Με μεγάλους νικητές την ATCOM ως «e-Commerce Agency of the Year» και το Aegeanair.com ως «Best Greek e-shop by GRECA» τα e-volution awards 2019 ανέδειξαν για 8η χρονιά την «αφρόκρεμα» του ηλεκτρονικού εμπορίου και επιχειρείν, σε μια εκδήλωση με έντονα εορταστική διάθεση.

Η μεγάλη, ετήσια γιορτή του ελληνικού e-commerce, τα e-volution awards, που διοργανώνουν εδώ και 8 χρόνια το Marketing Week και η BOUSSIAS, σε συνεργασία με το ELTRUN, επιβράβευσε και φέτος τις βέλτιστες πρακτικές στο ηλεκτρονικό εμπόριο και επιχειρείν, με την Αιγίδα του GRECA. Περισσότερα από 500 υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου παρευρέθησαν στην τελετή απονομής, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου, στο Athenaeum InterContinental Athens, με παρουσιαστή τον Παναγιώτη Χατζηδάκη.

Όπως κάθε χρόνο, στη διοργάνωση διαγωνίστηκαν τα σημαντικότερα e-shops και e-commerce agencies της χώρας, διεκδικώντας τις μεγάλες διακρίσεις, E-Commerce Agency of the Year και Best Greek e-shop by GRECA. Φέτος, η διοργάνωση εισήγαγε για πρώτη φορά και την απονομή Platinum Award, διάκριση που απονεμήθηκε στην υποψηφιότητα η οποία συγκέντρωσε τον υψηλότερο μέσο όρο βαθμολογίας από την Κριτική Επιτροπή, ανάμεσα στο σύνολο των νικητών στην εκάστοτε κατηγορία.

Την εκδήλωση άνοιξε με χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής καθ. Γεώργιος Δουκίδης, Διευθυντής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος χαρακτήρισε τα βραβεία «τη βασική γιορτή του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας», επισημαίνοντας ότι φέτος η διοργάνωση κατέγραψε ρεκόρ συμμετοχών και είχε την πολυπληθέστερη Κριτική Επιτροπή στην ιστορία της, αποτελούμενη από 30 μέλη.

Παράλληλα, o Γ. Δουκίδης παρουσίασε τις επτά αναδυόμενες τάσεις όπως αυτές προέκυψαν μέσα από τα φετινά βραβεία και προσδιορίζουν σε μεγάλο βαθμό τον κλάδο: Λειτουργική Ωριμότητα, Πελατοκεντρικότητα, Επιχειρηματική Αναλυτική, Επανασχεδιασμός (redesign-relaunch), Τεχνολογική Αριστεία, Στρατηγική και Ανταγωνιστικότητα, Ψηφιακός Μετασχηματισμός. Κορυφαίες στιγμές της τελετής ήταν η απονομή του E-Commerce Agency of the Year στην εταιρεία ΑΤCOM και η απονομή του Best Greek e-shop by GRECA στο Aegeanair.com, το οποίο θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα European E-Commerce Awards.

Από τα πέντε συνολικά Platinum Awards που απονεμήθηκαν, δύο απέσπασαν η Sleed και η Cosmos Sport (Πελατοκεντρικότητα & Διαδικασίες και Ψηφιακή Επικοινωνία & Marketing), και από ένα απέσπασαν οι CosmoONE (Υπηρεσίες & Υποδομές Ηλ. Επιχειρείν), Παπαστράτος-IQOS (Καινοτομία & Σχεδίαση) και Aegean-Sapient-ATCOM (Εξειδικευμένες Πρακτικές & Στρατηγική). Η τελετή έκλεισε σε άκρως εορταστικό και χριστουγεννιάτικο κλίμα, με τον Παναγιώτη Χατζηδάκη να προσφέρει ένα συμβολικό χριστουγεννιάτικο δώρο στην ομάδα που έκρινε ότι διέθετε το περισσότερο κέφι και ενέργεια κατά τη διάρκεια της βραδιάς, αυτήν της εταιρείας Παπαστράτος. Χρυσοί χορηγοί της διοργάνωσης ήταν η ACS και η ATCOM και υποστηρικτές το ΕΙΠ, το Hellenic CIO Forum, η ΕΕΔΕ, η HEPIS, το IAB Hellas και ο ΣΕΠΕ.

