Η Αργεντίνα Laura Visco δημιούργησε την «Is It Ok for Guys?» καμπάνια του Axe επάνω στην «τοξική αρρενωπότητα» και κατάφερε να συμπεριληφθεί στους 6 μόλις φιναλίστ για τη διάκριση Creative Director of the Year 2018 του AdAge.

    MW: Ποιος ήταν ο μεγαλύτερος φόβος σας στο ξεκίνημα της καριέρας σας;

Laura Visco: Ο μεγαλύτερος φόβος μου ήταν το να μην μπορώ να σκεφτώ νέες ιδέες κάθε μέρα. Το οποίο, με έναν τρόπο, είναι ένας λογικός φόβος να τον έχει κανείς. Νιώθω ότι κάποιες φορές παίρνουμε ως δεδομένη και ως απόλυτα φυσιολογική την «always on» πτυχή του να είσαι ένας creative. Έτσι, η μεγαλύτερη ερώτησή μου ήταν: Να ασχοληθώ με κάτι που μοιάζει πιο «φυσιολογικό» και που θα μου επιτρέψει να ζήσω μια πιο συνηθισμένη ζωή; Όμως μετά σκέφτηκα ότι το φυσιολογικό είναι βαρετό. Αργότερα ανακάλυψα ότι μπορείς να «κατεβάσεις» νέες ιδέες κυριολεκτικά παντού και οποιαδήποτε στιγμή.

    Περιγράψτε μια στιγμή-σταθμό της καριέρας σας.

Η δουλειά «Is It Ok for Guys?» για το Axe. Αποστολή μας ήταν να επαναπροσδιορίσουμε το τι σημαίνει να είσαι ένας νέος άνδρας σήμερα, παράλληλα με μια διαφορετική οπτική της αρρενωπότητας. Στο πλαίσιο αυτό, κατά κάποιον τρόπο, υπήρξε μια εποχή πριν και μετά στην καριέρα μου και στη ζωή μου. Ήταν η πρώτη φορά που μου δόθηκε η ευκαιρία πραγματικά να εκφράσω τον εαυτό μου μέσα από μια δουλειά. Το να είμαι υπεύθυνη για την μεγάλη αλλαγή που έκανε αυτό το brand, ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα για μένα. Ως γυναίκα creative «πάλεψα» πολύ με τις παλιές «μάτσο» δουλειές για το Axe.

    Ποιο είναι το μάθημα που αποκομίσατε από το πιο αγαπημένο σας λάθος;

Μετακόμισα στο Λονδίνο λίγο νωρίτερα από όσο έπρεπε. Εργάστηκα στην Fallon ως senior writer, αλλά δεν ήμουν συναισθηματικά έτοιμη να διαχειριστώ τη ζωή σε μια ξένη χώρα. Όταν μετακομίζεις σε άλλη χώρα, πρέπει να ξεκινήσεις από το μηδέν, να μάθεις να εργάζεσαι σε μια ξένη γλώσσα και να βρεις τον δρόμο σου σε μια χώρα στην οποία δεν σε γνωρίζει κανείς. Είναι σκληρό, από συναισθηματικής πλευράς.

Έτσι, η εργασιακή μου εμπειρία δεν ήταν η καλύτερη δυνατή, πραγματικά δυσκολεύτηκα πολύ να αναγνωρίσω τον εαυτό μου στη δουλειά που δημιουργούσα εκεί. Έμαθα ότι είσαι έτοιμος, όταν είσαι έτοιμος. Όταν μετακόμισα στο Άμστερνταμ ήξερα τι να περιμένω και ήμουν πολύ πιο προετοιμασμένη για την όλη εμπειρία. Επίσης, δεν άδραξα απλά την πρώτη ευκαιρία που μου δόθηκε, αλλά αυτήν που ένιωσα ότι ήταν η κατάλληλη για μένα. Η 72andSunny, σε συνδυασμό με το Άμστερνταμ, έμοιαζε με το σωστό agency για μένα, και στη σωστή πόλη επίσης. Αυτά τα πράγματα είναι κλειδιά για μια διαφημιστική καριέρα.

    Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας;

Νομίζω ότι αυτό αλλάζει συνεχώς. Στην αρχή, συνήθιζα να αντλώ έμπνευση από βιβλία, ταινίες, live εμπειρίες. Πλέον, είναι περισσότερο το να κάτσω μια στιγμή μόνη να σκεφτώ, χωρίς διακοπές και αντιπερισπασμούς. Ζούμε σε ένα κόσμο που κινείται με ταχείς ρυθμούς. Πρέπει να επιτρέψω στον εαυτό μου να κόψει ταχύτητα. Οι μηδενικοί αντιπερισπασμοί είναι κλειδί για τη δημιουργική σκέψη. Συνήθως, προσπαθώ να πάω σπίτι ή να πάω κάπου για καφέ. Να ξαναδώ το πρόβλημα, να εξετάσω ξανά τη στρατηγική και να προσπαθήσω να ακούσω το ένστικτό μου. Έχω παρατηρήσει ότι είμαι ο «first idea» τύπος ανθρώπου. Η ιδέα που έρχεται από το ένστικτό σου, χωρίς να σκεφτείς πάρα πολύ, είναι σχεδόν πάντα η καλύτερη.

