Ένα θαρραλέο εγχείρημα της Public, η οποία βλέπει τις ψηφιακές αγορές να ανθίζουν και τα διεθνή marketplaces να βάζουν την Ελλάδα στο ραντάρ τους.

Τόσο καλά ήταν φυλαγμένο το μυστικό της Public, που ακόμα και ο Φώτης Αντωνόπουλος, πρόεδρος του GRECA, έμεινε έκπληκτος όταν έπεσε η κουρτίνα που αποκάλυψε την έναρξη της επιχειρηματικής λειτουργίας του Public Marketplace.
Εκτός της επένδυσης του 1 εκατομμυρίου ευρώ, οι εταιρείες που θα συνεργαστούν με την Public, θα επωφεληθούν από τα 41 εκατομμύρια επισκέπτες του ψηφιακού καταστήματος σε ετήσια βάση και από μια σειρά προωθητικών ενεργειών που θα κάνει η εταιρεία. Οι πρώτες συνεργασίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί και ορισμένες από τις εταιρείες είναι οι  Lapin House, Medisana και Zakcret.

Στη μάχη των ψηφιακών αγορών
Η επιχειρηματική ενέργεια της Public έρχεται σε μια περίοδο που οι ψηφιακές αγορές βρίσκονται σε αυξητική πορεία, γεγονός που έχει ανοίξει την όρεξη αρκετών ελληνικών επιχειρήσεων, αλλά και διεθνών ανταγωνιστών. Σε αυτή τη φάση εξέλιξης, όπως άλλωστε μας έχει δείξει και η αγορά των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, οι μάχες θα είναι σκληρές και ενώ η πολιτική τιμών θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο, οι ενέργειες που αφορούν στην εξυπηρέτηση πελατών, είναι αρκετά πιθανό να δημιουργήσουν ειδοποιό διαφορά, ακόμα και αν ο ανταγωνιστής έχει καλύτερες τιμές. Στη διεθνή αγορά ένα από τα πεδία που δίνονται οι εντονότερες μάχες, είναι ο χρόνος παράδοσης των προϊόντων.

Με την Amazon να «πετάει» τα φρέσκα προϊόντα στην αυλή του πελάτη, χρησιμοποιώντας drones, ο ελάχιστος χρόνος τείνει να μειωθεί κάτω από τη μία ώρα. Στην Ελλάδα, η e-Fresh είναι μια από τις ελάχιστες εταιρείες που υπόσχονται παράδοση αυθημερόν και με παράθυρο 2 ωρών. Από εκεί και πέρα, τα μεγέθη ανεβαίνουν με εκθετικούς ρυθμούς. Στα Public, ο μέσος όρος είναι περίπου στις 36 ώρες και με την προσθήκη των μεταπωλητών στο marketplace, το μέγεθος θα διαμορφωθεί ανάλογα με την πολιτική που ακολουθεί ο καθένας εξ αυτών.

Από τους μεταπωλητές εξαρτάται και η πολιτική επιστροφής του προϊόντος. Η πλατφόρμα του Public θα προβλέπει αίτημα επιστροφής, αλλά το πως τελικά το προϊόν θα επιστραφεί και ποιος θα επιβαρυνθεί το κόστος επιστροφής, αφορά τον μεταπωλητή. Επίσης, ο μεταπωλητής αποφασίζει και για το κόστος αποστολής του προϊόντος και επομένως σε μια παραγγελία διαφορετικών προϊόντων το συνολικό κόστος αποστολής προκύπτει ως άθροισμα των επιμέρους ποσών.

Το μαγικό κουμπί της πώλησης
Τα προτεινόμενα από το marketplace προϊόντα στις επιμέρους κατηγορίες ή ακόμα περισσότερο στην κεντρική σελίδα του marketplace έχουν σημαντικά μεγαλύτερες πιθανότητες να προτιμηθούν από τους αγοραστές. Με τη βοήθεια λογισμικού εξατομικευμένου marketing, η Public βάζει τα πρώτα φίλτρα για να προβάλει προτεινόμενα προϊόντα. Από εκεί και πέρα, αν υπάρχουν περισσότερα από ένα προϊόντα που μπορεί να ταιριάζουν στις προτιμήσεις του αγοραστή, επιστρατεύονται η τιμή του προϊόντος και η αξιολόγηση που έχει συγκεντρώσει.

Ο δεύτερος παράγοντας στην παγκόσμια αγορά είναι συχνά σημαντικότερος για τον αγοραστή σε σχέση με την τιμή, ειδικά αν η διαφορά υπέρ της χαμηλότερης τιμής είναι μικρή. Δεδομένου ότι το marketplace μπαίνει τώρα σε λειτουργία, θα χρειαστούν κάποιοι μήνες μέχρι οι αξιολογήσεις να φτάσουν σε ικανοποιητικά επίπεδα αξιοπιστίας. Ωστόσο, η εταιρεία σκέφτεται τρόπους ώστε να μικρύνει αυτό το διάστημα, δίνοντας κίνητρα στους αγοραστές που θα κάνουν μια αξιολόγηση.

‘‘Πρακτικά, σε ένα εξάμηνο, θα έχουμε μια πιο ευκρινή εικόνα του εγχειρήματος, το οποίο είναι μοναδικό αυτήν την περίοδο για την Ελληνική αγορά, δεδομένου ότι τα υπόλοιπα marketplaces που λειτουργούν έχουν σημαντικά μικρότερους κύκλους εργασιών και είναι αρκετά εξειδικευμένα.’’