Marketing Week - Youtube pulse: Το YouTube «απογειώνεται» και το γιορτάζει

Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2019

Είσοδος Χρήστη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Youtube pulse: Το YouTube «απογειώνεται» και το γιορτάζει

7 Ιανουαρίου 2019 | 09:46 Γράφει το MarketingWeek   Online Team Topics: Events

Όλο και μεγαλύτερο (που σημαίνει και μεγαλύτερο buzz, βεβαίως) γίνεται το YouTube Pulse (by Google, ας μην το ξεχνάμε), όπως απέδειξε και η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Πέμπτης, 13 Δεκεμβρίου, στο Bitros Warehouse, της Πέτρου Ράλλη. Ήταν μια πολύωρη, γεμάτη με ήχους, εικόνες, beat και φώτα βραδιά, από την οποία δεν έλειψαν η πληροφόρηση, οι εκπλήξεις και τα βραβεία.

Ας τα πάρουμε από την αρχή όμως… Χαρακτηριστικά στοιχεία της βραδιάς ο χώρος και το πλήθος – τεράστια και τα δύο. Ο πρώτος (πρώην αποθήκη, όπως φανερώνει και το όνομά του) άκρως εντυπωσιακός, αμφιθεατρικός και άρτια εξοπλισμένος, δέχτηκε με άνεση το δεύτερο, καθώς παρευρέθηκαν πάνω από 500 άτομα, όπως μας ενημέρωσαν οι διοργανωτές, όλοι αντιπρόσωποι διαφημιστικών εταιριών και brands, μαζί και λίγοι δημοσιογράφοι- για να γνωρίσουν «από πρώτο χέρι» ακόμα καλύτερα το YouTube και τις νέες του δυνατότητες, που έρχονται να προστεθούν σ’ όσα το έκαναν «βασιλιά του βίντεο», κοινωνικό φαινόμενο κι έναν από τους διαμορφωτές της τεχνολογικής επανάστασης που συνεχίζουμε να βιώνουμε…

Κι αν αυτά σας φαίνονται υπερβολικά, σκεφτείτε μόνο ότι περίπου 2 δισ. άνθρωποι (1,9 για την ακρίβεια) προσφεύγουν κάθε μήνα στο YouTube σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρίας, βλέποντας αθροιστικά περιεχόμενο άνω του 1 δισ. ωρών κάθε ημέρα! Αυτό υπογράμμισε και ο Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Google για Ελλάδα, Βουλγαρία, Κύπρο και Μάλτα, ο οποίος απέδωσε αυτή την τεράστια αύξηση θέασης στη χρήση κινητών, καθώς το 70% της θέασης γίνεται πλέον μέσω αυτών, με μέσο όρο που ξεπερνάει τη μία ώρα / χρήστη, ενώ αισθητά ανεβαίνει και η χρήση smart TV, όπου η θέαση ξεπερνά τα 180 εκατ. ώρες την ημέρα, παγκοσμίως…

ΥΨΗΛΗ ΤΗΛΕΘΕΑΣΗ
Τάση που δείχνει να βρίσκει το αντίστοιχό της και στην Ελλάδα – κι εδώ η αύξηση είναι μεγάλη και ειδικά στις ηλικίες ως 40 χρόνων, η τηλεθέαση είναι μεγαλύτερη κι από αυτή των παραδοσιακών τηλεοπτικών καναλιών. Κατά τον Γρ. Ζαριφόπουλο, ο λόγος είναι η ποιότητα του περιεχομένου, που συνεχώς βελτιώνεται και αυξάνει σε εύρος αλλά και ποικιλία, καθώς οι νέοι δημιουργοί έχουν βρει στο YouTube «μια πλατφόρμα έμπνευσης και έκφρασης, αλλά και ένα βήμα για να πουν την άποψή τους για ό,τι τους ευχαριστεί, τους παθιάζει, τους ενθουσιάζει, αλλά επίσης και για ό,τι τους ενοχλεί και τους εξοργίζει»… Ο ίδιος αποκάλυψε ότι τον περασμένο χρόνο αυξήθηκαν κατά 70% τα κανάλια στο YouTube, ενώ εκείνα με περισσότερους από 1 εκατ. συνδρομητές αυξήθηκαν κατά 75%.