    Συμπληρώστε τη φράση: Αν θες να πας μπροστά στη διαφήμιση σήμερα, σε ικετεύω, ποτέ να μην…

Νομίζεις ότι οι άνθρωποι θα ενδιαφερθούν αυτόματα για αυτό που κάνεις. Μην θεωρείς δεδομένη την προσοχή των ανθρώπων. Να είσαι relevant. Βάλε τον εαυτό σου στη θέση του κοινού σου και δημιούργησε δουλειές που έχουν σημασία. Εμείς οι άνθρωποι της διαφήμισης ζούμε μερικές φορές σε μια δική μας «φούσκα» και ασχολούμαστε πάρα πολύ με το τι συμβαίνει στον δικό μας media χώρο και στα φεστιβάλ διαφήμισης. Για μένα, είναι πολύ πιο σημαντικό να κάνεις κάτι που θα σε συνδέσει με πραγματικούς ανθρώπους και με όχι με τους συμμετέχοντες σε ένα φεστιβάλ.

    Εάν ήσασταν millennial και επιθυμούσατε να μπείτε στη διαφήμιση τώρα, θα…

Μην πηγαίνετε απλά σε σχολές διαφήμισης. Να είστε περίεργοι, να διαβάζετε βιβλία, να μελετάτε κινηματογράφο, κοινωνιολογία, ψυχολογία. Να έχετε περιέργεια για όλες τις πτυχές της επικοινωνίας. Γίνετε όσο περισσότερο «nerds» μπορείτε. Να κάνετε πολύ μεγάλη έρευνα. Πρέπει να κατανοήσω πλήρως το θέμα μου προτού περάσω στην φάση της ιδέας.

    Μιλώντας για nerdy πράγματα, όπως η αγάπη για τις διαφημίσεις, πείτε μας μια πρόσφατη διαφήμιση που σας άρεσε.

Μου άρεσε πολύ το «Blood Normal». Είναι η πρώτη καμπάνια που δείχνει πραγματικό αίμα αντί για μπλε αίμα. Στόχος της καμπάνιας αυτής ήταν να προβάλει ότι η περίοδος είναι κάτι φυσιολογικό. Πίστευα ότι όσο ζούσα δεν θα γινόμουν μάρτυρας πραγματικού αίματος σε διαφημίσεις σερβιετών. Αλλά να που έγινε. Πραγματικά το βλέπω ως σημείο-σταθμό.

    Αντίθετα με τον καταναλωτισμό, τι είναι ανεκτίμητο για εσάς και γιατί;

Το να ταξιδεύω μόνη μου. Το κάνω από τα εφηβικά μου χρόνια ακόμα, και με το να εκθέτω τον εαυτό μου στο απρόβλεπτο ξανά και ξανά, κέρδισα πολλές εμπειρίες και σοφία. Σε διδάσκει πολλά για τα τυχαία πράγματα στη ζωή και πώς να τα αντιμετωπίσεις.

«Επίσης, θα ήθελα να δηλώσω ότι…»
Όπως ανέφερα και πριν: Το φυσιολογικό είναι βαρετό. Τι είναι φυσιολογικό στα ταπεινά μου μάτια; Το να φοβάσαι να ξεφύγεις από τις νόρμες και απλώς να γίνεις ότι περίμεναν οι άλλοι από σένα. Μεγάλωσα σε μια κουλτούρα η οποία δεν ενθάρρυνε τη διαφορετικότητα. Το να μην διαλέξω το αναμενόμενο μονοπάτι ως γυναίκα ήταν δύσκολο για μένα στην αρχή της καριέρας μου. Σήμερα, η διαφορετικότητα γιορτάζεται περισσότερο, αλλά αυτό δεν ίσχυε όταν εγώ ξεκίνησα να εργάζομαι στη διαφήμιση, μόλις 19 χρονών. Μην είστε φυσιολογικοί. Το φυσιολογικό είναι βαρετό.

THE WORLD’S MOST AWARDED CREATIVE DIRECTORS
To MarketingWeek παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα τη σειρά συνεντεύξεων «The World’s Most Awarded Creative Directors». Μερικοί από τους πλέον βραβευμένους Creative Directors της διεθνούς διαφημιστικής σκηνής, απαντούν σε 9 συγκεκριμένες ερωτήσεις, σκιαγραφώντας μοναδικά insights για τη «ζωή» ενός Creative Director.
(C) 2018 Best World Publicity