Marketing Week - Retail καυσίμων: Με κινητήρια δύναμη τα καινοτόμα προϊόντα και το cx

Σάββατο, 25 Μαΐου 2019

Είσοδος Χρήστη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Retail καυσίμων: Με κινητήρια δύναμη τα καινοτόμα προϊόντα και το cx

7 Ιανουαρίου 2019 | 09:15 Γράφει η Ευγενία  Κουτήφαρη Topics: Trends,Ενέργεια / Περιβάλλον

Αναβάθμιση πρατηρίων, εμπλουτισμός παρεχόμενων υπηρεσιών, επιβράβευση των καταναλωτών, νέα καύσιμα προηγμένης τεχνολογίας. Όλα τα προηγούμενα συνθέτουν ένα ολοκληρωμένο customer experience, στην προσπάθεια των εταιρειών να προσελκύσουν τους καταναλωτές και να επιτύχουν engagement.

Με την εγχώρια αγορά καυσίμων να κινείται πτωτικά το 2017, οι εταιρείες του κλάδου επενδύουν στην καινοτομία, στην αναβάθμιση των σημείων επαφής με τον καταναλωτή, στους ποιοτικούς ελέγχους και στα προγράμματα επιβράβευσης, με έναν και μόνο στόχο: να προσελκύσουν τον καταναλωτή.

Σύμφωνα με μελέτη της Infobank Hellastat, το 2017 στην εγχώρια αγορά καταναλώθηκαν συνολικά 6,9 εκατ. τόνοι καυσίμων, ποσότητα χαμηλότερη σε σχέση με το προηγούμενο έτος κατά 2,1% (ή κατά 144.800 τόνους), έναντι οριακής μείωσης 0,8% το 2016. Η κάμψη του τελευταίου έτους αποδίδεται κυρίως στη βενζίνη, η κατανάλωση της οποίας υποχώρησε περαιτέρω κατά 3,4%, γεγονός που σχετίζεται με τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες και τη μετακίνηση των καταναλωτών, λόγω της αύξησης στον ΕΦΚ από 01/01/2017, στα φθηνότερα πετρέλαιο κίνησης και autogas.

Σύμφωνα με τον Νικόλα Γκουζέλο, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της IBHS, «παρά τη διαφαινόμενη βελτίωση των μακροοικονομικών συνθηκών της χώρας, η αγορά καυσίμων δεν θα ανακάμψει αν δεν υλοποιηθούν παρεμβάσεις για τη φορολογική ελάφρυνση των καταναλωτών μέσω της μείωσης των υψηλών ΕΦΚ, ώστε να υποχωρήσουν οι τιμές λιανικής, ιδίως στη βενζίνη. Πάντως, μετά και τις τελευταίες αυξήσεις στους έμμεσους φόρους, θετικές προοπτικές εντοπίζονται στο πετρέλαιο κίνησης και στο υγραέριο, τα οποία έχουν ήδη αρχίσει να υποκαθιστούν την ακριβότερη βενζίνη».

Την πτωτική τάση στην αγορά επιβεβαιώνει και η Ελευθερία Καμπά, Marketing Manager στη Revoil. Όπως επισημαίνει, «η συνολική αγορά καυσίμων συνεχίζει την πτωτική τάση της τελευταίας τριετίας με μέση μείωση 2,0% για το 2018. Συγκεκριμένα, η βενζίνη και το πετρέλαιο θέρμανσης βαίνουν μειούμενα σε αντίθεση με το πετρέλαιο κίνησης, του οποίου βέβαια η αυξητική τάση παρουσιάζει ύφεση κυρίως κατά τη διάρκεια του β’ εξαμήνου του έτους.

Σε συνδυασμό με τη μείωση των σημείων πώλησης καυσίμων, λόγω οικονομικών δυσχερειών, συμπιεσμένων περιθωρίων και πτώσης της κατανάλωσης, είναι ξεκάθαρο ότι όλοι όσοι επιχειρούν στον κλάδο και προσβλέπουν στην βιώσιμη ανάπτυξη της επιχείρησής τους, αναζητούν το insight που θα αποτελέσει το αντιστάθμισμα στην ύφεση. Προς αυτή την κατεύθυνση ήδη βλέπουμε να γίνονται επενδύσεις σε τρία επίπεδα: Στα νέας γενιάς εμπλουτισμένα καύσιμα, στη διεύρυνση των υπηρεσιών που λαμβάνει κανείς στον χώρο ενός πρατηρίου και στις συνέργειες των καυσίμων με άλλες μορφές ενέργειας».

ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΑ ΜΕ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
Η Revoil, σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και Διεθνή Ερευνητικά Κέντρα, δημιούργησε το ειδικά εμπλουτισμένο Diesel Revolution. Συγκεκριμένα, το Diesel Revolution υπόσχεται μακροζωία του κινητήρα, ενισχυμένη απόδοση και οικονομία, περιορισμό του αφρισμού για γρήγορο και σίγουρο γέμισμα του ρεζερβουάρ, μείωση θορύβου του κινητήρα και μείωση εκπομπών ρύπων και καπνού για καθαρότερο περιβάλλον. Σύμφωνα με την Ελευθερία Καμπά, το συγκεκριμένο λανσάρισμα υποστηρίχτηκε από καμπάνια, με σήμα τον πάνθηρα, τόσο Above the line σε τηλεόραση, έντυπα, internet, όσο και Below the line με θεματικά events και προωθητικές ενέργειες σε επιλεγμένα πρατήρια.

Η Shell δημιούργησε τη νέα γενιά καυσίμων Shell V-Power με ενισχυμένη τεχνολογία Dynaflex. Τα νέα καύσιμα Shell V-Power ενσωματώνουν νέα πρόσθετα για να προσφέρουν καλύτερη απόδοση και αποτελεσματικότητα. Η βενζίνη Shell V-Power και Shell V-Power Racing προστατεύει τον κινητήρα του αυτοκινήτου από την εκκίνηση και για κάθε χιλιόμετρο. Το νέο πρόσθετο με τεχνολογία Dynaflex βοηθάει στην απομάκρυνση έως και του 80% των ιζημάτων που μειώνουν την απόδοση του κινητήρα. Επίσης, περιέχει νέο συστατικό μείωσης τριβών, σε διπλάσια ποσότητα απ’ ότι στην προηγούμενη σύνθεσή της. Η σειρά περιλαμβάνει και πετρέλαιο Shell V-Power Diesel.

Στα τελευταία προϊόντα της BP περιλαμβάνονται καύσιμα με τεχνολογία Active, ενάντια στη βρωμιά για τους βενζινοκινητήρες. Τα συγκεκριμένα καύσιμα ΒΡ απομακρύνουν τη βρωμιά που αφήνουν τα κοινά καύσιμα στο εσωτερικό του κινητήρα και σταματούν την επανεμφάνισή της. Με συνεχή χρήση, βοηθούν στη διατήρηση της ομαλής και αποδοτικής λειτουργίας του κινητήρα, και βοηθούν στη μείωση των πιθανοτήτων να χρειαστεί το αυτοκίνητο συντήρηση εκτός προγράμματος.

Το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της Τεχνικής Διευθύνσεως της Αιγαίον Οιλ ΑΕ, σε συνεργασία με έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές προσθέτων στον κόσμο, ανέπτυξε την νέα αμόλυβδη βενζίνη η οποία περιέχει τεχνολογικά προηγμένα πολυλειτουργικά πρόσθετα τελευταίας γενιάς, και διατίθεται σε επιλεγμένα πρατήρια του δικτύου της Aegean, με την εμπορική ονομασία D-Force Aegean Unleaded. Η συνεχής χρήση της νέας αυτής αμόλυβδης βενζίνης ισχυρίζεται ότι μειώνει την κατανάλωση καυσίμου μέχρι και 3%, διατηρεί όλο το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου καθαρό, συντελεί στη μείωση τριβής και βελτιώνει την οδηγική συμπεριφορά του οχήματος. Η σειρά περιλαμβάνει και ντίζελ.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ RETAIL ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ LOYALTY
Εκτός από την καινοτομία στα προϊόντα καυσίμου, οι εταιρείες επενδύουν, παράλληλα, στην αναδιαμόρφωση των πρατηρίων τους και στην παροχή περισσότερων υπηρεσιών στους καταναλωτές, ενώ σημαντικό κομμάτι αποτελούν και τα προγράμματα επιβράβευσης. Πλέον, σχεδόν όλες οι εταιρείες διαθέτουν loyalty κάρτα, επιβραβεύοντας τους καταναλωτές για τη προτίμησή τους, με δώρα, εμπειρίες, προσφορές και εκπτώσεις.

Ενδεικτικά, αυτά τα Χριστούγεννα, η Avin, ανταποδίδοντας την εμπιστοσύνη των πελατών της που συμμετέχουν στο πρόγραμμα επιβράβευσης Avin Κερδίζω, ανταμείβει τις αγορές τους με διπλούς, τριπλούς και τετραπλούς πόντους, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε όλους να αποκτήσουν εύκολα και άμεσα δωροεπιταγές. Επιπρόσθετα, κάθε οδηγός που επιλέγει τα πρατήρια καυσίμων Avin για τον ανεφοδιασμό του οχήματός του, θα έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει ένα παιδικό άλμπουμ με αυτοκόλλητα Avin, με αγορά καυσίμων από 25 ευρώ.

