Marketing Week - Το 60% των επιχειρήσεων δεν είναι έτοιμο για το GDPR

Κυριακή, 27 Μαΐου 2018

Είσοδος Χρήστη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Το 60% των επιχειρήσεων δεν είναι έτοιμο για το GDPR

6 Φεβρουαρίου 2018 | 15:40 Γράφει η Κατερίνα  Πολυμερίδου Topics: Trends

Το 60% των επιχειρήσεων στην Ευρώπη δεν φαίνεται να έχει προετοιμαστεί για την εφαρμογή της νέας Ευρωπαϊκής Οδηγίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων (General Data Protection Regulation,GDPR). Παράλληλα, το 80% των ευρωπαίων καταναλωτών δηλώνει ότι βλέπει θετικά τους νέους κανόνες, οι οποίοι τίθενται σε εφαρμογή τον Μάιο.

Το GDPR αναμένεται να επιφέρει θεμελιώδεις αλλαγές στη βιομηχανία του marketing. Η Οδηγία επιδιώκει να διασφαλίσει ότι οποιαδήποτε επιχείρηση διαχειρίζεται ανιχνεύσιμα προσωπικά δεδομένα, θα συμμορφώνεται με νομοθετικές επιταγές γύρω από τη συγκατάθεση, τη φορητότητα και την διαδικτυακή ασφάλεια των πληροφοριών, ειδάλλως θα έχει να αντιμετωπίσει επιβολή προστίμων που μπορούν να ανέλθουν μέχρι και στο 4% του κύκλου εργασιών τους, ή στα 20 εκατ. ευρώ, ανάλογα ποιο ποσό είναι μεγαλύτερο. Λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται επί ευρωπαϊκού εδάφους, τα παραπάνω μπορούν να μεταφραστούν σε δεκάδες δισ. ευρώ σε πρόστιμα.

ΧΑΜΗΛΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ…
Ωστόσο, και ενώ οι νέοι κανόνες τίθενται σε εφαρμογή σε κάτι λιγότερο από τρεις μήνες, το 60% των επιχειρήσεων στην Ευρώπη δεν φαίνεται να έχει προετοιμαστεί. Την ίδια στιγμή, το 80% των ευρωπαίων καταναλωτών δηλώνει ότι βλέπει θετικά την εφαρμογή των νέων κανόνων προστασίας των προσωπικών δεδομένων.  Τα παραπάνω προκύπτουν από σχετική έρευνα της Senzing, η οποία συγκέντρωσε και ανέλυσε τις απόψεις 1.000 υψηλόβαθμων στελεχών εταιρειών από 5 μεγάλες αγορές της Ευρώπης και συγκεκριμένα της Μ. Βρετανίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας και της Ιταλίας.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το 24% των ερωτώμενων θεωρούν ότι βρίσκονται σε «κίνδυνο» όσον αφορά στη συμμόρφωσή τους με τις επιταγές του GDPR. Επίσης, το 36% κατατάσσει την εταιρεία του ως «challenged» σε σχέση με την οδηγία και μόνον το 40% δηλώνει «ready». 

Το 44% των επιχειρήσεων δηλώνουν ανησυχία όσον αφορά στην ικανότητά τους να έχουν συμμορφωθεί με το GDPR ως την 25η Μαΐου, ενώ κάποιες φαίνεται να μην γνωρίζουν ακόμη επαρκώς ποιες είναι οι συνέπειες της μη συμμόρφωσης. Σύμφωνα με τη μελέτη, μόνον το 35% των επιχειρήσεων γνωρίζουν ποιες είναι οι οικονομικές συνέπειες της μη συμμόρφωσης, ενώ το 30% θεωρεί ότι τα πρόστιμα δεν θα έχουν κάποια επίπτωση για τις επιχειρήσεις τους. Τέλος, η έρευνα δείχνει ότι μία ευρωπαϊκή επιχείρηση ενδέχεται να εμπλακεί σε περίπου 89 εξεταστικές διαδικασίες το μήνα αναφορικά με το GDPR από τη στιγμή της εφαρμογής του, αριθμός που μπορεί να αντιστοιχεί σε έως και 172 ώρες ολοκλήρωσης των διαδικασιών αυτών.

ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
Η συγκεκριμένη έρευνα έρχεται σε συνέχεια ξεχωριστής μελέτης που έγινε πέρυσι, η οποία έδειξε ότι σχεδόν το 1/5 των εταιρειών στους τομείς marketing και διαφήμισης θα κινδύνευε να βγει εκτός λειτουργίας, εάν του επιβαλλόταν πρόστιμο για παράβαση κανόνων του GDPR. Ο IAB Europe εξέδωσε πρόσφατα έναν τεχνικό οδηγό προτύπων, σχεδιασμένο να βοηθήσει τους marketers να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις που αφορούν στο user content, αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις που φέρνει η συμμόρφωση με κάποιες από τις αρχές του GDPR. Σύμφωνα επίσης με μελέτη του HubSpot, το 81% των Ευρωπαίων θεωρούν ότι οι νόμοι για την προστασία των προσωπικών δεδομένων είναι καλοί για τους καταναλωτές και το 90% ότι συγκεκριμένα το GDPR είναι καλό για τους καταναλωτές σήμερα.

«ΚΑΜΠΑΝΑΚΙ» ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε πριν λίγες μέρες προειδοποίηση προς όλα τα κράτη-μέλη για την ανάγκη επίσπευσης των διαδικασιών ενσωμάτωσης του κανονισμού στις εθνικές τους νομοθεσίες, διασφαλίζοντας έτσι την εναρμόνισή τους με τη νέα Οδηγία. Η Επιτροπή, η οποία σκοπεύει να λανσάρει καμπάνια ενημέρωσης των καταναλωτών για το νέο καθεστώς προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων, επισημαίνει ότι μόνον η Γερμανία και η Αυστρία έχουν μέχρι στιγμής περάσει τα μέτρα που χρειάζεται ώστε να εναρμονιστούν με το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο. Οι Βρυξέλλες προτρέπουν επίσης τα κράτη-μέλη να διασφαλίσουν ότι τα σχετικά όργανα που θα επιφορτιστούν με την επιβολή των νέων κανόνων θα διαθέτουν τους απαραίτητους πόρους και έχει αφιερώσει για το σκοπό αυτό, κονδύλι ενίσχυσης ύψους 1,7 εκατ. ευρώ. Επίσης, άλλα 2 εκατομμύρια ευρώ έχουν δεσμευθεί για παροχή βοήθειας προς μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, στην προσπάθεια συμμόρφωσής τους με τους νέους κανόνες.
Πηγές: www.thedrum.com, www.indigoinbound.co.uk, www.dataiq.co.uk

Συνέδριο GDPR for Marketers στις 15 Μαρτίου στην Αθήνα
Το πρακτικό GDPR for Marketers Conference σας καλεί να γνωρίσετε πώς ο Κανονισμός GDPR και οι επακόλουθες Οδηγίες (όπως το ePrivacy) επηρεάζουν τις διαδικασίες και την αποτελεσματικότητα του marketing & της διαφήμισης. Ταυτόχρονα ρίχνει φως στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που δημιουργούνται, ώστε όλη η διαδικασία συμμόρφωσης να αξιοποιηθεί για τη βελτιστοποίηση της σχέσης με τον πελάτη, μέσα από πρακτικά παραδείγματα και παρουσιάσεις. Με κορυφαίους ομιλητές, panel συζήτησης, Q&A sessions και ειδικά σχεδιασμένα workshops, δίνεται έμφαση στη σχέση εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή σε επιμέρους marketing paths όπως είναι: το media publishing, το digital marketing, το ecommerce, το retail, το banking κλπ.

Πληροφορίες: Χαρά Κατσαρού, 2106617777 (εσωτ. 153), xkatsarou@boussias.com

Marketing Week Online( 6 Φεβρουαρίου 2018)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778