Περισσότερες πληροφορίες, τo video της τελετής, ο πίνακας των νικητών, καθώς και φωτογραφίες από την εορταστική βραδιά διατίθενται στο site των βραβείων: www.e-volutionawards.gr.

Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Η επιτροπή που ανέλαβε την αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων, υπό την προεδρεία του καθ. Γεώργιου Δουκίδη, Διευθυντή του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου ELTRUN, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, απαρτίστηκε από τους: Δρ. Kατερίνα Φραϊδάκη, Πρόεδρος, GRECA, Μάκης Σαββίδης, Αντιπρόεδρος GRECA, CEO, Oroloi.gr, Κορίνα Παλαμίδη, ΓΓ. GRECA, Head of eCommerce, Media Markt, Βασίλης Αλεξόπουλος, Ph.D, eBusiness Project Manager, Protean Technologies, Γιώργος Αυγουστίδης, Μέλος ΔΣ GRECA, Co-Founder/CFO, Skroutz S.A., Σπύρος Αρμενιάκος, Επικεφαλής Διεύθυνσης Merchant Acquiring & Ηλεκτρονικών Πληρωμών, Τράπεζα Πειραιώς, Νίκος Βαρβαδούκας, Μέλος ΔΣ GRECA, Chief Omnichannel Officer, Cosmos Sport SA, Αδάμ Βρεχόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας, Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Λίντα Γαλαζίου, Head of Digital Performance, Aegean Airlines, Γιάννης Γεωργιάδης, Μέλος ΔΣ GRECA, Marketing Manager, Yolenis, Γιώργος Καρταλτζής, Head of Search Engine Marketing, Groupon International, Θοδωρής Κοκκινιάς, VP, Performance Marketing, Kayak, Βασίλης Κοντογιάννης, Manager eCommerce & Customer Care, Παπαστράτος, Ευάγγελος Κοτσώνης, Μέλος ΔΣ GRECA, CEO, E-satisfaction.com, Παναγιώτης Κουρουθανάσης, Αναπληρωτής Καθηγητής Πληροφοριακών Συστημάτων και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Τμήμα Πληροφορικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Βασίλης Κωστόπουλος, Marketing Manager, Zakcret Sports, Γεώργιος Λεκάκος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Aλέξανδρος Λεούσης, Μέλος ΔΣ GRECA, Συνιδρυτής, Snatch.gr, Νίκος Λιόκαλος, Τechnical Director, ΑΤCOM, Φίλιππος Μελισσουργός, eCommerce Manager, Public, Πάνος Μπάσιος, Head of Center of Digital Excellence, ΟΠΑΠ Α.Ε., Εύη Μπολομίτη, Digital Marketing & e-Commerce Senior Manager, Wind Ελλάς, Μιχάλης Μωραΐτης, Μέλος Διοικούσας Hellenic CIO Forum, Μέλος ΔΣ, European CIO Association, Γιώργος Παπαδάκης, CEO, BestPrice.gr, Κωνσταντίνος Πενλίδης, Digital Designer, Co-Founder, Digitized Conference, Γιάννης Σύρρος, Γενικός Διευθυντής, ΣΕΠΕ, Αντιπρόεδρος για την Ευρώπη WITSA, Φωτεινή Σκαπινάκη, Supply Chain Consultant, LOGIKA, Ανδρέας Στάιος, Digital Director, UM, Εκπρόσωπος IAB Hellas, Δημήτρης Τραυλός, E-Business Manager, BSB Fashion, Περικλής Τσαχαγέας, Σύμβουλος Πληροφορικής, Viohalco, Mέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Ελληνικού Ινστιτούτου Πληροφορικής & Επικοινωνιών της ΕΕΔΕ (ΕΙΠ), Νίκος Φαλδαμής, Πρόεδρος Hellenic Professional Informatics Society (HePIS) member of CEPIS, Έλια Χάραρη, Marketing Manager, ACS S.A.