Η στρατηγική της Revoil στηρίζεται, όπως επισημαίνει η Ελευθερία Καμπά, τόσο στην προσθήκη νέων σημείων στο δίκτυο των πρατηρίων της, όσο και στην προσέλκυση νέων πελατών της βιομηχανίας και της ναυτιλίας. Προτεραιότητα για την επέκταση του δικτύου πρατηρίων αποτελεί η επιλογή κομβικών σημείων εντός κύριων κυκλοφοριακών αρτηριών και μεγάλων πόλεων. «Ταυτόχρονα, στρατηγικής σημασίας αποτελεί για την εταιρεία η μέγιστη διείσδυση στα πρατήρια και η προώθηση στους τελικούς καταναλωτές της γκάμας ενισχυμένων καυσίμων Revolution, ενώ συνεχίζεται η έρευνα και ανάπτυξη με σκοπό την προσφορά περισσότερων “Revolution” επιλογών στον τελικό καταναλωτή», καταλήγει η ίδια.

ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΛΠΕ ΚΑΙ ΟΠΑ
Οι εταιρείες του κλάδου είναι παρούσες και στον τομέα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, με δράσεις για τον άνθρωπο, την κοινωνία, το περιβάλλον. Μία από τις πλέον πρόσφατες είναι το μνημόνιο συνεργασίας, τριετούς διάρκειας, που συνυπέγραψαν ο όμιλος Ελληνικά Πετρέλαια το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με στόχο την υποστήριξη των νέων επιστημόνων και της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Συγκεκριμένα, ο όμιλος ΕΛΠΕ, στο πλαίσιο του εκτεταμένου προγράμματος δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που υλοποιεί, αναλαμβάνει μέχρι και την ακαδημαϊκή χρονιά 2020-2021 την υποστήριξη του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών των Τμημάτων, Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων & Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με τίτλο «Διοίκηση Επιχειρήσεων-ΜΒΑ». Επιπλέον, θα υπάρξει συνεργασία ανάμεσα σε ΕΛΠΕ και ΟΠΑ σε τομείς κοινού εκπαιδευτικού και επιστημονικού ενδιαφέροντος με γνώμονα την αριστεία, ενώ ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων ενέργειας και βιώσιμης ανάπτυξης.

Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
- Αναμένει προσωποποιημένη εξυπηρέτηση και ταχύτητα
- Εκτιμά τις κοινωνικά υπεύθυνες πρακτικές
- Αναζητά διαφάνεια τιμών
- Είναι συνδεδεμένος με πολλαπλές digital πλατφόρμες
- Επιθυμεί το φυσικό retail να συνοδεύεται από ψηφιακές επιλογές (clicks and mortar)
Πηγή: Accenture

ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΗΡΕΑΣΟΥΝ ΤΟΥΣ RETAILERS ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Disruptive Tech
Η machine-to-machine επικοινωνία και το Internet of Things «οδηγούν» το customer engagement και τη βελτίωση των λειτουργικών διαδικασιών. Έως το 2030, όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα παράγονται παγκοσμίως αναμένεται να υποστηρίζουν τεχνολογίες διασύνδεσης (connected features). Ο αριθμός των smartphones που θα κυκλοφορούν θα έχει φτάσει τα 6 δις έως το 2020, ενώ οι wearable τεχνολογίες αναμένεται να αποκτήσουν καθημερινή χρήση

Workforce patterns
Οι ευέλικτες εργασιακές ώρες και η εργασία από το σπίτι, παράλληλα με τις βελτιωμένες διαδικτυακές ταχύτητες επαναπροσδιορίζουν τις καθημερινές μετακινήσεις. Περίπου 4,2 εκατ., ή αλλιώς το 14% των εργαζομένων στο Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφηκε ως «home-workers» το 2015

Sharing economy
Οι υπηρεσίες vehicle-sharing αναδύονται και μεταβάλλουν τον τρόπο με τον οποίο μετακινούνται καταναλωτές και εταιρείες. Τα apps αναζήτησης για κοινή μετακίνηση με αυτοκίνητο καταγράφουν έως 11 εκατ. «κούρσες» ημερησίως σε όλο τον κόσμο και αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται

Customer convenience
User-friendly, cross-platform digital τεχνολογίες προσφέρουν στους καταναλωτές μια ευρεία γκάμα ευέλικτων επιλογών. Οι τεχνολογικές start-ups παρέχουν πλέον υπηρεσίες πιο γρήγορα, πιο βολικά και σε χαμηλότερο κόστος από ότι τυχόν ανταγωνιστές

Fuel diversification
Βιοκαύσιμα, LPG και μπαταρίες προσφέρουν νέες πηγές ενέργειας. Τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα είναι πλέον ευρέως διαθέσιμα, ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν ευελιξία και αυξημένες οδηγικές επιλογές
Πηγή: Accenture

Marketing Week (T. 1554)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778