O εγχώριος κλάδος της παραγωγής αναψυκτικών αναλύεται σε πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat ΑΕ (ΙΒΗS).

Σύμφωνα με τη Μαρία Θεοδοσοπούλου, Sectorial Studies Consultant, ο κλάδος των αναψυκτικών χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό συγκέντρωσης και έντονο ανταγωνισμό, καθώς σε αυτόν δραστηριοποιούνται λίγες μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις. Ωστόσο, υπάρχουν και αρκετές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες διακινούν τα προϊόντα τους κυρίως στις τοπικές αγορές. Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μετατόπιση των καταναλωτικών προτιμήσεων σε πιο υγιεινά προϊόντα, όπως είναι τα light ή zero αναψυκτικά.

Για τον λόγο αυτό, οι εγχώριες εταιρείες επενδύουν στην ανάπτυξη «πράσινων» προϊόντων, ενώ παράλληλα ενισχύουν την παρουσία τους στο εξωτερικό. Επίσης, στην αγορά εισέρχονται και εταιρείες που έχουν ως κύρια δραστηριότητα την παραγωγή προϊόντων με στέβια. Από το 2017 επικρατούν τάσεις ομαλοποίησης, χάρη και στην εξαγορά του δικτύου της Μαρινόπουλος από τη Σκλαβενίτης, αλλά και στην αύξηση της τουριστικής κίνησης. Έως και τον Απρίλιο του 2019, τα επώνυμα αναψυκτικά ενισχύθηκαν κατά 7% σε αξία πωλήσεων και 0,4% σε όγκο. Αντίστοιχα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 10,4% σε αξία και 14,3% σε όγκο πωλήσεων.