Marketing Week - Γιώγος Κολλιόπουλος, Speiron: To luxury στην Ελλάδα συνήθως συγχέεται με το premium

Τετάρτη, 22 Νοεμβρίου 2017

Είσοδος Χρήστη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Γιώγος Κολλιόπουλος, Speiron: To luxury στην Ελλάδα συνήθως συγχέεται με το premium

19 Απριλίου 2017 | 10:07 Γράφει η Κατερίνα  Βαλλογιάννη Topics: Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Έναν πρακτικό οδηγό για luxury branding δημιούργησε πρόσφατα ο entrepreneur Γιώργος Κολλιόπουλος, Ιδρυτής και CEO της Speiron και δημιουργός του λ /lambda/, του πρώτου luxury ελαιολάδου στον κόσμο. Το e-book δίνει πρακτικές συμβουλές και βήματα για τη δημιουργία luxury brands σε ανθρώπους με όραμα και πάθος για υπεροχή.

Ο Γιώργος Κολλιόπουλος, ο οποίος θεωρείται ειδήμων στον χώρο του luxury branding, μέσα από την προσωπική του επαγγελματική εμπειρία, κατέληξε σε 4 βασικά «μυστικά» που είναι απαραίτητα για κάθε luxury brand, καθώς επίσης κατέληξε στα 11 συγκεκριμένα βήματα που χρειάζονται για τη δημιουργία ενός luxury brand. Πρόκειται για έναν απλό οδηγό που βοηθά βήμα-βήμα κάθε επιχειρηματία με όραμα και πάθος για υπεροχή, να βρει τον δρόμο του προς την επιτυχία. Ο Γιώργος Κολλιόπουλος ίδρυσε το 2006 τη Speiron, την πρώτη εταιρεία πολυτελών τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα. Το πρώτο της προϊόν, το λ /lambda/ ultra premium olive oil είναι το πρώτο πολυτελές ελαιόλαδο στον κόσμο, μία παγκόσμια καινοτομία που κρατά το ρεκόρ Guinness ως το πιο ακριβό ελαιόλαδο. Σήμερα, το προϊόν εξάγεται σε 4 χώρες και πωλείται σε πολυτελή πολυκαταστήματα, όπως Harrods και Fortnum & Mason. To Marketing Week μίλησε με τον Γ. Κολλιόπουλο, διερευνώντας τα «μυστικά» του Luxury Branding.

MW:  Πρόσφατα εκδώσατε το βιβλίο σας, «The 11 Steps to a Luxury Brand – The first practical luxury branding guide in the world». Ποια ανάγκη σας οδήγησε στη δημιουργία του;
Γιώργος Κολλιόπουλος:
Είδα ένα κενό στην παγκόσμια βιβλιογραφία του branding γενικά και του luxury branding ειδικότερα. Όλα τα υπάρχοντα βιβλία ήταν γραμμένα από ακαδημαϊκούς, δηλαδή από ανθρώπους χωρίς καμία απολύτως επιχειρηματική εμπειρία. Αποφάσισα, λοιπόν, να γράψω το πρώτο εύληπτο βιβλίο για τα luxury brands από την προσωπική οπτική μου, δηλαδή ενός entrepreneur. Ένα εύκολο βιβλίο στην κατανόηση, που να εξηγεί με πολύ απλό τρόπο το τι ακριβώς είναι η πολυτέλεια και πώς μπορεί κάποιος στην πράξη να προσθέσει πολύ υψηλή προστιθέμενη αξία σε μια ιδέα και να δημιουργήσει ένα ισχυρό luxury brand.

