριν μας εντάξουν στο δίκτυό τους.

Στο site σας μπορεί να δει κανείς ότι προσφέρετε σεμινάρια πάνω στο event management. Ποια ανάγκη δημιούργησε αυτή την υπηρεσία; Πιστεύετε πως η εκπαίδευση που παρέχεται στη χώρα μας στα επαγγέλματα που άπτονται του χώρου σας είναι επαρκής;
Στον χώρο του event management εργάζονται άνθρωποι με γνώσεις τεχνικές και καλλιτεχνικές καθώς και άνθρωποι από άλλους χώρους με σπουδές εξαιρετικές. Εγώ, για παράδειγμα, ξεκίνησα από Πολιτικός Μηχανικός με παράλληλες σπουδές στο marketing. Ο κυριότερος δάσκαλός μου στα events υπήρξε μόνο η… αγάπη μου για αυτό που έκανα. Υπάρχει λοιπόν ένα κενό στην εκπαίδευση. Έτσι γεννήθηκε η ιδέα του Amuse School of Events, μίας σειράς σεμιναρίων σε κύκλους διάρκειας 16 ωρών ο κάθε ένας, που προσφέρουν τη δυνατότητα να αποκτήσει κανείς γνώσεις για ολόκληρο το φάσμα του event management: από την ιδέα, τον σχεδιασμό, την οργάνωση και την παραγωγή ενός event. Η εκπαίδευση ολοκληρώνεται με τη φυσική παρουσία των μαθητών με ενεργό ρόλο σε κάποια events. Tα σεμινάρια γίνονται δύο φορές τον χρόνο και απευθύνονται σε φοιτητές, σπουδαστές, αλλά και επαγγελματίες από πολλές και διαφορετικές επαγγελματικές δραστηριότητες. Για παράδειγμα, επαγγελματίες που ασχολούνται με το marketing και την επικοινωνία και είναι πιο πιθανό να θέλουν να έχουν μία ουσιαστική εικόνα για το event management. Όμως, μην παραβλέπουμε το γεγονός ότι και οι πιο πολλές επιχειρήσεις έχουν παρόμοιες ανάγκες, είτε για να διοργανώνουν εκδηλώσεις οι ίδιοι, αλλά και για να έχουν καλύτερη κατανόηση του τι σημαίνει παραγωγή και πώς να επιμελούνται την υλοποίηση, όταν συνεργάζονται με μία εταιρεία παραγωγής.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Υπάρχει κάτι στον ορίζοντα;
Οι δραστηριότητές μας έχουν επεκταθεί σε νέους τομείς εκτός event management. Από πρόπερσι κάναμε και συνεχίζουμε να κάνουμε κάποιες θεατρικές παραγωγές στο πλαίσιο υποστήριξης των καλλιτεχνικών project των μελών της ομάδας μας και πολύτιμων δημιουργικών συνεργατών. Θεατρικές παραγωγές όπως, «ο Πατέρας»/2015 στο θέατρο Πειραιώς 131, η «Φανταστικότητα»/2017 στο θέατρο Πόλις και φέτος «Το Κομμάτι» στο θέατρο Χώρα, ενώ από πέρσι μπήκαμε και στον χώρο της τηλεοπτικής παραγωγής με τρείς σειρές-ντοκιμαντέρ, που δημιουργήθηκαν για την πλατφόρμα του Cosmote TV («Φάροι», «Κορυφές», «Κυνηγώντας το Όνειρο»). Η πιο πρωτότυπη ιδέα που υλοποιούμε αυτό το διάστημα και υπολογίζουμε να είναι στον αέρα τον Οκτώβριο, είναι η ιντερνετική εκπομπή Lebee. Ο Lebee και η οικογένειά του είναι δημιούργημα του αναγνωρισμένου συγγραφέα παιδικής λογοτεχνίας Γιώργου Δ. Λεμπέση. Πρόκειται για πλάσματα από τον πλανήτη Lebeeland, του όποιου τα ορυχεία φαντασίας προμηθεύουν τη Γη με φαντασία. Η επίσκεψη του Lebee και της οικογένειάς του στη Γη γίνεται η αφορμή για να αναπτυχθούν, μέσα από την εξερεύνησή τους στην Ελλάδα, θεματικές εκπομπές ποικίλου περιεχομένου και καταπληκτικού χιούμορ. Η ιδιαιτερότητα της εκπομπής έχει να κάνει με το πρωτότυπο σενάριο, τη σουρεάλ ιδέα που συνδυάζεται με ρεαλιστικά στοιχεία, το έξυπνο product placement, το ιδιαίτερο post production και γενικότερα την αισθητική της. Πρόκειται για μια από τις πιο ακριβές παραγωγές σε ιντερνετικό περιβάλλον, σε σκηνοθεσία Εμμανουήλ Μανιού. Έχουμε πολλά ακόμα στα σκαριά, γιατί όπως μπορεί να καταλάβατε ήδη είμαστε λίγο… ανήσυχα πνεύματα, αλλά δυστυχώς δεν είναι όλα ανακοινώσιμα! Θα χρειαστεί να παραμείνετε συντονισμένοι στο www.amuse.gr.

«Η τεχνολογία είναι και αυτή άλλο ένα μέσο που μας βοηθάει να ενεργοποιούμε τους ανθρώπους»
Ποιες είναι οι εξελίξεις στον χώρο του event production τα τελευταία χρόνια;
Πώς έχουν επηρεάσει οι νέες τεχνολογίες τον κλάδο σας; Υπάρχουν trends που επικρατούν;
Έχει περάσει η εποχή που η τεχνολογία σε μια εκδήλωση είχε σκοπό να εντυπωσιάσει σαν πυροτέχνημα. Κανείς δεν θα νοιαστεί πραγματικά εάν χρησιμοποιήσεις τελευταία τεχνολογία ή παρουσιάσεις το μεγαλύτερο, το ακριβότερο, το καλύτερο γιατί πλέον όλα αυτά θεωρούνται δεδομένα σε όλο τον κόσμο… Χρησιμοποιούμε τεχνολογία σε καθετί που κάνουμε, είτε τεχνολογία θεάματος, είτε δεκάδες ιδέες εφαρμοσμένες σε engagement apps. Συνεργαζόμαστε με δημιουργούς digital εφαρμογών από όλο τον κόσμο, ώστε να προσφέρουμε στους πελάτες μας έξυπνα concept, απλά και φιλικά στη χρήση. Η τεχνολογία είναι και αυτή άλλο ένα μέσο που μας βοηθάει να ενεργοποιούμε τους ανθρώπους προς κάποια κατεύθυνση. Το motto μας είναι «Feel, then Think» που σημαίνει «Νιώσε, μετά σκέψου». Η δουλειά μας είναι ένα συνεχές story telling που σκοπό έχει να κάνει τους ανθρώπους πιο χαρούμενους, δημιουργικούς και παραγωγικούς.