Προβληματισμό προκαλούν τα στοιχεία για τις 6 μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες παγκοσμίως.

To Publicis Group ανακοίνωσε πτώση εσόδων της τάξης του 2,7%, η οποία αμέσως οδήγησε σε μείωση της τιμής της μετοχής του κατά 13% και πτώση 4% για την WPP. Πολλοί αναρωτιούνται αν πρόκειται για μια ένδειξη της έλευσης μιας νέας ύφεσης, αν και όπως φαίνεται σηματοδοτείται μάλλον ένας βαθύτερος μετασχηματισμός του διαφημιστικού οικοσυστήματος. Διεθνείς αναλυτές βλέπουν την ανάγκη επαναδιαπραγμάτευσης του παραδοσιακού τρόπου λειτουργίας των agencies, το οποίο έχει παραμείνει εν πολλοίς αναλλοίωτο σε έναν ραγδαία μεταβαλλόμενο κόσμο.

Παρά το γεγονός ότι το τηλεοπτικό περιεχόμενο έχει προσαρμοστεί στο νέο περιβάλλον, με τους ψηφιακούς γίγαντες όπως το Netflix και το Amazon Prime να θέτουν τους όρους, οι μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες δεν δείχνουν σημεία αλλαγής. Τα μεγάλα brands συνειδητοποιούν σταδιακά ότι δεν χρειάζονται συνεργάτη αντιστοίχου μεγέθους και έρχονται αντιμέτωπα με αλλεπάλληλες αλλαγές στις ομάδες που χειρίζονται τους λογαριασμούς τους, καθώς εμβληματικά agencies αγωνίζονται να διατηρήσουν τα ταλέντα τους.

Παράλληλα, δυσαρέσκεια υπάρχει και με τους χρόνους απόκρισης, με τις εταιρείες να μετατοπίζονται από το μοντέλο των 4 pieces of content το χρόνο, στα 4.000, όπως είπε χαρακτηριστικά ο Βrad Jakeman, πρώην Πρόεδρος της PepsiCo. Σε αυτό το περιβάλλον, boutique agencies αλλά και consultancies κερδίζουν έδαφος, θέτοντας τις μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες προ των ευθυνών τους.
(Πηγή: TheDrum)