Πριν από τρία χρόνια συνήθιζα να διαβάζω ως πολύ αργά το βράδυ τα ακαδημαϊκά βιβλία που προανέφερα, για να γνωρίζω ακόμα καλύτερα τον χώρο στον οποίο είχα - ήδη από το 2007 - επιχειρήσει από ένστικτο. Αφού «αποταμίευσα» τη γνώση δεκάδων βιβλίων, αντιλήφθηκα ότι κάτι μου έλειπε. Κι ήταν εκείνη ακριβώς η σπίθα της πράξης ενός entrepreneur που μου έλειπε. Το γεγονός ότι οι λέξεις που διάβαζα δεν προέρχονταν από την ένταση και το πάθος ενός οραματιστή επιχειρηματία, αλλά από μια κλινική και αποστασιοποιημένη έρευνα ενός καθηγητή. Ήταν η ώρα λοιπόν, να γράψω το βιβλίο. Ξεκίνησα να το γράφω πυρετωδώς όλο τον περασμένο Αύγουστο. Το πρώτο draft το τελείωσα τον ίδιο μήνα. Ήξερα ακριβώς τι ήθελα να πω και τον τρόπο να το γράψω. Κι αυτό γιατί μιλούσε η προσωπική μου εμπειρία: έντεκα χρόνια που άλλοτε από όραμα, άλλοτε από πάθος κι άλλοτε από εξειδίκευση έπραττα στον χώρο της υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Σε ποιους απευθύνεται το βιβλίο και πού διατίθεται;
Το βιβλίο πωλείται στο Amazon, αποκλειστικά σε kindle edition και στην αγγλική γλώσσα και είναι γραμμένο με τέτοιον τρόπο που να απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό. Γράφτηκε άλλωστε για να κάνει την πολυτέλεια προσιτή και γνωστή σε ένα κοινό που μέχρι τώρα παθιαζόταν μαζί της, αλλά από τη μεριά του καταναλωτή. Ο στόχος μου ήταν να καταφέρω να δείξω τον μηχανισμό δημιουργίας ενός luxury brand σε αυτό το κοινό. Το brand value ενός luxury brand είναι η πιο ισχυρή περιουσία του, ο ανεκτίμητος θησαυρός του. Άλλο να καταναλώνεις πολυτέλεια κι άλλο να τη δημιουργείς. Φυσικά και απευθύνεται σε ανθρώπους του χώρου, του branding, marketers, επιχειρηματίες, entrepreneurs, startuppers, αλλά η μεγαλύτερη φιλοδοξία μου είναι να ανοιχτεί στο ευρύ κοινό. Η πολυτέλεια κρύβει κάτι αινιγματικό, κάτι που αγγίζει τις αισθήσεις και εξιτάρει τα συναισθήματα, ακριβώς για αυτό το λόγο αξίζει πολύ μεγαλύτερης προσοχής. Αν έχεις «όρθιες τις κεραίες σου», μπορείς να ανιχνεύσεις εκπληκτικά συναισθήματα - αντιφατικά κυρίως - που νιώθεις όταν παθιάζεσαι με ένα luxury brand και ονειρεύεσαι να το αγοράσεις. Αυτή η αντίφαση είναι κεντρικό χαρακτηριστικό κάθε ανθρώπινης ιδιοσυγκρασίας, δηλαδή να ονειρεύεται και να θέλει αυτό που δεν μπορεί να έχει. Αυτό πάντα με ιντρίγκαρε κι αυτό ακριβώς περιγράφω στο βιβλίο, το συνεχώς ανολοκλήρωτο πάθος του ανθρώπου να συναντιέται με την τελειότητα.

Τι σημαίνει luxury στην Ελλάδα σήμερα; Πώς διαφοροποιείται από τις αγορές του εξωτερικού;
To luxury στην Ελλάδα συνήθως συγχέεται με το premium, κάτι που συμβαίνει και σε άλλες χώρες, αλλά στη χώρα μας είναι πιο έντονο. Luxury είναι η αναζήτηση για το υπέρτατο, το πάθος του δημιουργού που τον οδηγεί στο να φτιάξει ένα μοναδικό κομψοτέχνημα. Premium είναι απλά το κορυφαίο brand μιας σειράς, συνήθως του μέσου όρου. Στην Ελλάδα, έχουμε αρκετές premium προσπάθειες, αλλά λιγοστές luxury. To luxury εντοπίζεται, κυρίως, στον χώρο των υπηρεσιών, του τουρισμού, των καλλυντικών. Luxury brands με τη δυτική έννοια κι εκτός αυτών των κλάδων, υπάρχουν ελάχιστα στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, γιατί εξέλειπε η τέχνη του χειροποίητου και του άριστου. Διαβλέπω μια στροφή λόγω κρίσης προς το χειροποίητο ξανά. Να παρατηρήσουμε και να δούμε αν αυτό θα οδηγήσει σε μια νέα κατάσταση στα επόμενα δέκα χρόνια, τότε κάτι θα έχουμε πετύχει πραγματικά. Να αναφέρω ότι το αγαπημένο μου διαχρονικά brand δημιουργημένο από ελληνικά χέρια είναι το Metaxa, ένα υποδειγματικά παγκόσμιο και ισχυρό brand, πολυεθνικό τώρα πια βέβαια, αλλά αυτό δεν μειώνει την επιτυχία του, το αντίθετο μάλιστα.

Ποιες δυσκολίες, πέρα από την οικονομική, εντοπίζετε σήμερα στο χτίσιμο luxury brands, στη χώρα μας;
Η κυρίαρχη δυσκολία είναι κατανόησης, αντίληψης, για το τι σημαίνει brand value, brand equity. Ως χώρα μας λείπει η κουλτούρα του άριστου, συμβιβαζόμαστε διαρκώς με το μεσαίο, δηλαδή με το μέτριο. Η πολυτέλεια είναι αθεράπευτα ερωτευμένη με το άριστο και το πάθος. Συνεπώς, για να κατανοηθεί η υπέρβαση του μέτρου στην οποία μας καλεί η πολυτέλεια, πρέπει να παραδοθούμε στο πάθος για την αναζήτηση του τέλειου. Η αυτοπεποίθηση, του καθένα από μας και όλης της χώρας ως brand, είναι πάντα ο στόχος. Με απλά λόγια, όταν θα πιστέψουμε στο πάθος μας, θα φτιάξουμε μερικά καταπληκτικά brands, που θα είναι, αξιωματικά βέβαια, luxury brands.

