Σύμφωνα με την EACA

Σύμφωνα με τον Stevan Randjelovic, υπεύθυνο ρυθμιστικών θεμάτων και public affairs της EACA (European Association of Communication Agencies), η πίεση σε ρυθμιστικό επίπεδο είναι αρκετά έντονη για τη διαφημιστική αγορά και τέσσερα είναι τα βασικά ζητήματα που θα κυριαρχήσουν:

• Privacy: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι έτοιμη να αναθεωρήσει την οδηγία ePrivacy, που ρυθμίζει τον τρόπο πρόσβασης σε δεδομένα και αποθήκευσής τους (πχ cookies). Θεωρείται πιθανό να προτείνει πολύ αυστηρούς κανόνες δίνοντας περισσότερο έλεγχο στους καταναλωτές, αλλάζοντας όμως παράλληλα τη διαδικασία επεξεργασίας δεδομένων 3rd party. Αυτό θα σήμαινε ότι οι παίκτες που βασίζονται σε advertising service providers, μπορεί να μείνουν «εκτός παιχνιδιού».
• General Data Protection Regulation: Το 2017 τα agencies θα πρέπει να καταβάλουν σημαντική προσπάθεια ώστε να συμμορφωθούν πλήρως με τις απαιτήσεις του General Data Protection Regulation (GDPR), με deadline τον Μάιο του 2018.
• Διαφήμιση ποτών & τροφίμων: Η συζήτηση για την Οδηγία Audiovisual και τον τρόπο με τον οποίο ρυθμίζει τη διαφήμιση αλκοολούχων και τροφίμων, εντείνεται. Υπάρχει αυξανόμενη πίεση από καταναλωτές και MKO για σημαντικό περιορισμό της έκθεσης παιδιών σε διαφήμιση τροφίμων, με τα προϊόντα υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη και αλάτι στο επίκεντρο.
• Consumer Protection: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτίθεται να συνεχίσει την αξιολόγηση του ρυθμιστικού πλαισίου προστασίας των καταναλωτών. Η «άσκηση» αυτή έχει μεγάλη σημασία, καθώς θα καθορίσει εάν και πως θα επαναπροσδιοριστούν έννοιες όπως «ευάλωτοι καταναλωτές» (πχ παιδιά), «παραπλανητική διαφήμιση», «οικολογικοί προϊοντικοί ισχυρισμοί», κ.α.

Σύμφωνα με τον Stevan Randjelovic, η βασική συνισταμένη όλων των παραπάνω, είναι να διαμορφωθεί ένα ρυθμιστικό πλαίσιο σε κάθε τομέα, που θα επιτρέπει στα agencies να ανταγωνίζονται με άλλους παρόχους υπηρεσιών της διαφημιστικής βιομηχανίας. «Στόχος είναι να επιχειρηματολογήσουμε υπέρ ρυθμίσεων οι οποίες δεν θα ευνοούν ακούσια κάποιες εταιρείες, σε βάρος κάποιων άλλων».