BEST GREEK E-SHOP BY GRECA
«Είμαστε υπερήφανοι που θα εκπροσωπήσουμε την Ελλάδα στα European E-Commerce Awards»
«Ευχαριστούμε τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A.) και την κριτική επιτροπή για το βραβείο “Best Greek e-shop by GRECA” στα e-volution awards 2019. Είναι για εμάς μια πολύ τιμητική διάκριση και είμαστε πολύ υπερήφανοι που θα εκπροσωπήσουμε την Ελλάδα στα European E-Commerce Awards».
Ηλίας Μανδρούκας, Director Digital & Loyalty, Aegean

ΟΙ PLATINUM ΝΙΚΗΤΕΣ ΕΙΠΑΝ…
«Είναι μεγάλη τιμή και για τους 350 ανθρώπους των Cosmos Sport»
«Είναι μεγάλη τιμή και για τους 350 ανθρώπους των Cosmos Sport η διάκρισή μας στον θεσμό των e-volution awards με 2 Platinum και 6 συνολικά βραβεία. Επιπλέον, η κατάταξη του Cosmossport.gr ανάμεσα στους 5 τελευταίους φιναλίστ για τη βράβευση του e-shop of the year μας έδωσε επιπλέον χαρά. Χαρά που μοιραστήκαμε κατά το ανοιχτό Pitch τον τρόπο που εμείς εξυπηρετούμε τον πελάτη μας σε ένα ενιαίο περιβάλλον λιανικής και online. Εις το επανιδείν!»
Νίκος Βαρβαδούκας, Chief Omnichannel Officer, Cosmos Sport

«Η παρούσα βράβευση της cosmoONE καταδεικνύει την πληρότητα και ωριμότητα των λύσεων της»
«Η cosmoONE είναι εταιρεία του Ομίλου ΟΤΕ που δραστηριοποιείται από το 2001 μέσω εξειδικευμένης πλατφόρμας Ηλεκτρονικής Αγοράς σε Δημόσιους και Ιδιωτικούς Φορείς, παρέχοντας Β2Β υπηρεσίες και εφαρμογές ηλεκτρονικών προμηθειών. Στα τέλη του 2017, ανέπτυξε και παρουσίασε την πλατφόρμα ηλεκτρονικών διαγωνισμών sourceONE, η οποία συνδυάζει την πλήρη διενέργεια διαγωνιστικών διαδικασιών για φορείς του Δημόσιου Τομέα, τόσο για προϋπολογισμούς άνω του ορίου των 60.000 ευρώ, όσο και την εκτέλεση συνοπτικών διαγωνισμών και ερευνών αγοράς-αναθέσεων για αγορές κάτω του ορίου. Η πλατφόρμα αυτή χρησιμοποιείται ήδη με υψηλούς ρυθμούς, έχοντας ήδη επιτυχώς διεκπεραιώσει εντός του 2018 άνω των 118 Δημόσιων διαγωνισμών, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 850 εκατ, ευρώ.

Βασικά χαρακτηριστικά της είναι η ευχρηστία και η φιλικότητα προς τους χρήστες, ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει δοθεί σε θέματα ασφαλείας δεδομένων και εμπιστευτικότητας πληροφοριών. Η πλατφόρμα διασυνδέεται με επιχειρησιακά συστήματα Δημοσίων Φορέων, επιτρέπει πρόσβαση σε Εποπτικές Αρχές και συνεργάζεται με τις υπόλοιπες εφαρμογές της εταιρείας, όπως τις ηλεκτρονικές δημοπρασίες. Η παρούσα βράβευση της cosmoONE στα e-volution awards, όγδοη κατά σειρά, καταδεικνύει την πληρότητα και ωριμότητα των λύσεων της, καθώς και την ισχυρή τεχνογνωσία της και τεχνολογική υπεροχή της, σε θέματα ηλεκτρονικών προμηθειών».