Αντίστοιχα, σε τι ποιοτικό επίπεδο βρίσκεται το luxury branding στην Ελλάδα;
Δυστυχώς, δεν υπάρχει η γνώση, παρά σε μεμονωμένες περιπτώσεις και, κυρίως, λόγω μεταπτυχιακών σπουδών στο εξωτερικό. Είναι στην πρόθεσή μου η διοργάνωση workshops με θέμα το luxury branding, όπως σας είπα το μυστικό της ανάκαμψης της χώρας είναι η δημιουργία brands με πολύ ισχυρή προστιθέμενη αξία, κάτι που αυτή τη στιγμή δεν έχουμε. Προϊόντα που να εμπεριέχουν πρώτιστα το εκρηκτικό γονίδιο του οραματιστή τους, άρα να αφηγούνται μια καταπληκτική ιστορία κι όχι να συμμορφώνονται κατά 100% στις ανάγκες του πελάτη. Όπως έλεγε ο Enzo Ferrari «ο πελάτης δεν έχει πάντα δίκιο».  MW

 

In brief
- To luxury στην Ελλάδα συνήθως συγχέεται με το premium, κάτι που συμβαίνει και σε άλλες χώρες, αλλά στη χώρα μας είναι πιο έντονο.
- Luxury είναι η αναζήτηση για το υπέρτατο, το πάθος του δημιουργού που τον οδηγεί στο να φτιάξει ένα μοναδικό κομψοτέχνημα.
- Στην Ελλάδα, έχουμε αρκετές premium προσπάθειες, αλλά λιγοστές luxury. To luxury εντοπίζεται, κυρίως, στον χώρο των υπηρεσιών, του τουρισμού, των καλλυντικών.
- Διαβλέπω μια στροφή λόγω κρίσης προς το χειροποίητο ξανά. Να παρατηρήσουμε και να δούμε αν αυτό θα οδηγήσει σε μια νέα κατάσταση στα επόμενα δέκα χρόνια, τότε κάτι θα έχουμε πετύχει πραγματικά.
- Η κυρίαρχη δυσκολία στην Ελλάδα είναι κατανόησης, αντίληψης, για το τι σημαίνει brand value, brand equity. Ως χώρα μας λείπει η κουλτούρα του άριστου, συμβιβαζόμαστε διαρκώς με το μεσαίο, δηλαδή με το μέτριο.

Από τα «Key secrets» Στη… Luxury ανάβαση
Το βιβλίο είναι πολύ εύκολο στο διάβασμα και την κατανόηση, επειδή αυτός ήταν και ο στόχος: να μπορεί κάποιος που δεν έχει σχέση με το χώρο της πολυτέλειας να κατανοήσει τα βασικά θεμελιώδη της χωρίς να κουραστεί. Υπάρχει ένα μικρό ιστορικό της πολυτέλειας, στο οποίο υπάρχει και μια ενδιαφέρουσα «ανάγνωσή» μου του Παρθενώνα. Τον βλέπω όχι ως αρχιτεκτόνημα του μέτρου, αλλά ως αρχιτεκτόνημα υπέρβασης του μέτρου. Μια προσπάθεια αγγίγματος της τελειότητας, του υπέρτατου. Στη συνέχεια του βιβλίου αποκωδικοποιώ και αναλύω τα 4 Key Secrets της Πολυτέλειας: Υψηλή Τιμή (High Price), ESP (Extraordinariness Selling Point), Σπανιότητα (Scarcity) και Χειροποίητο (Craftsmanship). Στο βιβλίο, δίνω πολλά και εύληπτα παραδείγματα κορυφαίων luxury brands, για την κατανόησή τους. Και μετά προχωράω στη…luxury ανάβαση. Ένα προς ένα τα 11 βήματα ενός entrepreneur - από τη δική μου βιωματική πορεία όταν δημιούργησα το λ /lambda/ - προς τη δημιουργία ενός luxury brand: από τη σύλληψη της ιδέας και την αγνόηση του φόβου των άλλων επί της ιδέας σου (Innovation Fearmeter, όπως αποκαλώ το θερμόμετρο του φόβου λεξιπλαστικά στο βιβλίο), μέχρι την εφαρμογή των 4 Key Secrets και το καλωσόρισμα του δικού σου luxury brand. 
Εκδότης: Tropos Branding, Kindle edition, αγγλικά, 312 σελίδες , τιμή: €9.90, www.amazon.com.

Marketing Week (T. 1511)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778