Επίσης, οι στατιστικές της εταιρίας δείχνουν ότι 6 στους 10 χρήστες ανεβάζουν δικό τους περιεχόμενο στην πλατφόρμα και 65-70% των χρηστών σχολιάζουν, κάτι που στην πράξη σημαίνει ότι το YouTube έχει πλέον εξελιχθεί σε σημαντικό διαδραστικό μέσο. Ο Γρ. Ζαριφόπουλος πρόσθεσε, επίσης, ότι η πλατφόρμα έχει εξελιχθεί και σε δικτυακό τόπο για να μάθεις πράγματα και να αναπτύξεις δεξιότητες, φέρνοντας ως τρανταχτό παράδειγμα έναν Κενυάτη αθλητή, που έμαθε να ρίχνει ακόντιο βλέποντας πώς στο YouTube και κατέληξε ολυμπιονίκης, αλλά και τον πατέρα ενός μικρού κοριτσιού (δεν κατονόμασε τη χώρα όπου βρίσκεται, αλλά προφανώς πρόκειται για χώρα του Τρίτου Κόσμου) ο οποίος μέσα από την πλατφόρμα έμαθε πώς να φτιάξει ένα απαραίτητο για την κόρη του προσθετικό μέλος…

ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟ BRAND-FORMANCE
Εκτενής ήταν η αναφορά του και στο ρόλο της πλατφόρμας ως μέσου επικοινωνίας και marketing, μάλιστα ιδιαίτερα αποδοτικού για διαφημιζόμενους και διαφημιστές, οι οποίοι έχουν πλέον στη διάθεσή τους τον τελευταίο χρόνο, και τις bumper ads των 6 δευτερολέπτων, ενώ ξεχωριστή μνεία έκανε και στο brand-formance (από τον συνδυασμό branding+performance), τονίζοντας ότι σ’ αυτό εστιάζει πλέον το YouTube, καθώς αποδείχθηκε ότι αυξάνει άνω του 150% σε σύγκριση με τα άλλα μέσα, τα conversions…

ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ
Την εισήγηση του Γρ. Ζαριφόπουλου ήρθαν να επιβεβαιώσουν έμπρακτα στη συνέχεια της εκδήλωσης (που συντόνισε με επιδεξιότητα ο Ηλίας Σούσσης, Head of Domestic Market, Agencies & YouTube Greece, Bulgaria, Cyprus, Malta, Google) μερικά από τα μεγάλα ονόματα και τους κορυφαίους δημιουργικούς ανθρώπους της εταιρίας, όπως ο Chris McCarthy από το Google, The Zoo (που υπογράμμισε ότι το YouTube είναι το καλύτερο δημιουργικό εργαλείο για να ενισχύσει κανείς την καμπάνια του και να τονώσει την προβολή προϊόντων και υπηρεσιών) και ο Billy Corbin των Unskippable Labs (που μίλησε για τις δυνατότητες της δημιουργικής διαφήμισης, τονίζοντας ότι σ’ αυτήν οφείλεται το 65% μιας επιτυχίας και μόνο το 35% στο μέσο).

Μεγάλο επαγγελματικό, αλλά και κοινωνικό ενδιαφέρον είχε, επίσης, η παρουσίαση από εκπροσώπους του διαφημιστικού δικτύου TBWA της ιστορίας του Sjoerd, ενός νέου ανθρώπου με σύνδρομο Down, που μέσα από τη ζωή του και την καριέρα του στα καταστήματα της αλυσίδας σούπερ-μάρκετ Albert Heijn, έχει γίνει πολύ αγαπητός στην Ολλανδία, αναδεικνύοντας τις δεξιότητες όσων πάσχουν από αυτό, αλλά και τα δικαιώματά τους στη φυσιολογική ζωή.

O Ben Ebbrel της Sorted Food αφηγήθηκε την ιστορία του πολύ γνωστού διεθνώς καναλιού, όπου πέντε φίλοι αφηγούνται με ήχο και εικόνα (και δοκιμάζουν και μαγειρεύουν και χαίρονται να περιγράφουν) ιστορίες με φαγητά – βέβαια, όπως τόνισε ο Ben, μοιράζονται τις ίδιες αξίες, γελάνε με τα ίδια πράγματα, πιστεύουν και εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον, είναι αληθινοί μεταξύ τους και στον θεατή… ο συνδυασμός όλων αυτών δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση, αν το καλοσκεφτείς! Συμπαθής, με σωστό ήχο ήταν η τραγουδίστρια/συνθέτης και vlogger Janet Devlin, που ήρθε με τον πιανίστα της για να ταράξουν λίγο τα νερά, όπως και τα «Δυο βιολιά», που εμφανίστηκαν νωρίτερα – είπαμε ότι η μουσική παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο YouTube, όπως και η εικόνα – ο «δαμαστής του φωτός», που έπαιζε με δέσμες laser ήταν εξ ίσου απολαυστικός…