Θανάσης Πετμεζάς, Διευθύνων Σύμβουλος, cosmoONE
«Η διάκριση του iqos.com επιβεβαιώνει τη στρατηγική μας προς το Digital Transformation»

«H βράβευση αυτή είναι πολύ σημαντική για την Παπαστράτος, μιας και αποτελεί το επισφράγισμα των προσπαθειών της εταιρείας ώστε οι digital παρεχόμενες υπηρεσίες να έχουν ένα και μόνο σκοπό, την εξυπηρέτηση και ενημέρωση των ενήλικων καπνιστών για το IQOS και την τεχνολογία Heat-Not-Burn. Στην Παπαστράτος, μέσα σε λίγους μήνες και με τη βοήθεια της τεχνολογίας, υλοποιήσαμε και ενοποιήσαμε γρήγορα και αποτελεσματικά πολλά και διαφορετικά συστήματα και διαδικασίες, καταφέρνοντας έτσι να δημιουργήσουμε αξία στον πελάτη και έναν νέο τρόπο δραστηριοποίησης στην ελληνική αγορά. Το ανανεωμένο iqos.com με τη διπλή του διάκριση στα e-volution awards 2019, έρχεται να επιβεβαιώσει τόσο τη στρατηγική της Παπαστράτος στην πορεία της προς το Digital Transformation, όσο και το όραμά της για ένα μέλλον Smoke Free, για ένα μέλλον απαλλαγμένο από τον καπνό του τσιγάρου».
Θοδωρής Ποτούρογλου, Digital Marketing Manager, Παπαστράτος

«Είμαστε στο σωστό δρόμο, χρησιμοποιώντας όλα τα κανάλια επικοινωνίας με τον καταναλωτή»
Με μια omnichannel στρατηγική, η αντικολλητική σειρά Tefal Ingenio με αποσπώμενο χερούλι κατάφερε να «κερδίσει» τους καταναλωτές, τόσο με την προϊοντική της καινοτομία, όσο και με την ολοκληρωμένη επικοινωνία της. Δεν είναι τυχαίο, ότι η 360° προώθηση της νέας αυτής σειράς απέσπασε Silver Βραβείο στα e-volution awards 2019, στην κατηγορία «Omnichannel Στρατηγική Επικοινωνίας» της ενότητας Ψηφιακή Επικοινωνία & Marketing.

Ο Μανούσος Χαλκιαδάκης, General Manager της SEB Groupe Ελλάδος, μοιράζεται με το MW, μερικά από τα μυστικά της επιτυχίας της εταιρείας και του brand Tefal.
MW: Ας ξεκινήσουμε με μια συνοπτική περιγραφή της επικοινωνιακής στρατηγικής που ακολουθήσατε για την αντικολλητική σειρά Tefal Ingenio με αποσπώμενο χερούλι. Τι περιλάμβανε;
Μ. Χαλκιαδάκης:
Η επικοινωνιακή στρατηγική που ακολουθήσαμε ήταν Omni-channel και περιλάμβανε συνεπές επικοινωνιακό μήνυμα τόσο στο offline όσο και στο online περιβάλλον. Ο συνδυασμός της τηλεοπτικής καμπάνιας με την πολύ έντονη In-store υποστήριξη, αλλά και την ολιστική digital επικοινωνία ήταν αυτό που έφερε την επιτυχία.

Ποιο ήταν κατά τη γνώμη σας, το στοιχείο που διαφοροποίησε τη στρατηγική αυτή και την έκανε να διακριθεί και να ξεχωρίσει;
Θεωρώ ότι ήταν ο συνδυασμός πολλών παραγόντων. Κυριότεροι αυτών ήταν το σταθερό μήνυμα σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας που προανέφερα, καθώς και ο άρτιος χρονικός συγχρονισμός της επικοινωνίας στα διαφορετικά κανάλια.
Προφανώς βασικό θεμέλιο στην επικοινωνία αυτή, ήταν το γεγονός ότι το brand είναι καταξιωμένο στη συνείδηση του καταναλωτή. Επίσης, καταλύτης υπήρξε το ίδιο το προϊόν, του οποίου η διαφοροποίηση και η καινοτομία συντέλεσε αφενός στην υποστήριξη της επικοινωνίας του, αλλά και στην αναγνωρισιμότητά του από τον Έλληνα καταναλωτή.

