Λίγο προτού έρθει στην Ελλάδα για να ανέβει στην σκηνή του Social Media Conference’17, η πρώην Global Senior Social Media & Community Talent Manager του ASOS μας «συστήνεται», αποκαλύπτοντας μερικά από τα μυστικά για αποτελεσματική χρήση του Influencer Marketing.

MW: Το Influencer Marketing αξιοποιείται όλο και περισσότερο από τα brands. Τι το ξεχωριστό έχει τελικά και έχει εξελιχτεί σε τόσο σημαντικό εργαλείο επικοινωνίας και προβολής; 
Sedge Beswick:
Ο κόσμος εμπιστεύεται πολύ λιγότερο πλέον τα λεγόμενα των brands. Σύμφωνα με έρευνες, το 74% των καταναλωτών θεωρεί τη Διαφήμιση ένα ψέμα, ενώ αντιθέτως το 90% είναι πολύ πιο δεκτικό απέναντι στις προτάσεις που προέρχονται από φίλους και γνωστούς. Για αυτό ακριβώς έχουν αξία οι influencers. Επειδή δοκιμάζουν, αξιολογούν και συνιστούν προϊόντα, διευκολύνοντας έτσι τον καταναλωτή. Και το κάνουν δημιουργώντας το κατάλληλο περιεχόμενο, στην κατάλληλη πλατφόρμα και για το κατάλληλο κοινό.

Ποια είναι η μεγαλύτερη παρανόηση σε σχέση με το Influencer Marketing; Μήπως είναι η εντύπωση ότι ενδείκνυται πρωτίστως για branding και λιγότερο για performance;
Έχω δει καμπάνιες που έφεραν εξαιρετικά αποτελέσματα σε επισκεψιμότητα και πωλήσεις. Η βασική παρανόηση έχει να κάνει με τα κριτήρια επιλογής των influencers. Δεν έχει νόημα να συνεργαστείς με κάποιον μόνο και μόνο επειδή έχει πολλούς fans. Πρέπει η σχέση του με το προϊόν να είναι αυθεντική. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα: Ο @TheBodyCoach, έχει 1,7 εκατ. followers στο Instagram και απολαμβάνει υψηλό engagement rate. Είναι λογικό, λοιπόν, να κεντρίζει το ενδιαφέρον των brands. Θα είχε νόημα, όμως, να τον προσεγγίσει ένα brand για να τον «ντύσει» με κουστούμια, ενώ ο ίδιος καταπιάνεται θεματικά με τη διατροφή και τη γυμναστική; Προφανώς όχι.

Ποια συμβουλή θα δίνατε στα brands σε ό,τι αφορά τη σωστή μέτρηση των ενεργειών τους με influencers;
Δεν είναι πάντοτε εύκολο να μετρήσεις την επίδραση τέτοιων ενεργειών, εν τούτοις υπάρχουν τρόποι για να το καταφέρεις. Από τη χρήση στοχευμένων URLs και την προσθήκη conversion pixels, μέχρι τη δημιουργία αποκλειστικών προωθητικών coupon codes. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τη χρήση ενός social software εργαλείου – εμείς χρησιμοποιούμε το Sprinklr – βοηθούν σημαντικά στη μέτρηση του ROI.
 
Μιλώντας για ROI, θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας ένα πρόσφατο success story;
Δεν μπορώ να αποκαλύψω το brand γιατί οφείλω να σεβαστώ τη συμφωνία τήρησης απορρήτου. Θα πω, ωστόσο, ότι η ενέργεια αφορούσε σε προϊόν ομορφιάς, του οποίου οι πωλήσεις ήταν απογοητευτικές. Και όμως. Με τη βοήθεια διαφόρων influencers δημιουργήσαμε έναν πρακτικό οδηγό χρήσης και το αποτέλεσμα ήταν ότι ξεπουλήσαμε μέσα σε 24 ώρες.

Το Influencer Marketing αναμένεται να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο ως τάση. Τι πρέπει να προσέξουν οι marketers, ώστε να το αξιοποιήσουν στο έπακρο;
Αυτό που ανέφερα και νωρίτερα. Πρέπει να επιλέγεις influencers οι οποίοι ταιριάζουν με τη μάρκα σου, δημιουργούν αυθεντικό περιεχόμενο και – εξίσου σημαντικό – έχουν υψηλό engagement rate, καθότι ο αριθμός των followers από μόνος του δεν λέει κάτι. Επίσης, αυτό που συνιστώ πάντοτε στους πελάτες μου είναι να εστιάζουν στις δεξιότητες του influencer και όχι στο reach του. Αν, για παράδειγμα, κάποιος βγάζει εξαιρετικές φωτογραφίες, μην τον περιορίσεις. Άφησέ τον να προσεγγίσει το brand έτσι όπως αυτός ξέρει, με τον δικό του μοναδικό τρόπο.

Η keynote ομιλiα στο SMC’17
Στην παρουσίασή της με τίτλο «Influencer 101» και στο πλαίσιο της ενότητας «Power to the People: How to Grow your Business with Influencer Marketing & Social Advocacy», η Sedge θα μιλήσει για το φαινόμενο Influencer Marketing, θα αναλύσει τα κόστη που σχετίζονται με αυτό και θα εξηγήσει πώς να μετράτε την αποτελεσματικότητα των ενεργειών σας. Επίσης, θα μοιραστεί case studies και θα δώσει πρακτικές συμβουλές για αυξημένο ROI.

Περισσότερες πληροφορίες για το συνέδριο: www.socialmediaconference.gr