Ο «ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΚΡΙΚΩΝ»
Από τις εκπλήξεις της βραδιάς, η παρουσία του Λευτέρη Πετρούνια, ολυμπιονίκη, παγκόσμιου πρωταθλητή και γενικά mega-γυμναστή, ο οποίος -παρά την πρόσφατη εγχείρηση, που πιστοποιούσε και το ακόμα σε νάρθηκα χέρι του- αφηγήθηκε πολύ γλαφυρά την περιπετειώδη ζωή του, τονίζοντας πως του αρέσουν οι προκλήσεις, βλέποντας σαν τέτοια ακόμα και τη δημιουργία ενός καναλιού YouTube «ώστε να φέρουμε περισσότερα παιδιά στη ενόργανη γυμναστική», για να καταλήξει στην προτροπή ποτέ να μην τα παρατάμε, ό,τι κι αν κάνουμε...

DATA ΚΑΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
Η μεγάλη βραδιά έκλεισε με στοιχεία, αποτελέσματα και βραβεύσεις. Όσον αφορά στα στοιχεία και τα αποτελέσματα από έρευνες χρηστών (που παρουσιάστηκαν από τον αναλυτή Αλέξανδρο Φράγκο), αυτά επιβεβαιώνουν τη σημασία του YouTube, τόσο σε παγκόσμιο, όσο και σε εθνικό επίπεδο, αλλά και την ευρύτητα των ενδιαφερόντων (είναι πχ. εντυπωσιακό το 25%, που αναλογεί στα βίντεο επιστήμης / εκπαίδευσης). Αξιοσημείωτη, τέλος, ήταν και η αναφορά ότι η πλατφόρμα ξεπέρασε την τηλεόραση στην προσοχή των χρηστών (54% έναντι 40%) ειδικά μέσω κινητών, κάτι που επιβεβαιώνει και τη στροφή στις συνήθειες θέασης. Όσο για τις βραβεύσεις (δείτε τον σχετικό πίνακα) -που, όπως συμβαίνει συνήθως, είχαν πολύ ενθουσιασμό, χειροκροτήματα, κραυγές χαράς και… φωτογραφίες- αυτές εμπλουτίσθηκαν από την παρουσία του (βραβευθέντος) Θανάση Αντετοκούνμπο, ο οποίος αποκάλυψε ότι τα «αδέλφια» ξεκινούν κανάλι στο YouTube, για τους ίδιους και τη μεγάλη αγάπη τους, το μπάσκετ.

ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΟΡΥΦΑΙΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ ΣΤΟ YOUTUBE ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Με την ευκαιρία της διοργάνωσης του YouTube Pulse, η Google ανακοίνωσε τον Ετήσιο Πίνακα Κορυφαίων Διαφημίσεων που περιλαμβάνει το Τop 10 των διαφημίσεων που επέλεξαν να παρακολουθήσουν, το 2018, οι χρήστες του YouTube στην Ελλάδα. Η κατάταξη προέκυψε μέσα από έναν αλγόριθμο που υπολογίζει τις πληρωμένες διαφημίσεις, τις οργανικές, αλλά και τη συγκράτηση της προσοχής του κοινού (διάρκεια παρακολούθησης του βίντεο από το χρήστη).

Lacta - Η γεύση της αγάπης - Η ταινία (The Taste of Love)


Giannis Antetokounmpo needs Milko


10 τύποι που πίνουν καφέ [S04E19]


«ΕΜΠΑΙΝΕΣ;» by Goody’s Burger House


ΔΙΑΙΤΑ; ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΒΛΟΓΚΟ! #diaitovlogio [S04E25]


Jumbo Home-Spring 2018


8 ενοχλητικοί τύποι που τρώνε στο γραφείο [S04E12]


Νέες λύσεις COSMOTE Family - Νέα Διαφήμιση


RISE (ft. The Glitch Mob, Mako, and The Word Alive) | Worlds 2018 - League of Legends


Τα 4 επαγγέλματα που δεν υπάρχουν αλλά θα έπρεπε να υπάρχουν - Φάνης Λαμπρόπουλος | 11888 giaola

Marketing Week (T. 1554)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778