Ευρήματα και προτάσεις «επιβίωσης» από την έκθεση FutureConsumer.Now της ΕΥ
Οι επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων θα πρέπει να αναθεωρήσουν την προσέγγιση του μετασχηματισμού τους και να προχωρήσουν σε τολμηρές κινήσεις, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές για τους «έξυπνους» καταναλωτές, που αξιοποιούν την τεχνολογία και τα δεδομένα.

Αυτό προκύπτει από την έκθεση της ΕΥ, FutureConsumer.Now, η οποία εντοπίζει πέντε κρίσιμες προτεραιότητες για τις επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων. Με βάση την έρευνα, η ΕΥ επισημαίνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τρεις προκλήσεις: να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη των σημερινών επιχειρηματικών μοντέλων για να χρηματοδοτήσουν τον μετασχηματισμό, να αξιοποιήσουν τις υπάρχουσες δυνατότητες της επιχείρησης ώστε να ενισχύσουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα, και, τέλος, να δημιουργήσουν νέες δυνατότητες, οι οποίες να επιτρέπουν την αξιοποίηση νέων ευκαιριών.

Επιπλέον, πρέπει να επιλέξουν τον τρόπο λειτουργίας τους, να προσαρμόσουν τα προϊόντα που προσφέρουν, και τις τιμές, αλλά και τον χρόνο που τα προσφέρουν, καθώς οι καταναλωτές αποφασίζουν για τις αγορές τους σε κλάσματα του δευτερολέπτου, ανεξαρτήτως της μάρκας, να δημιουργήσουν μετρήσιμα αποτελέσματα, καθώς και να εντοπίσουν το πελατοκεντρικό οικοσύστημα, το οποίο θέλουν να δημιουργήσουν.

Ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος και Επικεφαλής του κλάδου Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της ΕΥ για την περιοχή της Νότιας Ευρώπης, σχολίασε: «Οι επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων θα επιβιώσουν και θα ξεχωρίσουν στο μέλλον μόνο αν αφήσουν πίσω τους τα επιχειρηματικά μοντέλα του παρελθόντος, αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες και μετασχηματίσουν ριζικά τον τρόπο λειτουργίας τους, για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών τους».