Ποια η αξία της συγκεκριμένης διάκρισης για εσάς; Πώς τη «μεταφράζετε»;
Είναι δεδομένο ότι οι καταναλωτικές και επικοινωνιακές συνήθειες μεταβάλλονται συνεχώς και στο εγγύς μέλλον ο ψηφιακός κόσμος θα γίνει ακόμη πιο αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Πιστεύουμε λοιπόν ότι η διάκρισή μας αυτή, ουσιαστικά μας δείχνει ότι είμαστε στο σωστό δρόμο, χρησιμοποιώντας εξίσου αποδοτικά όλα τα κανάλια επικοινωνίας προς τον τελικό καταναλωτή.

Θεωρείτε ότι μια 360ο omnichannel στρατηγική πρέπει πλέον να αποτελεί την must-go-to επιλογή για κάθε marketer;
Πιστεύω ότι ο καταναλωτής γίνεται πλέον καθημερινά αποδέκτης, αφενός ενός εξαιρετικά μεγάλου αριθμού ερεθισμάτων και μηνυμάτων και αφετέρου λαμβάνει όλα αυτά τα μηνύματα από πολλαπλές πηγές. Αν το κοινό που απευθύνεται η εκάστοτε επικοινωνία είναι μεγάλο, όπως στη δική μας περίπτωση, είναι επιτακτική η ανάγκη προσέγγισης του μέσα από όλα τα παραπάνω επικοινωνιακά μέσα, με μήνυμα σύντομο, ξεκάθαρο και κοινό σε όλα τα μέσα. Παραδοσιακοί τρόποι μονοσήμαντης επικοινωνίας είναι ξεπερασμένοι στο σύγχρονο περιβάλλον της αγοράς και σίγουρα μη αποδοτικοί.

Η Tefal αποτελεί ένα πολύ γνωστό και εδραιωμένο brand στην κατηγορία της. Πού αποδίδετε, διαχρονικά, αυτή την επιτυχία;
Η επιτυχία αυτή έχει έρθει σταδιακά μέσα στα χρόνια, συνδυάζοντας τη σταθερά υψηλή ποιότητα των προϊόντων, το γεγονός ότι τα προϊόντα μας απαντούν διαχρονικά στις εκάστοτε ανάγκες του καταναλωτή εστιάζοντας σε καινοτομίες που διευκολύνουν τη ζωή του, καθώς και τη σταθερή επικοινωνιακή υποστήριξη της ποιότητας και καινοτομίας.

E-COMMERCE AGENCY OF THE YEAR
«Το βραβείο αυτό κλείνει μία πολύ παραγωγική χρονιά για την ATCOM»
«Το βραβείο αυτό κλείνει με τον καλύτερο τρόπο μία πολύ παραγωγική χρονιά για την ATCOM. Φέτος κλείνουμε 18 χρόνια, και είναι μεγάλη χαρά να βλέπεις ότι αυτή η ομάδα δεν επαναπαύεται ποτέ και προσπαθεί με κάθε project και κάθε πελάτη να σπρώχνει τον πήχη της εταιρείας και του κλάδου λίγο πιο ψηλά. Ακόμα σημαντικότερο για μένα είναι ότι κάποιοι απ’ τους μεγαλύτερους πελάτες της ATCOM, όπως η Aegean, που αναδείχθηκε e-shop of the year, είναι μαζί μας για περισσότερα από δέκα χρόνια, και αυτό θεωρώ ότι αποτελεί τη μεγαλύτερη δυνατή επιβράβευση και επιβεβαίωση για τη συνεχή μας εξέλιξη. Στόχος της ομάδας από χτες είναι τα e-volution 2020 να μας βρουν με ακόμα περισσότερες συμμετοχές και, γιατί όχι, και διακρίσεις».
Κωνσταντίνος Θεοτοκάς, Διευθύνων Σύμβουλος, ATCOM